Články / Rozhovory

Protokol: Slim Cessna (us)

Protokol: Slim Cessna (us)

redakce | Články / Rozhovory | 22.02.2019

Otec zakladatel a jeden ze dvou frontmanů coloradských Slim Cessna’s Auto Club. Slim Cessna začínal ve skupině Bloodflowers spolu s Davidem E. Edwardsem (16 Horsepower, Wovenhand), následovala krátká epizoda s The Denver Gentlemen (opět s Edwardsem) a od roku 1992 již na plný úvazek ve Slim Cessna’s Auto Club. S Jayem Munlym, Lordem Dwightem Pentacostem a Rebeccou Vera působí také v oficiální bokovce The Denver Broncos UK (která se zrovna řítí naším směrem, do Brna i do Prahy). Civilním povoláním kurátor muzea v Pittsburghu a coloradský patriot se s námi podělil o milníky svého hudebního života.

První píseň, kterou jsi slyšel jako dítě a stále si ji pamatuješ?
To byla pravděpodobně nějaká z nedělní kostelní školy. V duchu si říkám, že tam určitě bylo sousloví „Jesus loves me“. Nějaká zatraceně dobrá písnička o Ježíšově lásce.

Jakou desku sis koupil jako první?
Slow Train Coming od Boba Dylana. Rodiče mi to dovolili, protože si mysleli, že je to gospelové album. Muselo mi být tak třináct, čtrnáct, bylo to v roce 1979 nebo 1980. Pořád jde o jedno z mých nejoblíbenějších alb...

Album, díky kterému jsi přežil dospívání?
DEVO! Celá jejich diskografie.

Zásadní koncertní zážitek v mládí?
Jako teenager jsem viděl Violent Femmes, myslím, že to bylo turné k Hallowed Ground. Skvělá show a úžasný zážitek. Před nimi hráli Fish Bone, kteří byli taky skvělí. O něco později jsem viděl koncert Neila Diamonda. Nejlepší show na zemi!

Které album tě donutilo začít tvořit hudbu?
Každé z těch, co jsem měl. Zbožňoval jsem je.

Na kterou píseň nikdy nezapomeneš?
Nikdy si nepamatuji slova, dokonce ani těch zatracených vlastních věcí.

Guilty pleasure?
Celine Dion. „Near, far, wherever you are...“

Nejlepší album poslední doby?
Můžeme počítat The Seer od Swans? Vím, že už vyšlo před nějakým časem, ale stejně je skvělé.

Nejoblíbenější record store?
Trade A Tape v coloradském Boulderu. Pořád ještě existuje!

Top 5 nejzásadnějších alb pro Slima Cessnu?
Tohle je moc těžké. To nejde.

Info

Denver Broncos UK (us) + Severní nástupiště
26. 2. 2019 20:00
Kabinet MÚZ, Brno
fb událost

Denver Broncos UK (us) + Stinka
27. 2. 2019 20:00
Kaštan, Praha
fb událost

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Ivan Hronec (Edison Filmhub): Nemáš kino, nemáš pravdu

redakce 25.06.2019

V pražské Jeruzalémské ulici se zkraje června otevřelo nové kino Edison Filmhub, pročež jsme se zeptali ředitele Film Europe Ivana Hronce.

Hradby Samoty: Priestor pre každého, ale našťastie nie pre všetkých

redakce 24.06.2019

Hradby Samoty, to není zrovna normální festival, a to jak lajnapem, tak umístěním i celkovou myšlenkou. Víc nám řekla dvojka z pořadatelského týmu.

Vstupní prohlídka: Timbertwig

redakce 24.06.2019

Timbertwig mají za sebou jedno EP, ale písniček je více, jinak by taky nemohli koncertovat po Evropě.

Broněk Slezák, Jana Fryzelková (MišMaš party): Pro nás je to přelomový ročník

redakce 19.06.2019

Mišmaš párty je ideální příležitost zkusit i něco, co je daleko za hranicemi, které si většina umí představit. To je snad princip festivalu, ne?

Cash Savage: To, že jsem žena, neznamená, že jsem máslo

redakce 18.06.2019

V diáři australských The Last Drinks, kteří jsou známí divokými koncerty, jsou tři neobvyklé tuzemské štace. Rychlé otázky a ještě rychlejší odpovědi Cash Savage.

Jiří Moravčík (Czech Music Crossroads, Colours of Ostrava): Příběhy přibývají každý den II.

redakce 17.06.2019

V první části rozhovoru jsme se s ním bavili zejména o showcasech obecně a jejich vnímání v tuzemském prostoru, v druhé části se rozletíme po world music.

Jiří Moravčík (Czech Music Crossroads, Colours of Ostrava): Příběhy přibývají každý den (část první)

redakce 10.06.2019

S Jirkou Moravčíkem nejen o festivalech, africké hudbě či relevanci termínu world music, ale také o tom, že „duši hladící hudby“ se jen tak nezbavíme.

Pořadatelská: Jan Bartoš (Prague Music Performance)

redakce 07.06.2019

Prague Music Performance je mezinárodní festival a institut zaměřující se na organizování koncertů i interpretačních kurzů sólové hry i komorní hudby. Zpovídáme zakladatele a šéfa Jana Bartoše.

Tonda Kocábek (Boskovice, Kaštan): Mám své jistoty

redakce 03.06.2019

Na Bílou horu si znovu našly cestu kapely z temných sklepů i popového výsluní, a to zdaleka nejen ty domácí. Tradiční klub Kaštan proživá obrození, Tonda Kocábek je u toho.

Markéta Fantová (Pražské Quadriennale): Vystavovat divadelní zážitky a neztratit přitom identitu

redakce 31.05.2019

Rozhovor s uměleckou ředitelkou Pražského Quadriennale o vystavování současné scénografie a udržování identity scénografické profese. Živé umění, živý prostor.