Články / Rozhovory

Pořadatelská: Libor Galia (MeetFactory)

Pořadatelská: Libor Galia (MeetFactory)

redakce | Články / Rozhovory | 11.11.2018

„Zatímco přestavba foyer je na první pohled zřejmá, je větší, světlejší a vzdušnější (ale stále nám v něm něco chybí, čekáme třeba na mobiliář), rekonstrukce hudebního sálu je patrná hlavně pro vystupující, protože se vylepšovalo zejména zázemí,“ říká Libor Galia, který se stará o „dobrou tvář“ MeetFactory. A taky připomíná, že dramaturgii smíchovského prostoru netvoří pouze koncerty, ale i rezidence, galerie i divadla. Více prostoru jsme mu dali nejen u příležitosti klubového večera, který proběhne v součinnosti s platformou Shape. Přehlídka inovativní a elektronické hudby? A mnoho dalšího.

Co chystáte další dny a týdny?
Každý půlrok je v továrně rušno kvůli Veřejnému domu. Tak je tomu i právě nyní, na nohou jsou všichni v kanceláři, příchozí umělci, technici a další. Naskytne se příležitost nahlédnout na umělecké dílo ve stavu zrodu – MeetFactory má největší rezidenční program v Česku a ten den otevírají současní rezidenti své ateliéry; chystají se výstavy, ve velké galerii Based on True Story, v té menší (dostupné po schodech na boku továrny) Monument pro 308; bude divadlo; zahrají DJs. Veřejný dům se tentokrát koná v pátek 23. listopadu a program je, jako v případě této akce pokaždé, zdarma.

Jelikož se v rámci Veřejného domu nedostávalo takové pozornosti hudbě, která bývala zastoupena jmény z platformy Shape (kterou MeetFactory založilo a koordinuje ji) a která by si zasloužila ústřední pozornost, což demokratický charakter akce neumožňuje, rozhodlo se, že z toho uděláme raději o týden dřív patřičnou „showcase”. V pátek 16. listopadu tak továrna ve znamení platformy pro inovativní a elektronickou hudbu uvede Catnapp, Puce Mary (Posh Isolation, Pan), Tutu a Umbru. Poslední jmenovanou mj. letos do Shapu navrhla právě MeetFactory.


Jaký koncert tě v poslední době nadchnul? Čím, proč, kde?
Tahle otázka je pro mě stále choulostivější. Když už je nefotím či se na nich jinak pořadatelsky nepodílím, zpravidla větší část večera trávím komunikací s lidmi. Scéna je mála, na alternativní koncerty nám, zdá se, chodí stále méně lidí, a je tudíž na místě spolupracovat. Potěšila mě snaha dělat věci jinak, a to způsobem, jak u nás na začátku listopadu lidi okolo Unijazzu přistoupili ke zdejšímu prostoru s Festivalem Alternativa. Oceňuju, když vidím osobní zapálení, proto ještě zmíním Genot Centre a jejich letní „silent night” v hradecké NUUK. Mořit se v sauně, čistit hlavu v Labi, nenechat se odradit příjezdem policie a hlavně poslouchat, naslouchat a přemýšlet...

Když se podíváš na kulturní akce jinde, koho bys šel podpořit, koho je nutné vidět a slyšet?
Z větších pražských promotérů sleduju po všech stránkách činnost Fource Entertainment. Ti přiváží komerční, ale i vycházející a třeba mi neznámá jména, nevýdělečné večery vyvažují těmi výdělečnými – tomu se říká uvědomělá dramaturgie. Abych se ale vzdálil Praze, už dříve jsem podporoval ocenění koncertní série Itch My Hahaha cenou Vinyla, obecně jsou mi sympatické aktivity Tomina Kelara a Prokopa Holoubka, tedy akce brněnských klubů Kabinet Múz a Praha v Brně (Fórum pro architekturu a média), ve Full Moonu mě těší životaschopnost rubriky Lokály. Jako původem Severomoravák chci zmínit kopřivnickou Živou Mandalu a Marka Horynu, a říkám si, že bych měl jezdit domů častěji.

Z divadla, které mi je vedle hudby nejbližší (nejen proto, že v MeetFactory právě tyto dvě dramaturgie zastupuju), mi je blízká tvorba dramatika Wolframa Lotze, konkrétně po inscenaci Pár vzkazů veškerenstvu (hudbu dělá Dominik Gajarský alias Slowmotiondancer) jsem na cestě zpět k sobě strávil snad dvě tři hodiny. Považuju za důležité a příkladné, jak o divadle a jeho funkci ve společnosti přemýšlí Ivan Buraj s Matějem Nytrou v HaDivadle a v návaznosti na to si nemůžu odpustit, že jednoho dne jsem nechal srdce v A Studiu Rubín.

Jaký máš vztah k sociálním sítím?
Vesměs negativní, což je vzhledem k mé roli paradox, ale když už, pracovně trávím čas především na business.facebook. Facebook ve mně vyvolává pocit, že nestíhám seberealizaci, kulturu, život. Instagram (zatím) lajkuju, byť můj osobní účet nadále zeje prázdnotou. K posilování obecného povědomí a propagaci činnosti MeetFactory mi v současnosti přijde jako mnohem reprezentativnější primární médium. Všechnu moc obrazům!

Kam nejraději chodíš na jídlo?
Domů.

Info

Catnapp (ar) + Puce Mary (dk) + Tutu (es) + Umbra (rs)
16. 11. 2018 22:00
MeetFactory, Praha
fb událost

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Jiří Moravčík (Czech Music Crossroads, Colours of Ostrava): Příběhy přibývají každý den (část první)

redakce 10.06.2019

S Jirkou Moravčíkem nejen o festivalech, africké hudbě či relevanci termínu world music, ale také o tom, že „duši hladící hudby“ se jen tak nezbavíme.

Pořadatelská: Jan Bartoš (Prague Music Performance)

redakce 07.06.2019

Prague Music Performance je mezinárodní festival a institut zaměřující se na organizování koncertů i interpretačních kurzů sólové hry i komorní hudby. Zpovídáme zakladatele a šéfa Jana Bartoše.

Tonda Kocábek (Boskovice, Kaštan): Mám své jistoty

redakce 03.06.2019

Na Bílou horu si znovu našly cestu kapely z temných sklepů i popového výsluní, a to zdaleka nejen ty domácí. Tradiční klub Kaštan proživá obrození, Tonda Kocábek je u toho.

Markéta Fantová (Pražské Quadriennale): Vystavovat divadelní zážitky a neztratit přitom identitu

redakce 31.05.2019

Rozhovor s uměleckou ředitelkou Pražského Quadriennale o vystavování současné scénografie a udržování identity scénografické profese. Živé umění, živý prostor.

Protokol: Anna Calvi

redakce 28.05.2019

V protokolu Anna Calvi nepřekvapí jmény jako David Bowie nebo Grace Jones. Kvitujeme nominaci londýnského obchodu Fopp.

Pořadatelská: Adam Svoboda (Kavárna Potrvá)

redakce 27.05.2019

Malý prostor, velké koncerty. Kavárna potrvá oslavila prvních deset let a i letos se podílí na programu festivalu v Boskovicích.

Vstupní prohlídka: Walter Schnitzelsson

redakce 24.05.2019

Slovenští indie rockeři Walter Schnitzelsson vydali začátkem roku nové album a už se chystají na festivalovou sezonu.

Moimir Papalescu (United Islands): Hlavně pomoci novým a zajímavým projektům

redakce 22.05.2019

Letošní ročník multižánrového festivalu United Islands of Prague se odehraje pod taktovkou nového ředitele Moimira Papalescua.

Pořadatelská: Josef Kyněra (Sound44)

redakce 21.05.2019

První klubovou noc pořádali Sound44 už před jedenadvaceti lety, své aktivity znovu vzkřísili na konci roku 2017.

Robert Kozler: V Bohnicích jsem jako doma

redakce 20.05.2019

Festival Mezi Ploty už se po sedmadvacáté vrací do areálu Psychiatrické nemocnice Bohnice. O jeho historii, současnosti i dotacích. Rozhovor.