Články / Recenze

Tady není místo pro slabost (Bolehlav)

Tady není místo pro slabost (Bolehlav)

Richard Kutěj | Články / Recenze | 01.09.2019

OHODNOŤTE DESKU

Bolehlav je nový elektronický projekt Michala Milka, který v té nejlepší formě uložil k ledu noiserockovou kapelu noAR+IS+ a vydal se na dráhu osamoceného tvůrce hutných, psychoidních rytmů proložených kytarovými riffy a hluky.

Někdy stačí trocha zdravého sebevědomí a štěstí. Michal Milko poslal francouzskému labelu Audiotrauma písně s dotazem, zda by si nemohl zahrát na jejich každoročním pražském festivalu. Nakonec se čtyřskladbový materiál Don´t Believe in No Ghosts ve Francii zalíbil natolik, že ho label digitálně vydal. Bolehlav už má za sebou i evropské turné a EP se má letos na podzim dočkat i desetipalcové vinylové edice.

Tracky zní sebevědomě a propracovaně. Bolehlav spojuje ty nejlepší okamžiky tvrdého dubstepu s drum’n’bassovým švihem, úderností industrialu a šmakem špinavých experimentů. K tomu řezavý zpěv a neveselé texty: „Možná je zvíře v nás… Už praská hrudní koš…“ Jsou tu i místa, kdy hudba ztěžkne, vše se uvolní a atmosféra pluje na psychedelických vlnách vtahujících smyček. Bolehlav se mezi všemi vlivy elegantně pohybuje, dotažená produkce a sound vůbec neprozrazují, že vše je dílem novice, tedy v tomto stylu.

Michal Milko má od počátku osobitý rukopis. noAR+IS+ byl původně one-man projekt s plně kapelním zvukem a nervní, kousavou energií. A právě tu Milko přenesl i do Bolehlava. noAR+IS+ se později rozrostl na tříčlennou kapelu a zamával scéně výborným albem Zahojí se to jen když si to přestaneš škrábat. O vydání se v roce 2016 podělili Sakraphon, Silver Rocket a Holubník a prvně jmenovaný label je dalším místem, kde Milko působí. Kolem Sakraphon se za léta vydavatelské práce vytvořila odvážná „volná“ scéna: experimental-psychedelic-poezie Asstma, s kytarovým noisem i elektronikou operující Bumfrang 3, originální písničkář Květoslav Dolejší nebo ambientně/darkmetalově dronový kytarista Sweeps04.

Bolehlav je pak dalším dílem solitéra, který si uchoval svůj charakter a nadále nadšeně zkoumá, kam až ve svém projevu dokáže zajít. A česká elektronická scéna získává projekt, který míří i do Evropy.

Info

Bolehlav - Don´t Believe in No Ghosts (Audiotrauma, 2019)
bandcamp projektu

foto © Vlastimil Vojáček

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Když se svět dusí, nejde přitopit (Post-hudba)

Sabina Coufalová 12.04.2021

Zmatení muži a vyčerpané ženy sice stále bloumají městem jako na předchozích albech Post-hudby, ale svá osobní dramata a smutky zasazují do traumat spojených s...

Po krvavých stopách velkého nivelizátora

prof. Neutrino 10.04.2021

Walter Scheidel kromě detailní analýzy nabízí i některé pokojnější recepty na splasknutí „bubliny nerovnosti“.

Another Michael a ďalšia oáza pokoja

Michal Mikuláš 30.03.2021

New Music and Big Pop je jeden krásny výtvor plynúci v intenciách najlepších indiepopových tradícií.

Nikdo nemládneme (The National)

Jiří Přivřel 21.03.2021

Zremasterovaný debut The National přináší syrovou jednoduchost nezatíženou očekáváním.

Společnost mrtvých básníků (a Milan Děžinský)

Valentýna Žišková 20.03.2021

Hotel po sezóně, sedmá kniha laureáta Magnesie litery za rok 2017, Milana Děžínského představuje na poli současné české poezie...

Pestrá místa podle Places

Filip Rabenseifner 19.03.2021

Působí velice přirozeně, nenuceně, energicky, místy až jako improvizace, čemuž napomáhá způsob, jakým byla nahrávka pořízena, což podtrhuje její živý feeling.

Drunk Tank Pink (Shame)

Veronika Jastrzembská 18.03.2021

Shame zpívají o světě dospělých, kde lidé poslušně zapadají do systému a kde je každý den stereotypní nuda, bez vyhlídky konce.

Více než důstojné sbohem (Janis Joplin)

Akana 13.03.2021

Stejně bych ale řekl, že ty skutečně zázračné chvilky na albu přicházejí tehdy, když se Janis v písních angažuje víc než „jen“ jako zpěvačka.

Kokakola stokar (Frayer Flexking)

Kristína Valachová 13.03.2021

Z reakcií je zjavné, že väčšina chápe ako žart nielen hudobný počin, ale i samotný Flexkingov zjav na poli odfarbených vlasov a vždyprítomnej zimnej bundy.

Živá archeologie (Vladimír Merta)

Jiří Vladimír Matýsek 06.03.2021

Téměř čtyřicítka stop nabízí dost prostoru pro široký autorský rozptyl. Jsou tu bluesově laděné kusy, reggae, country, hravé popěvky na „moravskú notečku“ i rozsáhlé skladby-příběhy.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace