Články / Rozhovory

Steffi: Nepotřebujeme pořád sedět jedna vedle druhé

Steffi: Nepotřebujeme pořád sedět jedna vedle druhé

Nela Bártová | Články / Rozhovory | 20.09.2019

Steffi a Virginii, rezidentky berlínského Berghain/Panorama Baru, jsme vyzpovídali u příležitosti jejich pražského vystoupení na akci Komiks, ale samozřejmě jsme taky loudili informace o nadcházející desce Work a Change, která vychází na labelu Ostgun Ton. Jaká je společná práce na hudbě, který venkov je ten nejlepší a jak se Steffi dívá na streamingové platformy? Odpovědi více než výstižné.

Můžete prozradit něco o kreativním procesu kolem alba Work a Change, které vyjde v říjnu na labelu Ostgun Ton? Proč jste se rozhodly znovu spolupracovat?
Pracovat společně je pro nás přirozené. Pro Work a Change jsme chtěly vyzkoušet nový přístup k Virginiiným vokálům. Idea byla použít je spíše jako rytmický element než napsat klasickou pop-písničkovou strukturu a taky jsme chtěly ustoupit od 4/4 taktu, jako jsme to udělaly v minulosti.

Mít ve studiu dalšího člověka může být nevypočitatelné. Pracujete společně, nebo se nějak střídáte a relaxujete, když nejste zrovna „na řadě“?
Během let jsme si osvojily určitý způsob práce a vždy se snažíme dát si dostatek prostoru pro zkoušení nových věcí a nápadů. Nepotřebujeme pořád sedět jedna vedle druhé, to závisí na fázi procesu, někdy jedna z nás blázní s nástrojem, mezitím co druhá dělá čaj a nechává tu první hledat správný zvuk.

Vokály jsou velmi živé, někdy působí téměř jako jamování nástrojů. Kladete je do připravených melodií nebo skládáte melodie společně se zpěvem?
Při jamu nahráváme všechny zvuky, takže jsme flexibilní a můžeme s nimi poté pracovat kdykoli a kdekoli chceme. Pak hledáme správnou vokální melodii a pohráváme si s ní, dokud necítíme, že sedí. Všechny další části nahrajeme ve druhé nebo třetí session těsně před tím, než začneme s aranží skladby. Poté, co se to podaří, napíšeme texty a nahrajeme konečné vokály.

Jamujete ve studiu před tím, než přijdete s nápadem na track, nebo máte vizi, ještě než jdete do studia?
Vždycky máme spoustu nápadů, ale jen co začneme tvořit, tak to většinou nabere směr, který nečekáme. To je ta zábava a krása na tom celém.

Děláte na nápadech během tour? Časové plány vás obou jsou celkem hektické se spoustou hodin ve vlaku a letadle, může to vést k něčemu kreativnímu?
Když spolupracujeme, rády si odpočineme od tour a zavřeme se ve studiu, takže se můžeme soustředit pouze na tvorbu hudby.

Na albu Work a Change pracujete poměrně dlouho. Je v tom víc umělecké svobody, když nemusíte stresovat kvůli deadlinu?
Ve skutečnosti jsme album vymyslely hodně rychle a s deadlinem. Rády děláme pod tlakem, jsme tak opravdu soustředěné.

Jaký je váš vztah s Ostgun Ton? Dávají vám kompletní uměleckou svobodu? Jak moc testujete tracky naživo, než je vypustíte ven?
S Ostgun Ton máme skvělý vztah. Vždy nám dávají zcela volnou ruku, žádné limity, žádná omezení, stoprocentní kreativní svoboda. Je to krásný základ důvěry. Nikdy jsme nic netestovaly před vypuštěním tracku, není to pro nás relevantní. Rády si počkáme, dokud nemáme hotovou kopii ve svých rukou.

Příroda a venkov jsou velkou součástí vašich životů. Jaké je vaše oblíbené místo pro relaxaci po tour?
Není nic lepšího než domov obklopen zelení!

Žijete ve městě, nebo na venkově? Nebo tam i tam?
Pendlujeme mezi Berlínem a portugalským venkovem.

Jste schopné kompletně vypnout a relaxovat, nebo vždy přemýšlíte nad hudbou, prací a muzikantskými nápady, i když jste pryč z města?
Když jsi blázen do hudby, je těžké na ni nemyslet. Je implementována do tvého života a myslíš na ni konstantně, ale to neznamená, že nemůžeš relaxovat.

Steffi, máš labely Klakson a Dolly. Jak se díváš na streamingové platformy a byznys okolo toho?
Labely zásobují všechny platformy, takže celý svět může mít k hudbě přístup, což je úžasné.

Obě jste rezidentky Berghain/Panorama Baru. Vybavíte si nějakou speciální chvíli odtamtud?
Těch je!

Info

živě: Komiks w/ Steffi (Ostgut Ton) + Modular Synth & Art Workshops
20. 9. 2019 19:00
Komiks, Praha
fb událost

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Nenalezeny žádné záznamy.

Martin Kalenský (Světadílna): Tak trochu divnej country club

Libor Staněk 01.07.2020

Nezávislý prostor Světadílna se za dobu své krátké existence stal stěžejním místem pro pořádání hudebních akcí na jihu Čech. Skejty a country?

Vstupní prohlídka: Melis

redakce 30.06.2020

Písničkářka a producentka Melis je dlouhodobě usazená v Berlíně. Před vystoupením v Mariánských Lázních ji necháváme projít vstupní prohlídkou.

Marianna Cimburová (Festival Deziluze): Máme rádi kontrasty

Jarmo Diehl 23.06.2020

Začátek léta se už slibně rozjíždí, tedy co se týče menších festivalů, čehož důkazem je i multižánrová Deziluze, letos se odehrávající v pivovaru Herold.

Vstupní prohlídka: LemonHeart Club

redakce 16.06.2020

LemonHeart Club tolik nevěří na melodie, spíš na noise, sludge, drone, jak dokazuje i aktuální nahrávka Nevědomí. I do něj se vydali členové skupiny během Vstupní.

Douška vydavatelská: Deadred Records

redakce 14.06.2020

Label Deadred se věnuje především vydávání „slovenského over-electronického terénu“. Co chystají, co mají venku?

Markéta Rodryčová (Oakfest): Už nechceme jen pařit

Jarmo Diehl 10.06.2020

Jeden z mála a prvních letošních takřka letních festivalů se uskuteční v Dubu nad Moravou. Co a jak bude? Muzika i battly.

Vstupní prohlídka: sinks

redakce 09.06.2020

Poslední EP July vychází kapele již 19. června, tedy dva dny po brněnském koncertě, na kterém budou předskakovat Chief Bromden.

Chief Bromden: Naše ambice nejsou světové

waghiss666 03.06.2020

Před plánovaným křtem alba Slunovrat jsme vyzpovídali kapelu Chief Bromden. Povídání o jižní Moravě, ambicích i folklórních odkazech.

Ivan Hronec (Edison Filmhub): Hodnota projektu je len v jeho realizácii

Jarmo Diehl 02.06.2020

Pokud jste návštěvník klubových kin, galerií, koncertů s hlubším zájmem o kinematografii, měli byste znát Edisona. Rozhovor s jeho ředitelem o tom, co čeká film.

Vstupní prohlídka: Favorite Obsession

redakce 01.06.2020

Vintageový zvuk dekád minulého století i reverbový fetiš a taky osobitý vokál, to jsou poznávací znaky skupiny. Favorite Obsession. Dále?