Veronika Viková | Články / Recenze | 08.09.2022
Gleb Veselov, raper původem z Ruska, je na scéně od roku 2009 a do povědomí posluchačů se dostal hlavně díky albu Lavička Pimpin‘ (2017). Staví na žánrech jako grime nebo drum’n’bass a právě jeho beaty a flow mu pomáhají odlišit se od rapových kolegů. Na novince Big Boy FM najdeme jak věci, na které jsme u Gleba zvyklí – typické d’n’b beaty, rychlý rap a texty o vlastním životě, tak i nové prvky, jako třeba více melodických podkresů, což je příjemné osvěžení.
Gleb rap v tracku Homie Rap personifikuje, je to jeho „největší parťák“: „S tým chorym bastardom som videl všetky festy a kluby/ kvôli nemu som sa bavil s pofidérnymi ľuďmi/ striedali sme spolu skupiny a divné bandy…“ Hudební minulosti se věnuje i v tracku Big Boy FM, i tady rapuje o tvůrčí krizi, o momentu, kdy si uvědomil, že se musí odlišit od ostatních a najít svůj vlastní styl.
Na desce najdeme pouze jeden featuring, a to v tracku MC Erik & Barbara. Tu si pozval zpěvačku Nataliu Hulejovou, která se po jeho boku v minulosti už objevila, na albu Anarchia od rapera Sameye. Hulejová je zpestřením, podobně jako zakomponování slovenské klasické hudby - v tracku Na skalách remix byla použita skladba Krásne je v Tatrách od Dušana Pálky, Glebův rap tu doplňuje beat od VibeChiefa. Tato kombinace album ozvláštňuje a přidává mu na zajímavosti.
Album se textově příliš neliší od předchozích, opět se objevují hlavně témata týkající se jeho osobního i profesního života, tvorby a jeho antihype postoje. Beaty, které už tradičně produkoval Komander, rovněž nepřekvapí, tedy až na melodičtější momenty. Gleb si uchovává svůj rukopis i nápaditost, ale svůj stín nepřekračuje. Může to být dost, nemusí to být málo. Do příště.
Riikka Hajman 01.03.2023
Album by se dalo vnímat jako shrnutí Popova života a kariéry: některé songy připomínají The Stooges, ale jsou tu i zvukové experimenty typické pro jeho pozdní období.
Patrik Kratochvíl 23.02.2023
Roadtrip měl predispozice být rapovou deskou roku, nakonec z toho ale vyšla „jen“ lehce nadprůměrná kolekce hitovek, které se hodí do playlistů, ale nenabízí nic navíc.
Magdalena Fendrychová 17.02.2023
Navzdory řečenému je celé album prodchnuté nadějí, skrze upřímně vyprávěné příběhy skýtá pohled do vlastních srdcí.
Martin Šinkovský 12.02.2023
Hřmotný, oplácaný, v obličeji se mu odráží nevyzrálost mladíka přicházejícího z vidlákova do velkoměsta. Superman.
prof. Neutrino 09.02.2023
Po zániku investigativního serveru WikiLeaks se zdálo, že přišli bojovníci za svobodu informací o svůj hlavní zdroj. V roce 2014 ale vznikla investigativní platforma „občanské novinařiny“ Bellingcat.
Natálie Dvořáková 07.02.2023
Deska Hey Girl je definicí hořkosladkosti – v jednotlivých písních prožíváme s autorkou bolest, zklamání, strach, ale i obyčejné radosti a velké oslavy.
Martin Šmíd 02.02.2023
Pod nánosem infantilního humoru se skrývá melodická schopnost a talent.
Julie Šafová 01.02.2023
Navzdory slabé dějové lince nechybí Babylonu technická preciznost ani živelná energie, která snímek žene kupředu.
Michal Pařízek 24.01.2023
Třetí album je jedním z klíčových archetypů showbizu, pověstným gordickým uzlem, milníkem, který ne každý dokáže jednoduše a správně překročit.
Richard Kutěj 18.01.2023
Mount Kimbie nedělají revoluci. Zůstávají ale sví, současní a ano, post.