redakce | Zprávy / Nové desky | 07.03.2017
Po loňské kompilaci Beatline, mapující dobu kolem dvou československých beatových festivalů, nabízí Supraphon přesun v čase o několik let zpátky - Big Beat Line 1965-1968. Polovina šedesátých let minulého století byla pro domácí bigbít zásadní. Po ideologicky vcelku bezpečném okouzlení kytarovými instrumentálkami ve stylu The Shadows a mnohem konfliktnější rock'n'rollové jízdě se sólovými zpěváky, přišla Mersey záplava. Od roku 1962 prudce narůstající počet mladých souborů, jen v Praze počítaných na stovky, se už nedal přehlédnout a hlavně přeslechnout.
Postupné pronikání beatových kapel do rozhlasových studií a na SP či EP vinyly firmy Supraphon tak nebylo samozřejmé, ale pod tlakem obrovské poptávky a za mírného tání politických ledovců přece probíhalo. Na první samostatné album si však naši rockeři museli počkat až do roku 1968. Tato kompilace nabízí miniprofily devíti kapel, jejichž osudy obvykle mapují vývoj od libozvučných instrumentálek přes první vícehlasé pokusy až po nalezení zcela vlastní cesty.
Najdete tu mimořádné beatové vokalisty (Karel Černoch, Karel Kahovec, Pavel a Petr Novákovi, Vladimír Mišík, Pavel Sedláček, Viktor Sodoma nebo Hana a Petr Ulrychovi), zdatně sólující instrumentalisty (R. Hladík, F. Francl, O. Jahn, J. F. Obermayer nebo K. Svoboda) i sestavou konzistentní party, jejichž tehdejší důležitost a kvalita platí dodnes (The Beatmen, The Matadors nebo Olympic).
Možné maximum skladeb bylo nově remasterováno z původních pásů. Dvojí CD Big Beat Line 1965-1968 je doplněno obsáhlým bookletem s řadou dokumentárních fotografií. Téměř 160 minut muziky, učebnice bigbeatové historie a příjemné poslouchání nejen pro pamětníky.
redakce 26.09.2023
Lze vzpomenout vůbec první koncert VP na teplickém zimním stadionu se skupinou Kokrment nebo později pražskou Deltu a Bunkr.
redakce 25.09.2023
Tři písničky o únavě a bolesti, o momentech pronikajících hluboko pod kůži tak jako trojitý hrot tetovací jehly.
redakce 24.09.2023
In Death’s Eyes čelí smrti od začátku do konce se vzácným zápalem, který v člověku zanechává pocit, že bylo naprosto nezbytné, aby Hermanova desku vytvořila - aby přežila.
redakce 24.09.2023
Na akustickú gitaru natiahol špeciálne kontrabasové struny a rozhodol sa spontánne nechať viesť hlbokým zvukom bez digitálnych vylepšení.
Barka Fabiánová 23.09.2023
Koncepce striktního hudebního žánru je mrtvá již několik desetiletí, což potvrzuje i nejnovější počin dánských hudebních velikánů.
redakce 20.09.2023
Další trip napříč žánry i experimenty s elektronickými prvky aneb Something With Space.
redakce 15.09.2023
Obsahuje dvanáct skladeb, ve kterých se hudba prolíná s literaturou, čeština s němčinou (jednou i s angličtinou) a temné momenty s absurdním humorem.
redakce 14.09.2023
Ku kapele sa pridala aj basgitaristka Eva Turnová z Plastic People of the Universe. Krst dnes.
redakce 13.09.2023
Jejich texty přinášejí určité smíření a životní otázky, které si kladou hlasy obou členů něco něco.
redakce 12.09.2023
Písničky se pohybují v širokém žánrovém rozpětí od rock´n´rollpunkové vypalovačky až po baladu.