Články / Rozhovory

Vstupní prohlídka: Nichi Mlebom

Vstupní prohlídka: Nichi Mlebom

redakce | Články / Rozhovory | 08.11.2020

Rakouský hudebník Julian Werl se v loňském roce přestěhoval do Brna a rychle se stal součástí tamní alternativní scény. Krom produkování a nahrávání jiných skupin také spolupracoval na svých posledních dvou singlech s baskytaristkou brněnské kapely Sinks, Vendulou Pukyšovou. Můžete ho znát z kapel Land of Ooo či Baits, nyní se chystá na sólovou dráhu s výstřední lo-fi kytarovkou pod pseudonymem Nichi Mlebom. Je na čase si ho proklepnout.

Co tě inspirovalo k hudebnímu stylu, který hraješ?
Pocházím z rakouského Grazu a léta jsem hrál v různých kapelách. Rozhodnutí začít sólový projekt nebylo cílené. Myslím, že to začalo nějakými nápady na songy a jamy, které jsem tehdy nahrál doma na kazeťák, ani jsem neměl v úmyslu to někomu ukazovat. Později se to ale vyvinulo v občasné spolupráce s dalšími muzikanty a nakonec i vydání vlastních věcí.

Čím se bavíš/živíš vedle hudby?
Kouřením cigaret? Nevím, ale hudba je podstatnou součástí mého života. Před pandemií jsem jezdil s kapelama jako tour manager, kromě toho jsem skládal hudbu pro divadelní představení a dokonce i talkshow! Nedávno jsem začal nahrávat a produkovat hudbu svých kamarádů. Je to koníček i práce, což je skvělý. Jinak sleduju filmy a seriály nebo trávím čas s kamarády.

Co je nejhoršího na hraní bez kapely?
Oboje má svoje pro a proti. Když začneš hrát v kapele s kámošema a trávíš s nima hodně času ve zkušebnách, v autě a ideálně i na stagi, poznáte se navzájem. V určité chvíli o nich můžeš vědět i víc než oni sami o sobě. To může být neskutečně náročné a vyžaduje to úsilí a kompromisy, aby to negativně neovlivnilo kreativní spolupráci. U sólo projektu se tohohle člověk sice vyvaruje, na druhou stranu je sám a nemá zpětnou vazbu, což může být taky frustrující.

Co bezpečně rozhodí tvoji pozornost?
Někdy moc přemýšlím, co si asi myslí lidi o tom, co dělám, a rozhodí to moje soustředění. Pokud mě to nepohltí a dělám to tak, jak se to líbí mně, pracuje se mi nejlíp.

Bez jakého jídla a pití by se neměla obejít žádná koncertní backstage?
To je dobrá otázka, kdokoliv se mnou byl na tour, moc dobře ví, že backstage catering je moje vášeň! Přemýšlel jsem nad tím během různých tour fakt dlouho a došel k závěru, že nejdůležitější je balanc mezi junk-foodem a zdravým jídlem. Být muzikantem znamená trávit hodně času v nezdravých podmínkách, takže jablko, banán a hruška můžou být poklad. Ale tím, že trávím hodně času v backstagích různých DIY venues, tak bych si netroufl být nevděčný za jakékoliv jídlo.

Za co utrácíš peníze/čas, v souvislosti s hudbou?
V roce 2019 jsem většinu peněz a času utratil za hromadnou dopravu. Nebo running sushi. Něco z toho. Rok 2020 je zatím celkem levný, místo peněz jsem utrácel spíš čas strávený v posteli.

Jak bys charakterizoval současný svět ve třech větách?
Momentálně svět není safe space, hlavně pro menšiny a ženy. Stále máme před sebou spoustu práce a snahy změnit kapitalistické tendence, které nás drží v začarovaném kruhu bílých pravičáckých populistů stanovujících všechna pravidla. Ale slunce pořád svítí, což je super.

Info

Nichi Mlebom
Facebook interpreta

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Douška vydavatelská: Agrose

redakce 02.03.2021

Dvě nahrávky během dvou měsíců, to je slušný start na nový label. A to tím spíš, že přináší zcela nová jména i neoposlouchané žánrové hybridy.

Vysílač (Žižkovská noc): Dostat se mimo bubliny

su 22.02.2021

Dobří lidé z festivalu Žižkovská noc začali po přesunutí a následném zrušení festivalu v v loňském roce pracovat na podcastu Vysílač.

Simona Blahutová: Od Igráčka k Hitlerovi a zase zpět

prof. Neutrino 15.02.2021

Rozhovor s výtvarnicí a absolventkou AVU, zabývající se historickými událostmi v dobách Třetí říše či za studené války, je o smyslu hrdinství i opravdovosti umění.

Olaf Olafsonn: Experimenty jsou mi blízký

Anna Mašátová 03.02.2021

Olaf Olafsonn z kapel Olaf Olafsonn and the Big Bad Trip, The A-Bomb a dalších, rozezněl novým projektem rotundu sv. Petra a Pavla na Budči. Popovídali jsme si s ním.

Rudi Rus: Metal tu bude navždy

Ondra Helar 29.01.2021

Rudi Rus, dvoumetrový obr se sametovým, hlubokým hlasem, napsali s Pištou Vandalem z Čad knihu, která se otáčí kolem patnácti let metalu ve Slovenském rozhlase. Rozhovor.

David Pešek, Amrit Sen (SANANIM): Pečovat o sebe hudbou

Jarmo Diehl 26.01.2021

Organizace na pomoc závislým vydala benefiční kompilaci. Přispělo přes sto kapel, přispějete i vy? Rozhovor.

Nejlepší texty Full Moonu 2020. Julie Hrnčířová: Ráda vymýšlím příběhy

su 08.01.2021

Sochař a fotograf Richard Wentworth prohlásil, že cigaretová krabička, podpírající nohu od stolu může mít v sobě větší sílu než sochy Henryho Moorea... Rozhovor.

Nejlepší texty Full Moonu 2020. Libuše Jarcovjáková: Sednu na náměstí a čekám, co přijde

Michal Pařízek 08.01.2021

Její výstavu Evokativ vyhlásil britský deník The Guardian výstavou roku, většina snímků přitom vznikla před několika desítkami let. Talent a dílo Libuše Jarcovjákové v rozhovoru Michala Pařízka.

Nejlepší texty Full Moonu 2020: K uzdravení potřebujeme jen mír (Aigel)

Maria Pyatkina 07.01.2021

Právě zážitky ze soudní síně, komunikace s orgány a návštěv milovaného v cele daly vzniknout projektu Aigel, který přinesl do ruského undergroundu nová ostrá témata.

Jiří Kotača (Cotatcha Orchestra): Bigbandová scéna zažívá renesanci

Anna Mašátová 07.01.2021

Co přinesla letošní krize, co musí zvládat kapelník i jaký je stav bigbandové scény hodnotí v následujícícm rozhovoru kapelník Cotatcha Orchestra.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace