Články / Reporty

V tempu. Ariana Grande

V tempu. Ariana Grande

David Čajčík | Články / Reporty | 06.09.2019

Průhledná ledvinka za osm dolarů, se stejnou cenovkou průhledná taška i kabelka. Nad nabídkou oficiálního webshopu s merchandise Ariany Grande se nelze než pousmát. Pravděpodobně nejpřísnější bezpečnostní opatření na koncertu za historii O2 Areny ale vyvolaly pochopitelně souhlasné reakce. Ostatně od atentátu v Manchesteru neuběhlo tolik času a nakonec v teplém počasí nebylo pravidlo průhledného zavazadla o velikosti A5 tak dramatické.

Popová ikona, nejsledovanější žena Instagramu, nová Mariah Carey… titulů americké zpěvačky bychom našli hodně. Důležité je, že Ariana Grande se v rámci turné k jednomu z největších popových alb poslední dekády – Thank You, Next, ukázala v Praze. A to je vždycky důvod k oslavám. Ostatně na mnoho srovnatelně velkých hvězd Česká republika teprve čeká. A dost možná se nikdy nedočká.

Koncert rozkouskovaný na pět aktů s nahranými audiovizuálními mezihrami, pět převleků, velká kapela, doslova epická scénografie s projekcí pracující výhradně se zaoblenými tvary a navrch kulatý ochoz procházející publikem. Když budu citovat kolegu z Waveu: „Jediná hrana, na které se Ariana pohybovala, byla hrana kýče.“ Je s podivem, že se Grande nechá obklopit celým souborem tanečníků a tanečnic, ale doprovodné vokály má puštěné ze záznamu. V davu tančících těl se občas ztrácí, mnohem zajímavěji působí, když je sama s kapelou jako ve Sweetener nebo Dangerous Woman, a divák se může naplno soustředit bez pocitu vizuální přehlcenosti.

Show ve svižném tempu s mnoha zkrácenými songy či medley. Třiadvacetipísňový set tím prozrazuje to, čím trpí tvorba Ariany Grande především, a to nedostatkem opravdu skvělých skladeb. Tedy nejen chytlavých, s poselstvím a impozantními výškami, ale skutečně výjimečných, neotřelých. Na stylovosti, tempu ani jisté eleganci a naléhavosti to ovšem celku příliš neubralo.

Srovnání s jen o dva týdny dříve vystupující Billie Eilish se samozřejmě nabízí, jakkoliv se obě nachází nachází v naprosto jiné fázi kariéry a přístup ke skládání nemůže být odlišnější. Zatímco Grande nabídla profesionální arénovou show a skvělý pěvecký výkon, koncert Billie Eilish měl spíš feeling hajpované klubovky, ve které Eilish často nebyla ani slyšet. Narozdíl od koncertu sedmnáctileté hvězdy se pocit zásadního okamžiku české koncertní historie u Ariany Grande nedostavil. Pocit spokojenosti spíš ano. A stejně jako zpěvačka ve své poslední písni Thank You, Next děkuje svým expřítelům za to, co ji naučili, nám nezbývá než si z koncertu vzít to dobré. Případně aspoň jednu ze zcela zbytečných konfet.

Info

Ariana Grande (us) 4. 9. 2019 O2 arena, Praha

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Blahodárný vliv dlouhé cesty z Hostomic aneb O pomnožných jen slepě (Charli XCX)

Michal Smrčina 18.11.2019

Jestli si mě Charli XCX nemusela stoprocentně získat v rámci poklidného, mondénního poslechu, pak lze tvrdit, že její živá přítomnost je divoká a strhující.

Blues Alive: Oslava svobody

Jiří Vladimír Matýsek 17.11.2019

I v sobotu se držela laťka kvality na vysoké úrovni a nijak se neubíralo ani na obdivuhodné pestrosti, s níž se podařilo letošní program postavit.

„Que me des diez euros!“ aneb bikram jóga v Underdogs’

Cyril Nováček 17.11.2019

Do vůně stále doutnajících santalových tyčinek nastupuje punková diva z Compostely s kuklou na hlavě a hned od začátku pouští jednu vlnu breakcoru a drum and bassu za druhou.

Dav roztopený chladom... (Mayhem)

Lucia Banáková 17.11.2019

Jednorožce, zvratky a poctivý nórsky black metal.

Blues Alive: Neobyčejní a obyčejní

Jiří Vladimír Matýsek 16.11.2019

Blues is life, blues is alive (and well). A taky může nabývat spousty podob.

Hey, How Ya Doin’? (De La Soul)

David Bláha 15.11.2019

De La Soul předváděli veteránsky bezchybný rap poháněný roky prověřenými beaty. Setlist ale nebyl nostalgickým přehráváním debutové desky...

Blues Alive: Třikrát jinak. A The Stooges

Jiří Vladimír Matýsek 15.11.2019

Personal Jesus od Depeche Mode nebyla ten večer jediná píseň, která na bluesových pódiích moc často nezní.

O čem stojí za to zpívat (The Lumineers)

Anna Valentová 12.11.2019

The Lumineers předvedli show adekvátní svému jménu, přesto celému večeru chyběl nějaký skutečně výjimečný moment.

Hádanky z Utrechtu #4: Všechno je, jak má být

Michal Pařízek 11.11.2019

O duchu ve stroji se bavíme staletí, Holly Herndon to dokázala obrátit vzhůru nohama – pomocí strojů vytvořila emoce tak důvěrné...

Hádanky z Utrechtu #3: Chicago rulez!

Michal Pařízek 10.11.2019

Hudebně někde mezi free jazzem, gospelem a zuřivým art punkem, nasazením i napětím nepříliš daleko od Algiers například? Silná slova ze silného místa.