Články / Rozhovory

Vstupní prohlídka: Brains for Sale

Vstupní prohlídka: Brains for Sale

redakce | Články / Rozhovory | 13.02.2020

Pod uměleckým jménem Brains for Sale se skrývá slovenský multiinstrumentalista a rapper Tomáš Trník, který se velmi nerad vymezuje stylově a zakládá si na tom, že míchá vše od popu a rocku přes songwriting až po hip hop. Vydal několika EPs a letos v srpnu taky dlouhohrající album In the Night. Nedosti na tom, v listopadu vystřelil další nahrávku, EP Horns. Brains for Sale nabízí citové výpovědi, hymny loserů i úvahy o současnosti a podobně vyznívají i jeho odpovědi níže v rámci vstupní prohlídky. Velký potenciál, fandíme!

Co tě inspirovalo k hudebnímu stylu, který hraješ?
More možností. Akonáhle som sa naučil hrať na gitaru, chcel som vedieť, čo robí rock rockom, jazz jazzom a podobne. Táto zvedavosť sa väčšmi umocnila, keď som začal hudbu produkovať. Môj notebook sa zmenil na hocijaký syntetizátor, schopný spraviť hocičo mu prikážem. Nevedel som byť tak krutý a obmedziť svoju hudbu pár prvkami, aranžmánom a nástrojmi, len aby som sa zmestil do krabičky nejakého štýlu. To ma nebaví. Myslím, že moja hudba, jej zvuk a charakteristika priamo odráža mňa a moju povahu. Ani ja nie som stále funky, častejšie som skôr šansón alebo rap.

Čím se bavíš/živíš vedle hudby?
Živím sa ako grafik pre firmu. V mojom veku veľa ľudí ešte študuje, ale ja som si chcel zachovať zdravú hlavu... Márne. Ale žarty bokom, nesťažujem sa. Zamestnanie je veľká ťažoba, keďže mi zaberá dosť času, no na druhej strane aspoň nemusím za každú cenu moje umenie podriaďovať peniazom a môžem ho robiť najlepšie ako viem.

Co je nejhoršího na hraní v kapele?
Najlepšie na kapele je ten ľudský kontakt a dynamika, ktorá sa ťažko dá napodobniť v počítači. Taktiež je skvelé mať okolo seba ľudí s rovnakým cieľom a driveom. Jednoznačne najhoršia je organizácia. Nejako táto rola prischla mne a pravdupovediac, nie som v tom príliš ukážkový. Ale snažím sa. Bubeník už nemešká na skúšky deň, ale len pár hodín.

Co bezpečně rozhodí tvoji pozornost?
Opití ľudia. To sú entity.

Bez jakého jídla a pití by se neměla obejít žádná koncertní backstage?
Ja osobne keby pred koncertom moc nejem lebo by som ho mohol celý odgrgať, ale je dosť dobré mať RedBull, VODU a niečo slané. Moc si na alkohol nepotrpím. Viem, že niektorí fajnšmekri neodohrajú koncert, kým nemajú oblak trávy v backstagi. Ja osobne nie som náročný a nepotrebujem zlatú vaňu. Stačí, aby sa tam nemotali ľudia, čo tam nemajú čo robiť. Takzvaní kamaráti kamarátovho kamaráta.

Za co utrácíš peníze/čas, co se týče hudby?
Hmm... Dosť veľkú položku spraví dobrá technika, gitary, noťas, klávesy, všetko veci bez ktorých by to nešlo. Ďalšia vec je software, reklama, klipy, merch. Oh a samozrejme nemôžem zabudnúť zarátať tie prekliate káble. Tie ma ničia.

Jak bys charakterizoval současný svět ve třech větách?
Svet je too much. Všetkého je nadbytok a už pomaly sa schyľuje k nejakému záveru. Nemyslím tým apokalypsu, ale mám pocit, že za pár dekád sa bude žiť inak.

Info

Brains for Sale
fb interpreta

foto © Lucia Ričanyová

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Nenalezeny žádné záznamy.

Vstupní prohlídka: Laokoon

redakce 28.02.2020

Mikuláš Hamerla (Sekvoye) a Jiří Machů (Killiekrankie) poprvé představí svůj zbrusu nový hudební projekt Laokoon.

Vstupní prohlídka: Ai Fen

redakce 26.02.2020

Ai fen je nový sólový projekt polsko-čínské hudebnice a producentky Eweliny Vlcek-Chiu, známé z witchwave dua Ba:zel.

Vstupní prohlídka: Fred Madison

redakce 20.02.2020

V březnu Fred Madison pokřtí novou desku ve Valmezu, ale i jinde. Co si nechají donést do backstage, co je vyprudí?

Chelsea Wolfe: Budujem si svoju definíciu ženskosti

Lucia Banáková 19.02.2020

Byť na javisku sama a hrať prostý akustický song je náročné, ale je to pre mňa osobný rituál, príležitosť k rastu ako umelkyne i duchovnej bytosti, hovorí Chelsea.

Martin Mažári (Edison Filmhub): Tahle oscarová sezona byla perfektní

Jarmo Diehl 18.02.2020

Povídání s Martinem Mažárim o současné kinematografii, vnímání filmu jako takového i o tom, co ho dovedlo zrovna do filmhubu.

Pořadatelská: Kristýna Procházková (Spratek production)

redakce 17.02.2020

Dělat koncerty pro kamarády v sobě obnáší velkou dávku romantiky, ale taky spoustu práce. Kristýna Procházková vypráví o své Spratek Production.

Protokol: Scott Hansen (Tycho)

redakce 14.02.2020

Scott Hansen neboli Tycho si prošel cestu od tvrdých kytar až k snové elektronice a audiovizuálním světům, které dokáže vytvořit člověk doma s laptopem.

Tono Guth (La3nos): Hudba je rečou a rytmus jej kostrou

Daniel Hevier ml. 14.02.2020

Aký vplyv má hra na perkusie na vedomie, stres, úzkosť? Rytmus je pre Tóna Gutha prirodzeným vyjadrením tela aj mysle.

Protokol: Isaac Symonds (Half Moon Run)

redakce 11.02.2020

Kde se bere inspirace k éterické tvorbě Half Moon Run? Když vyrůstáte na heavy metalu, jde to samo.

Douška vydavatelská: Dominik Suchý (Weltschmerzen)

redakce 08.02.2020

Label Weltschmerzen se chce věnovat zajímavým a koncepčně zaměřeným nahrávkám současné hudby s dekadentním nádechem.