Dominik Polívka | Články / Seriály | 03.09.2020
Mladá krev britské elektronické scény Kai Whiston čeří poslední čtyři roky vody trap bassového soundu, v nichž se pohybují jména jako TNGHT, Amnesia Scanner nebo Baauer. Jednadvacetiletého producenta jde jen stěží žánrově uchopit, přesto jeho eklektičnost, zvukový maximalismus a nadsazené přechody, se kterými ve skladbách operuje, lze přikrýt pojmem club deconstruction. Jeho talentu a smyslu pro dravé mixovaní si všimli v labelu Big Dada, kde Whiston vydal první EP, následně založil s producentem Iglooghostem a zpěvačkou/producentkou Babii label Gloo, na němž vydal své bangery nabité debutové album Bitch (2018). Jeho poslední nahrávka No World As Good As Mine prošla koncem minulého roku bez povšimnutí, byť by si ho pro svůj mix postrocku s UK bassem, dynamiku a zvukovou celistvost zasloužilo.
Singl Dear je tvrdým beatem s nahrubo nadrolenou basou a vlezlým scanner zvukem udávajícím melodickou linku. Whiston do beatu frázuje zmodulovaným hlasem, z něhož lze těžko rozpoznat jednotlivá slova. Spíš než o sdělení jde o opojnou náladu, kterou hlas do tracku přináší. Skladba postupně rozbaluje vrstvy rušivých textur tvořených na-samplovanými skřeky, vzdáleně připomínajícími zkreslené žestě. Track přesto zůstává konzistentní a „graduje“ klidným klavírem.
Druhá strana singlu s názvem Boyei je třiapůlminutovou hardcoreovou rychtou s nálety ječivého samplu a nechutně odpálenou basovou linkou. Track v závěru přechází do zvonkohry, kde taky končí. (Z Instagramu se mimochodem dozvíte, že jde o Guinnessův rekord v nejhlasitějším komerčním tracku podle standardu LUFS.) Kai Whiston je specifický tím, že dokáže do krásných poslechových ploch napasovat chytlavý taneční pulz s žánrovými přesahy, které nenudí ani nepůsobí jako prvoplánová vyšinutost. Jestli má z dnešních klubových dekonstrukcí vzejít někdo opravdu zajímavý, pak to bude tenhle kluk se spodkami na hlavě.
Kai Whiston (uk)
Facebook
redakce 18.04.2024
Položili jsme několik otázek hledačce nových talentů, bookerce a dramaturgyni festivalů.
redakce 16.04.2024
Jarní Sharpe, chorvatský INmusic festival, Taylor Swift v Londýně. Na jaké akce nás pozve vášnivý koncertní a festivalový manažer?
redakce 10.04.2024
Loni se jim toho povedlo hodně: v březnu vydali album Farm Alarm, pak dva singly, první evropskou tour a k tomu vydávají soundtrack k počítačové hře.
redakce 04.04.2024
Pokud budu mluvit sám za sebe, tak u mě teď panuje zdravá euforie, protože se mi asi po x letech podařilo dotáhnout do konce moje debutové EP, které vyšlo u…
redakce 03.04.2024
Co ji inspiruje, co ji vyruší, na co jí stačí jedna věta? Marta De Pascalis v našem dotazníčku, před pražským koncertem.
Michal Pařízek 02.04.2024
V programu najdeme známá jména jako místní hrdinky Vera Vice nebo Kitty Florentine, všudypřítomné Tramhaus, kteří vystoupí na akci Vikendica, nebo řeckého croonera Johnnyho Labella.
redakce 26.03.2024
Marie Kieslowski vydala své debutové sólové album Je všechno dobrý? před dvěma lety, nyní na něj navazuje EP s názvem Je to složitější.
Zuzana Malá 24.03.2024
Holandský festival experimentální hudby a umění má pro letošek tučnou soupisku v kategorii legend i ikon součásné avantgardy.
redakce 21.03.2024
"Podlaha bude ružovo-glittrová zaliatá epoxidom, jeden zo stejdžov bude práve na wc v štýle boiler room a zahrá napríklad DJ Záchod (Matwe), I Hate Berlin Manson DJs alebo..." Pár tipů.
redakce 10.03.2024
„Obzvlášť zvu na Dech - ten zvolte v případě, že máte chuť se s námi ponořit do naprosté tmy a naladit se na vnitřní drama jednoho člověka," říká dívadelní dramaturg…