Články / Rozhovory

Vstupní prohlídka: Brains for Sale

Vstupní prohlídka: Brains for Sale

redakce | Články / Rozhovory | 13.02.2020

Pod uměleckým jménem Brains for Sale se skrývá slovenský multiinstrumentalista a rapper Tomáš Trník, který se velmi nerad vymezuje stylově a zakládá si na tom, že míchá vše od popu a rocku přes songwriting až po hip hop. Vydal několika EPs a letos v srpnu taky dlouhohrající album In the Night. Nedosti na tom, v listopadu vystřelil další nahrávku, EP Horns. Brains for Sale nabízí citové výpovědi, hymny loserů i úvahy o současnosti a podobně vyznívají i jeho odpovědi níže v rámci vstupní prohlídky. Velký potenciál, fandíme!

Co tě inspirovalo k hudebnímu stylu, který hraješ?
More možností. Akonáhle som sa naučil hrať na gitaru, chcel som vedieť, čo robí rock rockom, jazz jazzom a podobne. Táto zvedavosť sa väčšmi umocnila, keď som začal hudbu produkovať. Môj notebook sa zmenil na hocijaký syntetizátor, schopný spraviť hocičo mu prikážem. Nevedel som byť tak krutý a obmedziť svoju hudbu pár prvkami, aranžmánom a nástrojmi, len aby som sa zmestil do krabičky nejakého štýlu. To ma nebaví. Myslím, že moja hudba, jej zvuk a charakteristika priamo odráža mňa a moju povahu. Ani ja nie som stále funky, častejšie som skôr šansón alebo rap.

Čím se bavíš/živíš vedle hudby?
Živím sa ako grafik pre firmu. V mojom veku veľa ľudí ešte študuje, ale ja som si chcel zachovať zdravú hlavu... Márne. Ale žarty bokom, nesťažujem sa. Zamestnanie je veľká ťažoba, keďže mi zaberá dosť času, no na druhej strane aspoň nemusím za každú cenu moje umenie podriaďovať peniazom a môžem ho robiť najlepšie ako viem.

Co je nejhoršího na hraní v kapele?
Najlepšie na kapele je ten ľudský kontakt a dynamika, ktorá sa ťažko dá napodobniť v počítači. Taktiež je skvelé mať okolo seba ľudí s rovnakým cieľom a driveom. Jednoznačne najhoršia je organizácia. Nejako táto rola prischla mne a pravdupovediac, nie som v tom príliš ukážkový. Ale snažím sa. Bubeník už nemešká na skúšky deň, ale len pár hodín.

Co bezpečně rozhodí tvoji pozornost?
Opití ľudia. To sú entity.

Bez jakého jídla a pití by se neměla obejít žádná koncertní backstage?
Ja osobne keby pred koncertom moc nejem lebo by som ho mohol celý odgrgať, ale je dosť dobré mať RedBull, VODU a niečo slané. Moc si na alkohol nepotrpím. Viem, že niektorí fajnšmekri neodohrajú koncert, kým nemajú oblak trávy v backstagi. Ja osobne nie som náročný a nepotrebujem zlatú vaňu. Stačí, aby sa tam nemotali ľudia, čo tam nemajú čo robiť. Takzvaní kamaráti kamarátovho kamaráta.

Za co utrácíš peníze/čas, co se týče hudby?
Hmm... Dosť veľkú položku spraví dobrá technika, gitary, noťas, klávesy, všetko veci bez ktorých by to nešlo. Ďalšia vec je software, reklama, klipy, merch. Oh a samozrejme nemôžem zabudnúť zarátať tie prekliate káble. Tie ma ničia.

Jak bys charakterizoval současný svět ve třech větách?
Svet je too much. Všetkého je nadbytok a už pomaly sa schyľuje k nejakému záveru. Nemyslím tým apokalypsu, ale mám pocit, že za pár dekád sa bude žiť inak.

Info

Brains for Sale
fb interpreta

foto © Lucia Ričanyová

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

SF MINI aneb Není to jen o nás

Michaela Susedíková 11.05.2021

Zatímco pamětníci vzpomínají na Olomouc kvůli devadesátkovému klubu Nausea, dnes nabízí výživnou dramaturgii prostor SF MINI. Hovory nejen o kompilaci z rukou Coffee Breath Records.

Shina (Slnko Records): Hudbu treba hnojiť a polievať

Kateřina Cumin 29.04.2021

Dnes, po dvaceti letech fungování, má Slnko Records ve stáji umělce několika generací a všech žánrů, za všechny jmenujme Modré hory, Katarzii, Bad Karma Boy nebo Janu Kirschner. Rozhovor.

Magdalena Müllerová (Kreativní Evropa): Budoucnost je ve spolupráci

Michal Pařízek, mxm 26.04.2021

O nutnosti spolupracovat, důležitosti přípravy jednotlivých projektů, grantové politice na státní i evropské úrovni a o tom, že opravdu nestačí jen setřít prach z vitríny.

Tiziano Popoli: Důležité věci se naštěstí často vrací

Michal Pařízek 19.04.2021

Tiziano Popoli o cyklech popkultury, které se v některých případech naštěstí vrací, kino jako zdroji inspirace nebo zhudebněnému daňovému přiznání.

Magdaléna Petráková (Luhovaný Vincent): Na dovolenou do svého města

Jiří Přivřel, mxm 13.04.2021

Jedinečné kulisy scénografů Dušana Jurkoviče a Bohuslava Fuchse, pečlivě připravený program a místní Vincentka jako životabudič. Festival Luhovaný Vincent letos bez nánosu.

Jakub Němeček (Aerovod): Zažíváme nejlepší momentum

Jarmo Diehl 29.03.2021

Ptáme se dramaturga Jakuba Němečka na bující popularitu videotéky Aerovod. Ale dotkneme se i věcí obecných.

Běla Čurlinová, Ricardo Delfino (Top RoofTop fest): Sedět se založenýma rukama doma nám moc nejde

redakce 27.03.2021

Jaké je pozadí příprav uměleckého klání v době, kdy i na procházku můžeme jen na hranici okresu? Rozhovor.

Martin Opatrný (Ledoborci Kultury): Jsme na začátku plavby

mxm, su 23.03.2021

V době zamrzlého kulturního dění se spolek snaží prorážet cesty interpretům a zavřeným klubům formou benefičních streamů na výjimečných místech. Rozhovor.

Punctum: Nebrať folklór ako zakonzervovanú formu s nánosom nacionalistického pátosu

mxm 16.03.2021

Rozhovor s tvůrci jedinečné kompilace, propojující experimentální elektroniku se slovenským folklórem. Punctum, Punctum Tapes, krásovka.

Zuzana Novotová Godálová (Nástupiště 1-12): Vychovávaní novej generácie

mxm 15.03.2021

Občanské sdružení Nástupište 1-12 funguje přímo v centru slovenského maloměsta, pod autobusovým nástupištěm. Unikátní prostor? Ano! Rozhovor.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace