Články / Rozhovory

Vstupní prohlídka: Plum Dumplings

Vstupní prohlídka: Plum Dumplings

redakce | Články / Rozhovory | 11.01.2020

Brněnská skupina Plum Dumplings vydala na konci roku druhé album s názvem Jiný místo. To vznikalo ve spolupráci s producentem Tomášem Neuwerthem (Nierika, Kittchen, Zvíře jménem podzim, Kafka band) a výraznou změnou oproti minulé desce L'épitaphe des papillons je přechod z francouzštiny do češtiny. Tématem je ztrácení. Jaká další životní témata jsme z kapely dostali?

Co tě inspirovalo k hudebnímu stylu, který hraješ?
ADÉL: Příchod do Plum Dumplings a pak už jsem do toho jen střemhlav padala. Ale já se orientuji často přímo na zpěváky, takže Patti Smith nebo PJ Harvey na mě vliv měly. Pak to byl třeba Mano Solo a francouzský chanson jako takový.
MAJKL: Asi to bude směsice vlivů kapel, které mě formovaly na škole – Radiohead, Systém of a Down, Pearl Jam, Queens of the Stone Age, Foals.
TOM: Na počátku asi byla Surfer Rosa od Pixies nebo The Peel Sessions od PJ Harvey, hlavně ty starší songy, kde na baskytaru hraje Steve Vaughan, ale jelikož jsem do kapely přišel později, tak především zkoušky s Plum Dumplings.
VYKY: Nic moc konkrétního. Hromady různé hudby a zážitků a ze všeho ve mně ulpívá něco jinýho a podle toho asi nějak hraju, no.

Čím se bavíš/živíš vedle hudby?
A: Prej moc čtu, a to je údajně můj problém, řekl mi nedávno kamarád. K tomu překládám z francouzského a anglického jazyka, v mikro mezičasech píšu poezii a drnkám ji pak na kytaru. A na chleba mám díky tomu, že koordinuji jeden projekt v překladatelské agentuře.
M: Děti, fotbal.
T: Momentálně pěstuju borůvky.
V: Dělám manažera v IT firmě a ve volných chvílích (mimo rodinu/kapelu/hudbu) silniční cyklistiku.

Co je nejhoršího na hraní v kapele/hraní bez kapely?
A: Když je člověk v kapele, stává se s každým koncertem stěhovákem. Když je člověk bez ní, nemusí tušit, kolik potu to stojí. A pak vám pořadatel kysele řekne, že hrajete moc nahlas, a v tu chvíli si říkám, stát tam jen s počítačem a ztlumit volume by bylo děsně snadný, ale ten společný zážitek, vynaložená energie za to vždycky stojí. Je to až divný!
M: Stěhování nástrojů zpět do zkušebny v noci po koncertě.
T: V obou případech, když je na pódiu víc lidí než pod pódiem.
V: Hraju v kapele a nic špatnýho na tom nevidím. Nic kromě klasických problémů při dělání čehokoliv jinýho kolektivně.

Co bezpečně rozhodí tvoji pozornost?
A: Prázdný sál mě vykolejí dost. A pak mě taky rozhodí, když v zápalu hry naliju omylem Vykymu pivo do krabiček.
M: Krásně se vlnící žena v první řadě.
T: Cokoliv, co se vymyká běžné realitě. Jednou jsem prošvihl rande, protože jsem na Josefské uviděl odpadkový koš plný lega a začal si s ním hrát.
V: Asi nic.

Bez jakého jídla a pití by se neměla obejít žádná koncertní backstage?
A: Pivo se hodí vždycky. Když je něco k jídlu, je to milé, třeba v Garchu v Olomouci nám kdysi udělali hostinu z nakládaných hermelínů a slivovice, a ještě se omlouvali, že je to málo. Nebylo!
M: Pivo a gumoví medvídci!
T: Pivo řeší žízeň, hlad i pozvednutí morálky.
V: Když dostaneme alespoň pivo, je to fajn. Když je jídlo, tak jsem spíš v šoku, a tudíž si nic konkrétního nevymrčuju. Klasickej guláš/buřt vždycky potěší a zaplácne.

Za co utrácíš peníze/čas, co se týče hudby?
A: Utopila jsem kdysi dost peněz za hodiny zpěvu a utopila bych je znovu. Poslouchám hodně různorodé hudby a nechávám se inspirovat knihami, a když mě pak u toho něco napadne a začnu psát, čas plyne úplně jinou rychlostí.
M: Hlavně za činely.
T: Peníze nejčastěji utrácím za trsátka a čas ztrácím hledáním trsátek.
V: Kytarový efekty a poslední dobou mě baví analog synťáky, Abletony a blbiny okolo toho.

Jak bys charakterizoval současný svět ve třech větách?
A: Je strašně pohodlný a všichni ho sledujeme na obrazovkách mobilů. A proto je pokaždé o to lepší, když si ho naživo osaháme.
M: Stačí tři slova: uspěchaný, propojený, digitální.
T: Dělej si, co chceš. Hlavně nebuď sám sebou. Borůvky.
V: Svět se posral. Ale furt se v tom dá celkem fajn žít. Toť vše.

Info

Plum Dumplings
fb profil

Křest alba Jiný Místo + Kittchen
22. 1. 2020, 20:00
Kabinet Múz, Brno
fb událost

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

SF MINI aneb Není to jen o nás

Michaela Susedíková 11.05.2021

Zatímco pamětníci vzpomínají na Olomouc kvůli devadesátkovému klubu Nausea, dnes nabízí výživnou dramaturgii prostor SF MINI. Hovory nejen o kompilaci z rukou Coffee Breath Records.

Shina (Slnko Records): Hudbu treba hnojiť a polievať

Kateřina Cumin 29.04.2021

Dnes, po dvaceti letech fungování, má Slnko Records ve stáji umělce několika generací a všech žánrů, za všechny jmenujme Modré hory, Katarzii, Bad Karma Boy nebo Janu Kirschner. Rozhovor.

Magdalena Müllerová (Kreativní Evropa): Budoucnost je ve spolupráci

Michal Pařízek, mxm 26.04.2021

O nutnosti spolupracovat, důležitosti přípravy jednotlivých projektů, grantové politice na státní i evropské úrovni a o tom, že opravdu nestačí jen setřít prach z vitríny.

Tiziano Popoli: Důležité věci se naštěstí často vrací

Michal Pařízek 19.04.2021

Tiziano Popoli o cyklech popkultury, které se v některých případech naštěstí vrací, kino jako zdroji inspirace nebo zhudebněnému daňovému přiznání.

Magdaléna Petráková (Luhovaný Vincent): Na dovolenou do svého města

Jiří Přivřel, mxm 13.04.2021

Jedinečné kulisy scénografů Dušana Jurkoviče a Bohuslava Fuchse, pečlivě připravený program a místní Vincentka jako životabudič. Festival Luhovaný Vincent letos bez nánosu.

Jakub Němeček (Aerovod): Zažíváme nejlepší momentum

Jarmo Diehl 29.03.2021

Ptáme se dramaturga Jakuba Němečka na bující popularitu videotéky Aerovod. Ale dotkneme se i věcí obecných.

Běla Čurlinová, Ricardo Delfino (Top RoofTop fest): Sedět se založenýma rukama doma nám moc nejde

redakce 27.03.2021

Jaké je pozadí příprav uměleckého klání v době, kdy i na procházku můžeme jen na hranici okresu? Rozhovor.

Martin Opatrný (Ledoborci Kultury): Jsme na začátku plavby

mxm, su 23.03.2021

V době zamrzlého kulturního dění se spolek snaží prorážet cesty interpretům a zavřeným klubům formou benefičních streamů na výjimečných místech. Rozhovor.

Punctum: Nebrať folklór ako zakonzervovanú formu s nánosom nacionalistického pátosu

mxm 16.03.2021

Rozhovor s tvůrci jedinečné kompilace, propojující experimentální elektroniku se slovenským folklórem. Punctum, Punctum Tapes, krásovka.

Zuzana Novotová Godálová (Nástupiště 1-12): Vychovávaní novej generácie

mxm 15.03.2021

Občanské sdružení Nástupište 1-12 funguje přímo v centru slovenského maloměsta, pod autobusovým nástupištěm. Unikátní prostor? Ano! Rozhovor.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace