Články / Recenze

Places: na samý okraj temnoty

Places: na samý okraj temnoty

Martin Řezníček | Články / Recenze | 17.08.2016

Ostravská indierocková kapela Places získává poslední dobou cenné ostruhy i mimo Slezsko, zahrála pražské Roxy (jako support US Lights), na United Islands nebo na Rock for People 2016. Debutové album Distant Edges vyšlo u X Production, produkoval ho Tomáš Neuwerth a na master putovalo do Velké Británie. Urazilo dlouhou vzdálenost, stejně jako kapela na šestileté cestě k ní.

Profesionální přístup albu prospěl. Zvuk je vypiplaný a je slyšet snaha, aby každý tón (včetně vokálů) v často mnohavrstvé struktuře dával smysl. Perfekcionismus na druhou ubírá na syrovosti a deska působí na první poslech sterilně. Ladění je zasněné až melancholické, což sedí hřejivému hlasu zpěvačky Evy Konečné, chybí však větší rozmanitost: vše splývá do monotónního celku. Tento dojem se mění s každým dalším poslechem, kdy začnou na povrch vyplouvat subtilnější nástrojové i pěvecké nuance.


Nejvíce pozornosti upoutává pátá píseň 4AM, která provede posluchače svůdnou cestou až na okraj temnoty v hodině mezi vlkem a psem. Dechberoucí gradace z piana až do forte ve čtyřech minutách z ní dělá adepta na skladbu roku. Hitový potenciál, i když zabalený do indie kabátu, má Things Got Out of Control, jejíž intro připomíná Rooks od Shearwater. Při poslechu deváté One Silent Minute nelze než žasnout nad skleněnou křehkostí ženského hlasu, zpěvačka zde popouští uzdu emocím a závěr desky tak lze lépe uchopit. Tato píseň společně s 4AM dává tušit, že kapele by slušely aranže postavené na akustických nástrojích.

Album Distant Edges je i přes krátkou stopáž náročné na poslech – skladby nejsou prvoplánově líbivé a mají spíše introvertní kouzlo, přestože některé skladby působí nevýrazně. Debut Places se přesto povedl a ve vodách českého indie si najde vděčné posluchače.

Info

Places – Distant Edges (X Production, 2016)
www.spoti.fi/1W4b8dF
www.bandzone.cz/theplaces
www.xproductionmusic.cz

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Prechod do serióznej roviny (Rich Brian)

redakce 12.10.2019

Z Rich Briana sa stala virálna senzácia, ale z jeho novšej tvorby a rozhovorov je zjavné, že ambície má iné.

Ahhhh, ten surf rock! (Songs from the Utopia)

redakce 11.10.2019

Na novince pojmenované extatickým (či snad bolestivým?) výkřikem Ahhhh! se vydali na západ a pomyslně zakotvili někde na Západním pobřeží.

Smutně a zároveň s největší vášní k životu (Mueran Humanos)

redakce 05.10.2019

Ačkoli zpívají takřka výhradně španělsky, rafinovaná atmosféra odstavuje znalost jazyka na vedlejší kolej.

Neurvalý punk s koulí u nohy (Victims)

redakce 28.09.2019

Victims zde sice stále sázejí na ověřené postupy žánru a přímočarost, kterou koriguje agresivní d-beat materiálu, jasně vévodí, překvapuje však produkce.

Neobyčejná pokora Dirtmusic

redakce 27.09.2019

Odvaha a elegance, s jakou se Dirtmusic dokázali vzdát obvyklých schémat, je záviděníhodná... Recenze poslední desky Dirtmusic před jejich pražských koncertem.

Emotivní žalořevy Esazlesa

redakce 18.09.2019

Azyl v jeskyni skončil. Na malé formáty už není čas. Dává to smysl?

Když prach z cesty skřípe v zubech... (Gravelroad)

redakce 17.09.2019

Crooked Nation už při pohledu na přebal postrádá psychedelickou barevnost předchozích desek, zdobí ji černobílý obraz kostlivce v obleku.

Příliš dlouhá cesta k příliš prchavé nostalgii (Deafheaven)

redakce 16.09.2019

Ordinary Corrupt Human Love je stejnou měrou tvůrčí svoboda jako okázalá vypočítavost.

Cesta do hlubin dánské duše (Søren Bebe)

redakce 13.09.2019

Bebeho skladby na albu Echoes nejsou pouhou ozvěnou, ale vlastním hlasem, který Bebeho řadí k nejslibnějším talentům nejen skandinávské hudební scény.

Nelítostná dekompozice klubového elektra (Blanck Mass)

redakce 12.09.2019

Krutá atmosféra nelítostně tepající do posluchačových spánků je jasným testamentem doby. Reflexe environmentálního žalu, deprese, dekontrukce a kompozice naděje?