Články / Seriály

Track týdne: Kai Whiston – Dear / Boyei

Track týdne: Kai Whiston – Dear / Boyei

Dominik Polívka | Články / Seriály | 03.09.2020

Mladá krev britské elektronické scény Kai Whiston čeří poslední čtyři roky vody trap bassového soundu, v nichž se pohybují jména jako TNGHT, Amnesia Scanner nebo Baauer. Jednadvacetiletého producenta jde jen stěží žánrově uchopit, přesto jeho eklektičnost, zvukový maximalismus a nadsazené přechody, se kterými ve skladbách operuje, lze přikrýt pojmem club deconstruction. Jeho talentu a smyslu pro dravé mixovaní si všimli v labelu Big Dada, kde Whiston vydal první EP, následně založil s producentem Iglooghostem a zpěvačkou/producentkou Babii label Gloo, na němž vydal své bangery nabité debutové album Bitch (2018). Jeho poslední nahrávka No World As Good As Mine prošla koncem minulého roku bez povšimnutí, byť by si ho pro svůj mix postrocku s UK bassem, dynamiku a zvukovou celistvost zasloužilo.

Singl Dear je tvrdým beatem s nahrubo nadrolenou basou a vlezlým scanner zvukem udávajícím melodickou linku. Whiston do beatu frázuje zmodulovaným hlasem, z něhož lze těžko rozpoznat jednotlivá slova. Spíš než o sdělení jde o opojnou náladu, kterou hlas do tracku přináší. Skladba postupně rozbaluje vrstvy rušivých textur tvořených na-samplovanými skřeky, vzdáleně připomínajícími zkreslené žestě. Track přesto zůstává konzistentní a „graduje“ klidným klavírem.

Druhá strana singlu s názvem Boyei je třiapůlminutovou hardcoreovou rychtou s nálety ječivého samplu a nechutně odpálenou basovou linkou. Track v závěru přechází do zvonkohry, kde taky končí. (Z Instagramu se mimochodem dozvíte, že jde o Guinnessův rekord v nejhlasitějším komerčním tracku podle standardu LUFS.) Kai Whiston je specifický tím, že dokáže do krásných poslechových ploch napasovat chytlavý taneční pulz s žánrovými přesahy, které nenudí ani nepůsobí jako prvoplánová vyšinutost. Jestli má z dnešních klubových dekonstrukcí vzejít někdo opravdu zajímavý, pak to bude tenhle kluk se spodkami na hlavě.

Info

Kai Whiston (uk)
Facebook

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Novinky na česko-slovenské scéně: Generace zet, strážci i pokémoni

Jarmo Diehl 29.11.2020

Tenhle týden patří Milion +. „Yzomandias zas povstal“ zní sice legračně, ale když máte zlatou mordu, zuby si čistit nemusíte.

Track týdne: LP - How Low Can You Go

Anna Valentová 26.11.2020

Vzpomínky jsou hořkosladké, bývalé lásky už dávno žijí jiné životy a zpěvačka se vrací na místo, kde už na ni možná nikdo nečeká.

Tomáš Slunský (Gin&Platonic): Tak to pusť...

redakce 24.11.2020

Jak se hostu dnešního dílu rubriky Tak to pusť... líbila směs od současné elektroniky přes hiphop až po popové princezny?

Novinky na česko-slovenské scéně: My Name Is východní návyky

Jarmo Diehl 22.11.2020

Nové veselé písničky z lesa i přilehlého vesmíru. Mad Max, Anička, Slaměný Slovák a podvodní víly. Vanessa, Kujóni a další spárkatá.

Food Moon: Satyr

redakce 20.11.2020

Pan Mže, kytarista Povodí Ohře, sdílí oblíbené recepty ze svého vegetariánského bistra.

Track týdne: Liturgy - SIHEYMN's Lament

Filip Švantner 19.11.2020

Hunter Hunt-Hendrix naďalej pokračuje v zhudobňovaní svojej vízie transcendentálneho black metalu. Album Origin of the Alimonies už zajtra.

Anketa: Co s nimi aneb Situace pražských hudebních klubů

Jan Starý 17.11.2020

Zeptali jsme se zástupců patnácti pražských klubů, jak zvládají aktuální výpadky příjmů v souvislosti s pandemií.

Novinky na česko-slovenské scéně: Divoké mezinárodní partičky, demence a rappeři na římsách

Jarmo Diehl 15.11.2020

Mandrage, Toman, Timea, Brauncholda i Klára Nemravová. Průvodce podivuhodným obludáriem.

Vstupní prohlídka: Náv

redakce 14.11.2020

Jihočeské trio Náv se fanouškům představilo minulý rok s ceněnou debutovou deskou Smrtci. Druhé LP Arcizlo vydali na konci letošního října. Co na sebe prozradili ve vstupní?

Track týdne: Endless Digital Birthdays - Luigionair

Bára Jurašková 12.11.2020

Endless Digital Birthday alias šestnáctičlenný multimediální kolektiv z Londýna sám sebe popisuje jako „kolektiv kreativců a zvrhlíků řítících se k nesmrtelnosti“.