Články / Recenze

Třikrát a dost? (Temples)

Třikrát a dost? (Temples)

Veronika Myšková | Články / Recenze | 20.11.2019

Po dvou letech se britští Temples vrátili s očekávanou deskou Hot Motion. Tentokrát pod novým labelem ATO Records a bez původního bubeníka Sama Tomse, kterého na živých vystoupeních nahradil Rens Ottink. Kapela se prosadila v roce 2014 debutem Sun Structures, které se tentýž rok umístilo na sedmé příčce ve Velké Británii a ihned je katapultovalo mezi přední představitele psychedelického rocku.

Hot Motion uvádí stejnojmenná písnička, která zní podobně jako singly z předchozích nahrávek, včetně prvků garážového rocku typických pro The Horrors či The Black Keys. Euforicky gradujícím textem dávají najevo transformaci či znovuzrození. A hlásají jediné – jsme zpět, tentokrát ale silnější než kdy předtím. V refrénu se ovšem veškerá energie ztrácí, opouštíme realitu a letíme do říše snů. Rychlostí blesku jsme z ní ale pryč, otevíráme oči a už jsme zase strženi výrazným vokálem a pozitivní popovou melodií, která prostupuje celou písní. Tímto balancováním mezi mystikou a realitou nám Temples hned v první skladbě dopřávají to, co na nich máme rádi.

Nadšení se nevytrácí ani u You’re Either Onto Something, která svým šedesátkovým hippie nádechem a chytlavým refrénem aspiruje na rádiový hit. I textově si na ni dali záležet. Ústředním tématem je večírek – noc je den, pocit blaha eskaluje, křičící lidi jsou všude kolem a jejich malátné pohyby po pulzující podlaze se míhají před očima. Všechno se halí do tmy a objevuje se nový svět.

Majestátnost The Howl dodávají pochodové bicí. Refrén pak vyzývá k akci jako nějaký motivační pokřik, díky kterému je jasné, že měli Temples ambici vytvořit hymnu. Nakonec je z toho pouze song zahalený do klišé, u kterého si maximálně párkrát dupneme do rytmu. Naopak Step Down zůstane rezonovat podstatně déle, a to především díky kytarové lince, která dává skladbě funky vyznění. Průběh připomíná silný poryv větru, který hned prvním taktem strhne všechno s sebou, postupně zeslabuje a proměňuje se v třepotající vánek. Stejně uvolněně a nenuceně působí i její text – je na čase přestat utíkat a schovávat se.

Deska zapadá do diskografie Temples a některé skladby zní, jako by se album Sun Structures (2014) dočkalo pouze rozšířené verze. Texty jsou formálně propracovanější, ale pořád jde o jakousi sbírku různých témat, většinou v podobě emocí, vjemů, vizí či výkřiků. V těch lze jen těžko najít společného jmenovatele, který by albu dodal pocit celistvosti.

Otázkou tak zůstává, zda se Temples až příliš nedrží ve své komfortní zóně a nehrají na jistotu. Díky tomu se z nahrávky Hot Motion stává jen ničím výjimečný následovník dvou předchozích, a to i přes ambiciózní začátek plný energie a silných slov o změně a výrazném přerodu. Škoda.

Info

Temples – Hot Motion (ATO, 2019)
album na Spotify

Temples (uk)
25. 11. 2019 19:00
Roxy, Praha
fb událost

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Snový trip Coals

Vojtěch Rakouš 22.09.2020

Docusoap imponuje atmosférou srovnatelnou s Beach House, ale progresivnější produkcí dělá z Coals osobité představitele současné indiepopové scény.

Sofistikovaný meditačný mood (Owen Pallett)

Matej Kráľ 18.09.2020

Ostrov je pre Palletta samota aj prázdnota, na ktorú vôbec netreba nahliadať výhradne negatívne. Objavujú sa v nej totiž obligátne úlomky svetla.

Omamnými bylinkami vyvoněná potní chýše (Fadex)

Vadim Petrov 16.09.2020

Fadex se dlouho utápěl v různých podobách dubstepu – pomalém, rychlém, smutném, veselém, sám poznal, že už stačilo.

Věčně pomíjivé pocity (Aiko)

Michaela Šedinová 14.09.2020

Album spojuje příjemné stránky popu s upřímnými texty, které odkrývají často bolestivé hledání sebe sama i k ostatním bytostem.

Pokoj na celé léto (Pottery)

Štěpán Sukdol 02.09.2020

Žánrově Pottery originálně přistupují k postpunku a art popu, nebojí se ale zapracovat i další stylotvorné prvky, například funky a groovy basové party.

Konců se nebojme, naopak je vítejme (Protomartyr)

Max Friedrich 31.08.2020

Ultimate Success Today je ucelené dílo, které demonstruje konečnost jako takovou, ať už je to, jak říká Casey, život kapely nebo život soukromý.

Izolace i nekonečná samota (Fur)

Ondřej Rudel 28.08.2020

Facing Home Mixtape obsahuje sedm skladeb připomínajících nostalgické melodie The Beatles, The Beach Boys a The Monkees.

Fantazijné podoby budúcnosti (Deerhoof)

Richard Michalik 24.08.2020

Motív apokalypsy zvukovo definuje roztržitosť jednotlivých skladieb. Deerhoof sa príliš neohliada za melódiou alebo harmóniou.

Všetko zlé raz predsa musí skončiť (Old Man Gloom)

Filip Švantner 22.08.2020

OMG na svojej novinke vstávajú doslova z popola a je potrebné podčiarknuť, že smútok je integrálnou súčasťou nahrávky.

Ničivě přesný hlas T. S. Eliota

Libor Staněk 21.08.2020

„Do dnešní doby žádný z básníků Eliotovu Pustinu nepřekonal,“ zapsal si do deníku zkraje šedesátých let Jiří Kolář.