Články / Rozhovory

Protokol: Anna Calvi

Protokol: Anna Calvi

redakce | Články / Rozhovory | 28.05.2019

Jen těžko si lze dnes představit, že majitelka jednoho z nejvýraznějších hlasů současnosti měla do svých pětadvaceti naprostou fobii ze zpívání a sama sebe prý nemohla slyšet ani ve sprše. Podobné problémy a výstřednosti má naštěstí Anna Calvi dávno za sebou. Po téměř pětileté pauze vloni vydala třetí sólové album Hunter, které vzápětí představila v pražském Lucerna Music Baru. A než se letos vrátí, aby vystoupila v rámci Metronome Festivalu, v protokolu nepřekvapí jmény jako David Bowie, Jeff Buckley nebo Grace Jones. Kvitujeme také nominaci londýnského obchodu Fopp.

První píseň, kterou jsi slyšela jako dítě, a stále si ji pamatuješ?
Space Oddity od Davida Bowieho. Můj otec ji pouštěl v autě, bylo mi sedm. Bowieho hlas mi přišel hrozný a smála jsem se mu, jenže stačilo sotva pár dní a byla jsem jím i touhle písní úplně posedlá.

Jakou desku sis koupila jako první?
Zase David Bowie, Aladdin Sane.

Album, díky kterému jsi přežila dospívání?
Horses od Patti Smith.

Zásadní koncertní zážitek v mládí?
Vystoupení Raviho Shankara v Barbicanu. Sledovat někoho, kdo svůj nástroj natolik ovládá, bylo ohromující.

Které album tě donutilo začít tvořit hudbu?
Díky Grace od Jeffa Buckleyho jsem se do hudby zamilovala ještě mnohem hlouběji než předtím.

Na kterou píseň nikdy nezapomeneš?
Nikdy nezapomenu na to, jak jsem poprvé slyšela Walking in the Rain od Grace Jones.

Guilty pleasure?
Madonna v 80. letech.

fotoreport z vystoupení Anny Calvi v Londýně zde

Nejlepší album z posledního roku?
Perfume Genius – No Shape.

Nejoblíbenější record store?
Londýnský Fopp.

Tvůj top 5 nejzásadnějších alb?
Grace Jones – Nightclubbing
Public Image Ltd – The Flowers of Romance
Cocteau Twins – Heaven or Las Vegas
Iggy Pop – The Idiot
Suicide – s/t

Info

Anna Calvi
web zpěvačky

Živě:
Metronome Festival Prague 2019
21. - 23. 6. 2019
Výstaviště Holešovice, Praha
fb událost

foto © Eva Pentel

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Ivan Hronec (Edison Filmhub): Nemáš kino, nemáš pravdu

redakce 25.06.2019

V pražské Jeruzalémské ulici se zkraje června otevřelo nové kino Edison Filmhub, pročež jsme se zeptali ředitele Film Europe Ivana Hronce.

Hradby Samoty: Priestor pre každého, ale našťastie nie pre všetkých

redakce 24.06.2019

Hradby Samoty, to není zrovna normální festival, a to jak lajnapem, tak umístěním i celkovou myšlenkou. Víc nám řekla dvojka z pořadatelského týmu.

Vstupní prohlídka: Timbertwig

redakce 24.06.2019

Timbertwig mají za sebou jedno EP, ale písniček je více, jinak by taky nemohli koncertovat po Evropě.

Broněk Slezák, Jana Fryzelková (MišMaš party): Pro nás je to přelomový ročník

redakce 19.06.2019

Mišmaš párty je ideální příležitost zkusit i něco, co je daleko za hranicemi, které si většina umí představit. To je snad princip festivalu, ne?

Cash Savage: To, že jsem žena, neznamená, že jsem máslo

redakce 18.06.2019

V diáři australských The Last Drinks, kteří jsou známí divokými koncerty, jsou tři neobvyklé tuzemské štace. Rychlé otázky a ještě rychlejší odpovědi Cash Savage.

Jiří Moravčík (Czech Music Crossroads, Colours of Ostrava): Příběhy přibývají každý den II.

redakce 17.06.2019

V první části rozhovoru jsme se s ním bavili zejména o showcasech obecně a jejich vnímání v tuzemském prostoru, v druhé části se rozletíme po world music.

Jiří Moravčík (Czech Music Crossroads, Colours of Ostrava): Příběhy přibývají každý den (část první)

redakce 10.06.2019

S Jirkou Moravčíkem nejen o festivalech, africké hudbě či relevanci termínu world music, ale také o tom, že „duši hladící hudby“ se jen tak nezbavíme.

Pořadatelská: Jan Bartoš (Prague Music Performance)

redakce 07.06.2019

Prague Music Performance je mezinárodní festival a institut zaměřující se na organizování koncertů i interpretačních kurzů sólové hry i komorní hudby. Zpovídáme zakladatele a šéfa Jana Bartoše.

Tonda Kocábek (Boskovice, Kaštan): Mám své jistoty

redakce 03.06.2019

Na Bílou horu si znovu našly cestu kapely z temných sklepů i popového výsluní, a to zdaleka nejen ty domácí. Tradiční klub Kaštan proživá obrození, Tonda Kocábek je u toho.

Markéta Fantová (Pražské Quadriennale): Vystavovat divadelní zážitky a neztratit přitom identitu

redakce 31.05.2019

Rozhovor s uměleckou ředitelkou Pražského Quadriennale o vystavování současné scénografie a udržování identity scénografické profese. Živé umění, živý prostor.