mArcElkrIz | Články / Recenze | 20.09.2013
Atmosféra v klubu zasvěcených houstne v očekávání třetího albového zářezu. Je čas přesvědčit se, že oněch pět srdcí vyhřezlých z kostí garážové matky, z masa čistých linií šedesátých a sedmdesátých let a z kůží sedel elektrických kovbojů bije stále silně a dravě.
Bezejmenné EP přináší jasnou zprávu: Kill the Dandies! se nepřestávají řítit prostorem i časem s přesvědčením a chutí hraničící s posedlostí. Začíná se pálivě třaslavým kytarovým riffem, následovaným westernově pádící rytmikou v úvodní Nightmare in Pink z repertoáru rock & rollových bratří Chrome Cranks. Veškeré poznávací znaky KTD! fungují dokonale: hluboký chvějící se mužský hlas odkudsi ze sklepních prostor versus elegantní porcelánová dívčí frackovitost načichlá fatálností, živočišná rytmika dunící a dusající, silný kytarový zvuk, country a rock & rollové postupy obalené všudypřítomným vzrušením...
Druhým trackem je novinka Give Me s démonickým motivem basy, dominantním Sonjiným zaříkáváním, uhrančivě vyklenutým refrénem a stupňujícím se napětím (kytarové mlhy a tantricky naspeedované bicí). Následuje jedna z perel z produkční líhně alchymisty Joea Meeka – Johnny Remember Me. Někdejší jednička ostrovní hitparády je řádně zjizvena ostrými záseky, které ji vytahují z jednašedesátého roku minulého století skrze hororovou estetiku a osudovou vášeň nad naše hlavy. Zatraceně povedená pocta. S trackem Stigmata, další novinkou na bezejmenném minialbu, přichází excelentní epileptic-dark-dance. Rytmus vtahuje na párty do prostoru pokřivených zrcadel a hlava je unášena kytarovými vpichy a šlehy kamsi do temných koutů. Skvělé. Očekávání třetího řadového alba se stupňuje. Kill the Dandies! stále dýchají, sekera je ostrá a boty pevné a lesklé.
A ještě něco navíc. Minialbum obsahuje na závěr dva remixy. U The Dog – Able Bodied Siren nechal Alexander Hacke (Crime and The City Solution, Einstürzende Neubauten) zmohutnit zvukové stěny hypnotizujícím strohým elektronickým soundem. Je to valivé a po elasticky hybném zářezu Stigmata dokonale padnoucí. A pak ještě klidná finální tečka – nesestřelitelný elegán berlínských světel a stínů Steve Morell patří takřka do rodiny, na jeho krev je možné v tvorbě a samotné existenci KTD! narazit vskutku často. A tak i jím produkovaná symfonická verze And Through The Storm We Get Home je přirozená, nadmíru přiléhavá, a přesto z jiného břehu. Ukazuje další tvář téhle smečky, která míří svojí cestou kamsi za obzor – navzdory zmíněnému prostoru... i času. Jen se svým přesvědčením, touhou a běsy.
Kill the Dandies! – Kill the Dandies! (Drug Me Records, 2013)
www.killthedandies.bandcamp.com
EP vyšlo coby příloha časopisu Full Moon #28>.
Viktor Hanačík 17.04.2024
Je to deska designovaná spíš pro klubové soundsystémy a podzemní parkety, ale obstojí i pro introspektivní poslech.
Martin Šinkovský 14.04.2024
I když autoři textu opakovaně tvrdí, jak složitě se jejich práce vysvětluje a obhajuje, skutečností je, že základní pravidla a kompetence jsou jednoduché a logicky vyvoditelné.
Matej Žofčín 09.04.2024
Od konceptu zdanlivo upustil, upustil aj od unikátného frázovania, ostali len spievavé refrény a téma lásky, ktorá je však omnoho plytkejšia ako na debute.
Tereza Bartusková 01.04.2024
Deska vypráví nejen o lásce, ale i o smutku nebo touze po nedosažitelném, vděčnosti, a především o minulosti, nad kterou čas od času lpíme všichni.
Veronika Vagačová 29.03.2024
Dvaja interpreti známi zo svojich vlastných projektov v rámci alternatívnej scény sa nedávno spojili pri albume Decision Paralysis.
Filip Peloušek 25.03.2024
Jejich pojetí rocku s prvky gothic punku nedává moc prostoru pro jednoduchou zaměnitelnost.
Jiří V. Matýsek 10.03.2024
Hudba tu plyne s fantastickou lehkostí, při pozornějším poslechu ale jasně vyplývá komplexnost, s níž se musel opavský kytarista vyrovnat.
Dan Sywala 19.02.2024
Ke slunné Makarské se blíží nevyzpytatelná tma. To je výjev, který bych přál cestovatelům, kteří se spokojí s prvoplánovým strávením letní dovolené.
Jiří V. Matýsek 16.02.2024
Leaving of Liverpool nebo na Dylanovu Maggie’s Farm odkazující skladba Maggie’s Ship jsou příjemným oťukáváním nových teritorií.
Dušan Šuster 12.02.2024
Left field je defenzívna bejzbalová pozícia a hráč, ktorý ju zastáva, býva vraj najosamelejším na ihrisku.