Články / Rozhovory

Steffi: Nepotřebujeme pořád sedět jedna vedle druhé

Steffi: Nepotřebujeme pořád sedět jedna vedle druhé

Nela Bártová | Články / Rozhovory | 20.09.2019

Steffi a Virginii, rezidentky berlínského Berghain/Panorama Baru, jsme vyzpovídali u příležitosti jejich pražského vystoupení na akci Komiks, ale samozřejmě jsme taky loudili informace o nadcházející desce Work a Change, která vychází na labelu Ostgun Ton. Jaká je společná práce na hudbě, který venkov je ten nejlepší a jak se Steffi dívá na streamingové platformy? Odpovědi více než výstižné.

Můžete prozradit něco o kreativním procesu kolem alba Work a Change, které vyjde v říjnu na labelu Ostgun Ton? Proč jste se rozhodly znovu spolupracovat?
Pracovat společně je pro nás přirozené. Pro Work a Change jsme chtěly vyzkoušet nový přístup k Virginiiným vokálům. Idea byla použít je spíše jako rytmický element než napsat klasickou pop-písničkovou strukturu a taky jsme chtěly ustoupit od 4/4 taktu, jako jsme to udělaly v minulosti.

Mít ve studiu dalšího člověka může být nevypočitatelné. Pracujete společně, nebo se nějak střídáte a relaxujete, když nejste zrovna „na řadě“?
Během let jsme si osvojily určitý způsob práce a vždy se snažíme dát si dostatek prostoru pro zkoušení nových věcí a nápadů. Nepotřebujeme pořád sedět jedna vedle druhé, to závisí na fázi procesu, někdy jedna z nás blázní s nástrojem, mezitím co druhá dělá čaj a nechává tu první hledat správný zvuk.

Vokály jsou velmi živé, někdy působí téměř jako jamování nástrojů. Kladete je do připravených melodií nebo skládáte melodie společně se zpěvem?
Při jamu nahráváme všechny zvuky, takže jsme flexibilní a můžeme s nimi poté pracovat kdykoli a kdekoli chceme. Pak hledáme správnou vokální melodii a pohráváme si s ní, dokud necítíme, že sedí. Všechny další části nahrajeme ve druhé nebo třetí session těsně před tím, než začneme s aranží skladby. Poté, co se to podaří, napíšeme texty a nahrajeme konečné vokály.

Jamujete ve studiu před tím, než přijdete s nápadem na track, nebo máte vizi, ještě než jdete do studia?
Vždycky máme spoustu nápadů, ale jen co začneme tvořit, tak to většinou nabere směr, který nečekáme. To je ta zábava a krása na tom celém.

Děláte na nápadech během tour? Časové plány vás obou jsou celkem hektické se spoustou hodin ve vlaku a letadle, může to vést k něčemu kreativnímu?
Když spolupracujeme, rády si odpočineme od tour a zavřeme se ve studiu, takže se můžeme soustředit pouze na tvorbu hudby.

Na albu Work a Change pracujete poměrně dlouho. Je v tom víc umělecké svobody, když nemusíte stresovat kvůli deadlinu?
Ve skutečnosti jsme album vymyslely hodně rychle a s deadlinem. Rády děláme pod tlakem, jsme tak opravdu soustředěné.

Jaký je váš vztah s Ostgun Ton? Dávají vám kompletní uměleckou svobodu? Jak moc testujete tracky naživo, než je vypustíte ven?
S Ostgun Ton máme skvělý vztah. Vždy nám dávají zcela volnou ruku, žádné limity, žádná omezení, stoprocentní kreativní svoboda. Je to krásný základ důvěry. Nikdy jsme nic netestovaly před vypuštěním tracku, není to pro nás relevantní. Rády si počkáme, dokud nemáme hotovou kopii ve svých rukou.

Příroda a venkov jsou velkou součástí vašich životů. Jaké je vaše oblíbené místo pro relaxaci po tour?
Není nic lepšího než domov obklopen zelení!

Žijete ve městě, nebo na venkově? Nebo tam i tam?
Pendlujeme mezi Berlínem a portugalským venkovem.

Jste schopné kompletně vypnout a relaxovat, nebo vždy přemýšlíte nad hudbou, prací a muzikantskými nápady, i když jste pryč z města?
Když jsi blázen do hudby, je těžké na ni nemyslet. Je implementována do tvého života a myslíš na ni konstantně, ale to neznamená, že nemůžeš relaxovat.

Steffi, máš labely Klakson a Dolly. Jak se díváš na streamingové platformy a byznys okolo toho?
Labely zásobují všechny platformy, takže celý svět může mít k hudbě přístup, což je úžasné.

Obě jste rezidentky Berghain/Panorama Baru. Vybavíte si nějakou speciální chvíli odtamtud?
Těch je!

Info

živě: Komiks w/ Steffi (Ostgut Ton) + Modular Synth & Art Workshops
20. 9. 2019 19:00
Komiks, Praha
fb událost

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Nenalezeny žádné záznamy.

Tomáš Kadlec (Eternia): Aktuální podpora rozhodne, který místa přežijou a který padnou

su, Jarmo Diehl 29.09.2020

Půdní prostor Eternia, slouží kapelám i skejťákům čtvrým rokem. Narozeninová oslava bude chtě nechtě spojená s benefitem na provoz, jelikož má celý prostor nyní výrazně omezené fungování.

Michael Gira (Swans): Nebyť karikatúra

Lucia Banáková 23.09.2020

Michael Gira má bohatý životopis, začína zložitým detstvom, nie každému sa podarí osláviť šestnáste narodeniny vo väzení za predaj hašišu v Jeruzaleme. Rozhovor.

Deset lásek ze Žižkova: Pavel Karous

redakce 19.09.2020

Deset tipů na to, čeho si při příští návštěvě všimnout, kam zajít na pivo a kde si zanadávat na necitlivou výstavbu od autora projektu Vetřelci a volavky.

Vstupní prohlídka: Sketchbook Quartet

redakce 15.09.2020

Sketchbook Quartet je vídeňský jazzový kvartet, jehož členové sdílí svěží pohled na hudební improvizaci a kreativitu. Jaké další indicie nám dali?

Moon Crew #30: Matěj Krč

redakce 14.09.2020

Brno meets Praha, hardcore straight edge meets ořechovka. Jubilejní díl Moon Crew odhaluje našeho letitého fotografa Matěje Krče.

Colin H. van Eeckhout (Amenra): Nikto si v poslednej dobe nesiahol na dno

Lucia Banáková 13.09.2020

Za dvadsať rokov existencie toho Amenra stihli pomerne dosť, vydali šesť albumov z cyklu Mass, založili kolektív spriatelených projektov a tak trochu i vlastné náboženstvo.

Pořadatelská: Martin Režný (Hlukovæ mysteria)

redakce 09.09.2020

Můžete ho znát jako organizátora, ale i hudebníka, preferuje hraní v improvizačních kolektivech, u Korobushka records vydává pod nickem Sakkikangas.

Pořadatelská: Antonín Kocábek (Kaštan – scéna Unijazzu)

redakce 08.09.2020

V Pořadatelské zve Tonda na řadu koncertů, které v Kaštanu proběhnou a samozřejmě taky na UniMoon!

Jiří Jirák (Indican): Je to o spolupráci kultur, ras a principů

Vojta Chmelík 05.09.2020

Jak se v Indican setkávají různé kulturní a hudební vlivy a jak pracuje s mystikou a intuicí? A jaké mají Indican cíle?

Petr Vyšohlíd (Meat-House Chicago I.R.A.): Nával invence se nedal zvládat aneb osudový střet hardcoreu s popartem

prof. Neutrino 03.09.2020

Při setkání na jedné královéhradecké pivní zahrádce jsme potkali Petra Vyšohlída - frontmana kultovní hardcoreové formace devadesátých let Meat-House Chicago I.R.A.