Články / Reporty

Štastnej chlápek Walter Trout

Štastnej chlápek Walter Trout

Jiří V. Matýsek | Články / Reporty | 01.06.2023

Jste jedno z nevýraznějších jmen bluesové kytary, hrajete s Johnem Leem Hookerem, Big Mama Thorton nebo Johnem Mayallem, slušnou kariéru máte i sólově. Zpočátku žijete nezřízeně, časem se ale přece jen trochu zklidníte a muzikantský život šlape dál. A pak přijde facka. Přesněji rána na solar a k tomu pár kopanců. Selhání jater. A od smrti vás zachrání jen transplantace. Tohle je životní příběh Waltera Trouta, který do pražského Paláce Akropolis zamířil ve formě. Skoro až nečekaně vynikající formě.

Pravda, vyšlo to až na na několikátý pokus. Termín se kvůli covidu několikrát posouval, z původně dvou avizovaných (ten druhý se měl konat v Uherském Brodě) zůstal jen jeden, zato velmi výstižný. Bluesových a bluesrockých koncertů jsem už pár viděl, ale tenhle byl s přehledem největší „odvaz“. Hlasité, zvukově brutální a strhující.

Drobnou nápovědou byla už půlhodinka vyhrazená formaci Woodstock Barbie. O maďarské čtveřici je v posledních letech docela slyšet – a oprávněně. Jejich muzika je naživo lákavou směsí blues a hard rocku zahalená do neprostupné stonerové mlhy, která byla na některých místech skutečně „heavy“. Na deskách jsou Woodstock Barbie fajn, ale přeci jen trochu naleštění. Jejich aktuální koncertní projev ale staví jejich muziku do mnohem zajímavějších perspektiv. Hojně se hrálo z aktuálního EP Witch Dice, a pokud je tohle další směřování skupiny, jsem ještě zvědavější.

Waltera Trouta jsem viděl před pěti, možná šesti lety v Olomouci. Tehdy tam hrál s početnější kapelou a byl to v zásadě standardně střižený bluesrockový koncert s příjemnou energií. Čekal jsem tedy něco podobného, jenže za ty roky se ledacos změnilo. Trouta doprovázela čtveřice hráčů se vzhledem drsných jižanských řidičů kamionu a jako by vlila dvaasedmdesátiletému hudebníkovi do žil novou krev. Ta byla nečekaně dravá, špinavá, drsná, ale zároveň dokázala zvolnit a najít v sobě ono bluesové zklidnění, např. v poctě B. B. Kingovi nebo naopak ve skladbě, kterou Trout věnoval své manželce.

Do paměti se ale nejvíce zapsaly ty nesmírně energické pasáže. Trout byl bezprostřední, řádivý a do hloubky duše šťastný. Aby ne. V těchto dnech slavil devět let od svého návratu do života a je na něm vidět, jak moc si to užívá s každým rokem navíc víc a víc. Štastnej chlápek, tenhle Walter Trout.

Info

Walter Trout (us)
30. 5. 2023 Palác Akropolis, Praha

foto © Jindřich Oplt

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Kryštof Kočtář 02.04.2024

Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.

Paprsky v mlze (Bohren & der Club of Gore)

Kryštof Kočtář 31.03.2024

Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.

Dvě světla na konci deště (Kaleida + Viah)

Tomáš Jančík 28.03.2024

I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.

Swag a dechberoucí sexappeal (Annet X & NobodyListen)

waghiss666 24.03.2024

Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.

Mezi chaosem a soustředěním (The Ex)

Akana 24.03.2024

Pří ohlušujících noiseových náletech se především Hessels s Moorem svíjeli se svými nástroji s takovou bezuzdností, až to bylo o strach.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace