Články / Rozhovory

Samsara Blues Experiment: osobní zkušenost a ideály

Samsara Blues Experiment: osobní zkušenost a ideály

redakce | Články / Rozhovory | 22.02.2014

15. února měla na pozvání mladého pražského produkčního kolektivu /-\ rozeznít Libeňskou synagogu legenda evropského stoner rocku, Samsara Blues Experiment. Koncert ale musel být na poslední chvíli zrušen kvůli problémům v kapele. Nejen o tom, co se stalo a kdy se v Praze ukáží, ale také o novém albu si organizátoři povídali se zpěvákem a frontmanem Christianem Petersem.

Gratulujeme k vydání nového alba, jak vznikalo? Dosáhli jste zvuku, o který vám šlo? Dokážete ho srovnat s jeho předchůdci?
Díky! Skladby se vynořily během roku a půl a nahráli jsme je docela rychle za dva víkendy. Ve skutečnosti nejsem se vším úplně spokojený, ale určitě to odpovídá situaci. Každé album je aktuální vyjádření a odráží období, ve kterém vznikalo, takže to je v pořádku. Je to hybrid psychedelického debutu a těžkosti druhého alba.

Slyšel jsem, že zahrát v Praze byl váš vlastní nápad. Čemu za něj vděčíme?
Chtěli jsme v Praze zahrát už dlouho. Projeli jsme kolem několikrát na cestě do Rakouska nebo zpátky do Berlína a vždycky bylo podivné projíždět jednu celou zemi jen proto, že v ní nemáme žádné kontakty. Později jsem se dozvěděl o Slash Dash Back Slash a festivalu Psy-High a pomyslel si, že by bylo neuvěřitelné se do toho hnutí zapojit. Bohužel, teď se nám to zrovna nehodí. Musíme toho hodně vyřešit, ať už jako kapela, tak i každý osobně. Rádi bychom přijeli, až se sejdou lepší okolnosti. Určitě zkusíme dorazit na Psy-High 2014, i když zatím bez záruk.

Co myslíte, že drží lidi u psychedelického rocku? Přeci jen je silně inspirován minulostí, nepřináší nový zvuk nebo přístup ke kompozici, většinou se vyhýbá elektronickým prvkům...
Zájem o tuhle hudbu nikdy nezmizel, to je chybný dojem, co se lidem usídlil v hlavě. Psychedelické a inovativní kapely hrály i v 80. a 90. letech - tehdy hrála většina zakládajících kapel našeho žánru, ne v šedesátých nebo sedmdesátých. Byly to první krůčky, ale rozhodně nešlo o zlatou éru. Osobně poslouchám starší kapely, ale taky hodně kapel z devadesátek. A elektronické prvky žeru. Když je děláte správně, co je na tom špatného? My jsme je sice zatím nevyužili, ale kdoví?

Psych/stoner/doomová scéna v Německu pořádně žije: hodně kapel a festivalů jako Desertfest, Stoned from the Underground nebo Void Fest... Musí být skvělé být toho součástí, jako hudebník a majitel labelu. Nemáš doporučení na kapelu, co si zaslouží víc pozornosti? Někdo, kdo ještě není u Electric Magic, ale jednoho dne by mohl být?
Nemám ponětí. Dívám se kolem v podstatě pořád, ale nenacházím nic obzvlášť zajímavého. Je obrovské množství labelů, které berou kohokoliv, když za něco jenom trochu stojí. Snažím se nebýt na labelu závislý, je to práce pro radost, ne pro peníze. Nefungovalo by to. Takže spolupracuju jen s těmi, kteří mě opravdu zaujmou, jinak mě k tomu nic nenutí.

Jak se Samsara Blues Experiment dostala mimo Německo, dokonce už s debutovým albem?
Vytvářením kontaktů, psaním lidem, mluvením s nima, otevřenou myslí a schopností kdykoliv vycestovat.

Jmenujte pět alb, která vás nejvíce ovlivnila.
Metallica - Black Album, Nirvana - Unplugged, Led Zeppelin - BBC Sessions, Hendrix, Kyuss, Black Sabbath, Monster Magnet a mnoho dalších stonerových a psychedelických věcí z počátků žánru. V současnosti poslouchám jiné věci, dokonce folk a soul.

Myslíš, že jsou rozdíly mezi evropskou a americkou psychedelickou scénou?
Je tam rozdíl. Američtí hudebníci mají větší schopnost svobodného hudebního projevu a zároveň bohatší hudební dědictví, co se rockové hudby týče (Evropané mají až klasický přístup). Zdá se mi, že v Evropě se pohybujeme v rámcích nastavených americkými a britskými kapelami. Možná se snažíme jenom kopírovat „american cool“? Nakonec asi nezáleží na tom, odkud člověk je, ale na každém zvlášť - na osobní hudební minulosti a ideálech.

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Nenalezeny žádné záznamy.

Curk: Většinou je to o lidech

Veronika Miksová 22.04.2024

Charismatického kluka z Jihlavy nebylo úplně snadné rozpovídat, než mi došlo, že všechno podstatné ze svého vnitřního světa sublimuje do hudby. Rozhovor.

Margaux Sauvé (Ghostly Kisses): Příběhy posluchačů ovlivňují proces psaní

Kristina Kratochvilová 29.03.2024

Kanadská zpěvačka Margaux Sauvé je středobodem Ghostly Kisses a ve snových zvukových krajinách rozpíná příběhy o lásce, touze a ztrátě. Rozhovor.

Václav Havelka (fyield): KEXP vnímám jako milník

Michal Pařízek 25.03.2024

Dostat se s kapelou do studia legendární radiové stanice KEXP v Seattlu je snem mnoha hudebníků z celého světa. Rozhovor.

Josef Buchta (B-Side Band): Vždycky jsem snil o tom, že budu mít big band

Jiří V. Matýsek 11.03.2024

„Spotify je skvělý nápad, uživatelsky neuvěřitelně fantastická věc. Člověk nemusí nic tahat, nic nosit. Ale všichni ti muzikanti jsou okradení," říká principál. Rozhovor.

The Bladderstones: Záskoky nevedeme

Jiří V. Matýsek 06.03.2024

Slánské artbluesové trio se po sedmi letech od debutu Without Cover vrátilo s chválenou studiovkou a zároveň slaví deset let na scéně. Rozhovor.

Boris Schubert (Skvot Czech): Tvorba úspešného kurzu je tímová záležitosť

Mariia Smirnova 05.03.2024

„... snažíme sa oslovovať naozaj zaujímavých a úspešných ľudí vo svojom obore. Základom je vzájomná dôvera, sympatie a ochota lektora s nami aktívne spolupracovať.“ Rozhovor.

Pragueshorts: Piotr Jasiński (Mimo), Natálie Durchánková (Přes střepy)

Viktor Palák 28.02.2024

Ve finálním díle ankety odpovídají Piotr Jasiński, v jehož filmu Mimo ztvárnili Josef Trojan a Jakub Kalián kamarády, kteří narazí na situaci, která může být spouštěčem revize jejich vztahu.

Julie Martinková, Anna Horáková (FAMUFEST): Nesmíme se strachem nechat odradit od růstu

Mariia Smirnova 27.02.2024

„V programové dramaturgii si hrajeme hodně s pocity či smysly a chceme, aby i diváci při návštěvě festivalu mohli více reflektovat tuto část sebe sama..." Rozhovor.

Pragueshorts: Greta Stocklassa (Bzukot Země), Marie-Magdalena Kochová (3MWh)

Viktor Palák 26.02.2024

Bzukot Země zachycuje absurdní i povědomou šarvátku o to, jak formulovat zprávu mimozemským civilizacím. V kontaktu se současnými tématy je i film 3MWh, který volí atmosféričtější cestu.

Pragueshorts: Philippe Kastner (Deniska umřela), David Payne & Tomáš Navrátil (Baroko)

Viktor Palák 25.02.2024

V národní soutěži největší domácí přehlídky krátkých filmů se potkalo ke dvěma desítkám titulů, oslovili jsme tvůrce a tvůrkyně některých z nich.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace