Články / Rozhovory

Protokol: Chris Stewart (Black Marble)

Protokol: Chris Stewart (Black Marble)

redakce | Články / Rozhovory | 06.02.2020

Melancholie, temnota a analog. Chris Stewart aka Black Marble má jasno, i když je pravda, že jeho na loňské album Bigger Than Life se přece jen dostalo trochu více slunečního svitu a optimismu, než tomu bylo v minulosti. Třeba za to mohlo stěhování do Kalifornie, o kterém mluvil v rozhovoru pro lednové číslo Full Moonu, každopádně možná právě tahle špetka optimismu vedla k tomu, že recenze nebyly tak euforické jako v případě minulého alba It’s Material. U labelu Sacred Bones jen málokdy šlápnou vedle a rozhodně to není ani případ novinky Black Marble. Ostatně budeme možnost se přesvědčit živě, a to 19. února v pražských Kasárnách Karlín. Teď můžeme nahlédnout pod Stewartovy pokličky i inspirace, ceníme Stinking Lizaveta i respekt k vojenským fanfárám. Houdini? Piano Man!

První píseň, kterou jsi slyšel jako dítě, a stále si ji pamatuješ?
Beethovenova Devátá symfonie.

Jakou desku sis koupil jako první?
Rapovou kazetu od kapely, která se jmenovala Houdini. Deska se jmenovala Escape.

Album, díky kterému jsi přežil dospívání?
Moss Icon – Lyburnum Wits End Liberation Fly

Zásadní koncertní zážitek v mládí?
Byl to domácí koncert a ta kapela se jmenovala Stinking Lizaveta.

Které album tě donutilo začít tvořit hudbu?
Žádná. Nezačal jsem kvůli nějaké konkrétní desce, spíš mě zajímalo vyzkoušet něco, co bylo důležitou součástí mého života jako fanouška. A taky jsem měl tehdy spoustu času, končil jsem jeden dlouhý vztah.

Na kterou píseň nikdy nezapomeneš?
Na vojenskou fanfáru.

Guilty pleasure?
Billy Joel

Nejlepší album z posledního roku?
Drahla – Useless Coordinates

Nejoblíbenější record store?
Record Grouch v brooklynském Greenpointu.

Top 5 nejzásadnějších alb pro Chrise Stewarta?
Je mi líto, ale na tohle je příliš těžké odpovědět. Existuje příliš mnoho zjevných i skrytých vlivů, dokonce vycházejících i ode mne. Mám pocit, že přímá odpověď by byla nespravedlivá k tomu choulostivému vědomému či podvědomému procesu, který nastane ve chvíli, kdy narazím na hudbu, kterou chci dělat!

Info

Black Marble (us)
facebook interpreta

Živě:
Živě 19. 2. 20:00 Kasárna Karlín, Praha
fb událost

foto © Ashley Leahy

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Vstupní prohlídka: Fred Madison

redakce 20.02.2020

V březnu Fred Madison pokřtí novou desku ve Valmezu, ale i jinde. Co si nechají donést do backstage, co je vyprudí?

Chelsea Wolfe: Budujem si svoju definíciu ženskosti

Lucia Banáková 19.02.2020

Byť na javisku sama a hrať prostý akustický song je náročné, ale je to pre mňa osobný rituál, príležitosť k rastu ako umelkyne i duchovnej bytosti, hovorí Chelsea.

Martin Mažári (Edison Filmhub): Tahle oscarová sezona byla perfektní

Jarmo Diehl 18.02.2020

Povídání s Martinem Mažárim o současné kinematografii, vnímání filmu jako takového i o tom, co ho dovedlo zrovna do filmhubu.

Pořadatelská: Kristýna Procházková (Spratek production)

redakce 17.02.2020

Dělat koncerty pro kamarády v sobě obnáší velkou dávku romantiky, ale taky spoustu práce. Kristýna Procházková vypráví o své Spratek Production.

Protokol: Scott Hansen (Tycho)

redakce 14.02.2020

Scott Hansen neboli Tycho si prošel cestu od tvrdých kytar až k snové elektronice a audiovizuálním světům, které dokáže vytvořit člověk doma s laptopem.

Tono Guth (La3nos): Hudba je rečou a rytmus jej kostrou

Daniel Hevier ml. 14.02.2020

Aký vplyv má hra na perkusie na vedomie, stres, úzkosť? Rytmus je pre Tóna Gutha prirodzeným vyjadrením tela aj mysle.

Vstupní prohlídka: Brains for Sale

redakce 13.02.2020

Brains for Sale nabízí citové výpovědi, hymny loserů i úvahy o současnosti a podobně vyznívají i jeho odpovědi níže v rámci vstupní prohlídky.

Protokol: Isaac Symonds (Half Moon Run)

redakce 11.02.2020

Kde se bere inspirace k éterické tvorbě Half Moon Run? Když vyrůstáte na heavy metalu, jde to samo.

Douška vydavatelská: Dominik Suchý (Weltschmerzen)

redakce 08.02.2020

Label Weltschmerzen se chce věnovat zajímavým a koncepčně zaměřeným nahrávkám současné hudby s dekadentním nádechem.

Matt Tong (Algiers): Písničky si řekly, co potřebují

waghiss666 04.02.2020

Myslím, že hlavně Ryan chtěl, aby deska There Is No Year byla víc syrová a punková, jenže písně, které jsme dělali, nás zkrátka vedly jinou cestou.