Články / Profily/retro

Track týdne: Soccer96 - I Was Gonna Fight Fascism (ft. Alabaster dePlume)

Track týdne: Soccer96 - I Was Gonna Fight Fascism (ft. Alabaster dePlume)

Jiří Špičák | Články / Profily/retro | 02.04.2020

Chtěl jsem bojovat proti fašismu, ale byl jsem unavenej, pak mi do toho něco vlezlo a nakonec mě začali štvát ostatní lidi, kteří bojujou proti fašismu. Znáte to. Aniž bysme chtěli redukovat nový hypnotický banger dvojice Soccer96 na pouhý společenský komentář, je v něm ukrytá spousta pravdy. Jako správný politický track má navíc groove: vzpomeňte si na kultovní revolucionářský motorik Crest milovaných Stereolab a hned vám bude jasné, kde se pohybujeme a kde případně skončíme. Na barikádách.

Cesta ke hvězdám ovšem vede z undergroundu, kde se duo Soccer96 cítí nejjistější. Dan Leavers (Danalog) a Max Hallett (Betamax) tvoří dvě třetiny oslavované kapely The Comet Is Coming, produkovali desky Snapped Ankles. A Betamax, na jehož famózním rytmickém výkonu celý track stojí, je navíc bubeníkem Sons of Kemet. Tohle ale není jazz. Zní to spíš jako La Düsseldorf nebo NEU! se saxofonem. Byli jste někdy na večírku, kde DJ ve čtyři ráno rezignuje na veškerou bass music, vytáhne šavli do červené a pustí Hallogallo? Já ano. A po pár týdnech v karanténě mám pocit, že to tenkrát znělo úplně stejně, jako když popáté za sebou pustíte Soccer96 sousedům.

A pak je tady ještě Alabaster dePlume, spisovatel, performer a saxofonista, který svoje výmluvy o tom, proč nezvládl bojovat proti fašismu, ze začátku deklamuje podobně frackovsky jako Phil Daniel v Parklife. Počkejte ale na druhou půlku. “Alabastera jsme zapojili podobně, jako jsme to udělali s Shabakou Hutchingsem,” komentuje kolaboraci Danalogue. “Chtěli jsme jít dál, být špinavější, hlasitější.” Moc si v podobných radách nelibuju, ale tady to platí: maximum volume yields maximum results, jak říká Stephen O’Malley. A pak nezapomeňte zkontrolovat nácky, kteří by v současné krizi chtěli obětovat lidi korporacím. Už se rojí.

Info

Soccer96
fb kapely

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Hydra, fragmenty dokonalej anarchie

Mimi Filova 11.09.2020

Vo vzduchu sa vznášajú fragmenty bohémstva z minulého storočia, kedy to bolo útočisko umelcov vrátane Henryho Millera, neskôr Davida Gilmoura a Leonarda Cohena.

Full Moon 10: Kult Björk – Homogenic

Lenka Marie 02.07.2020

Já jen vím, že harakiri je správně seppuku a chutná mi senča, ale tohle nějak nehraje.

Pouťové obludárium Toma Waitse

Akana 07.06.2020

O tom, že je album Swordfishtrombones ve Waitsově kariéře zásadním předělem, není třeba dlouze diskutovat.

Vizuální cesta Einstürzende Neubauten

Jan Škop 22.04.2020

Einstürzende Neubauten a jejich vztah k videoklipům a vůbec pohyblivým obrázkům aneb doplňující materiál k hlavnímu tématu aktuálního vydání Full Moonu.

Ngoni pro třetí tisíciletí (Bassekou Kouyaté)

Akana 25.02.2020

Brilantní instrumentalista se nijak netají snahou oslovit co nejširší spektrum posluchačů a myslí přitom jak na své krajany, tak na západní publikum.

Nejlepší texty Full Moonu roku 2019: Ženy v angažovaném popu

Aneta Martínková 02.01.2020

V mainstreamovém vnímání bylo boření stereotypů pořád vnímané trochu jako padlé na hlavu. A umělkyně, které se o něj pokoušely... Jeden z nejlepších loňských textů Full Moonu nyní online.

Nejlepší texty Full Moonu roku 2019: Kde se vzal sad boy? (Depresivní pop)

Jiří Špičák 02.01.2020

Citlivý chlapec, plachý introvert. Sad boy. A jeden z nej-textů roku 2019, který vyšel v magazínu Full Moon, nyní online.

Nejlepší texty Full Moonu roku 2019: Padesát let narušování vašeho klidu (Yoko Ono)

Jiří Špičák 02.01.2020

Nevídanou kreativní erupci první poloviny sedmdesátek zakončila Yoko Ono deskou Feeling the Space, píše se v článku, který vybíráme v rámci best of textů Full Moonu. Teď online.

Nejlepší texty Full Moonu roku 2019: Bez růžových brýlí (Ženy v beat generation)

Anna Mašátová 02.01.2020

Své místo v učebnicích literatury si ženy beat generation zatím zcela nenašly a těžko říct, zda se tak stane. Vybraný text z loňského ročníku tištěného Full Moonu online.

Full Moon Stage 2019: The Kill Devil Hills

redakce 14.04.2019

Australský Divoký západ v Ostravě? The Kill Devil Hills představí na Full Moon Stage svou aktuální desku.