Články / Rozhovory

Vstupní prohlídka: Songs from Utopia

Vstupní prohlídka: Songs from Utopia

redakce | Články / Rozhovory | 26.09.2018

Česko-švýcarská dvojice Rebekka Zarkava a Jura Doležal se u nás objevuje pravidelně a nezřídka v létě, letos jste je mohli vidět třeba na ústské veselici Mišmaš party. Rubrika Vstupní prohlídka většinou patří začínajícím kapelám, ale Songs from Utopia jsou v našich končinách stále tak nějak na začátku. Anebo ne? „Připravujeme několik nových skladeb, které budeme koncem října natáčet ve španělském Gijónu s producentem Jorgem Muñoz-Cobem Gonzalezem, s nímž už jsme několikrát spolupracovali. V druhé polovině října budeme hrát několik koncertu ve Francii a Španělsku a moc se těšíme na koncerty v Česku,“ říká Doležal. Songs from Utopia mají za sebou tři nahrávky, na nichž rozvíjejí svou lásku k blues, rokenrolu a šedesátým letům obecně, nenechte si je ujít v Praze i v Brně, sotva za pár dní…

Co tě inspirovalo k hudebnímu stylu, který hraješ?
R: Staré blues se všemi souvisejícími styly.

J: Jazzoví muzikanti, stejně jako kapely a hudebníci 60. a 70. let.

Čím se bavíš/živíš vedle hudby?
R: Píšu sci-fi příběhy a bojuji za práva zvířat, aby s nimi nebylo jednáno jako s předměty.

J: Mám běžnou práci v jedné společnosti a vydělávám si tak na živobytí. Vyučuju bicí a dělám všechny naše videoklipy.

Co je nejhoršího na hraní v kapele?
R: Pokud nemáme žádné naplánované koncerty.

J: Když si předkapela vezme více času, než máme k dispozici my.

Co bezpečně rozhodí tvoji pozornost?
R: Děti na jevišti, psi bez ochrany sluchu a publikum, které neukazuje pocity.

J: Organizátor, který nám během koncertu naznačuje, že jsme příliš hlasití.

Bez jakého jídla a pití by se neměla obejít žádná koncertní backstage?
R: Voda, chléb, tankové pivo, Grand Reserva Malbec 2013.

J: Minerální voda a ovoce, pivo.

Za co utrácíš peníze/čas, co se týče hudby?
R: Hraju na kytaru a píšu nové skladby.

J: Hraju na bicí a poslouchám hudbu.

Jak bys charakterizoval současný svět ve třech větách?
R: Chaotický, brutální, chamtivý. Ale také převážně krásný.

J: Evropa se politicky stále více přibližuje k nacionalismu. Nové země Unie chtějí její výhody, aniž by samy chtěly něco přinést. Lidi se chovají jako jednotlivci a často zapomínají, že kolem nich jsou i další bytosti, které potřebují k soužití.

Info

Songs from Utopia
web kapely

Živě:
05. 10. 2018 Bajkazyl, Brno
fb událost

06. 10. 2018 Sběrné suroviny, Praha

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Ivan Hronec (Edison Filmhub): Nemáš kino, nemáš pravdu

redakce 25.06.2019

V pražské Jeruzalémské ulici se zkraje června otevřelo nové kino Edison Filmhub, pročež jsme se zeptali ředitele Film Europe Ivana Hronce.

Hradby Samoty: Priestor pre každého, ale našťastie nie pre všetkých

redakce 24.06.2019

Hradby Samoty, to není zrovna normální festival, a to jak lajnapem, tak umístěním i celkovou myšlenkou. Víc nám řekla dvojka z pořadatelského týmu.

Vstupní prohlídka: Timbertwig

redakce 24.06.2019

Timbertwig mají za sebou jedno EP, ale písniček je více, jinak by taky nemohli koncertovat po Evropě.

Broněk Slezák, Jana Fryzelková (MišMaš party): Pro nás je to přelomový ročník

redakce 19.06.2019

Mišmaš párty je ideální příležitost zkusit i něco, co je daleko za hranicemi, které si většina umí představit. To je snad princip festivalu, ne?

Cash Savage: To, že jsem žena, neznamená, že jsem máslo

redakce 18.06.2019

V diáři australských The Last Drinks, kteří jsou známí divokými koncerty, jsou tři neobvyklé tuzemské štace. Rychlé otázky a ještě rychlejší odpovědi Cash Savage.

Jiří Moravčík (Czech Music Crossroads, Colours of Ostrava): Příběhy přibývají každý den II.

redakce 17.06.2019

V první části rozhovoru jsme se s ním bavili zejména o showcasech obecně a jejich vnímání v tuzemském prostoru, v druhé části se rozletíme po world music.

Jiří Moravčík (Czech Music Crossroads, Colours of Ostrava): Příběhy přibývají každý den (část první)

redakce 10.06.2019

S Jirkou Moravčíkem nejen o festivalech, africké hudbě či relevanci termínu world music, ale také o tom, že „duši hladící hudby“ se jen tak nezbavíme.

Pořadatelská: Jan Bartoš (Prague Music Performance)

redakce 07.06.2019

Prague Music Performance je mezinárodní festival a institut zaměřující se na organizování koncertů i interpretačních kurzů sólové hry i komorní hudby. Zpovídáme zakladatele a šéfa Jana Bartoše.

Tonda Kocábek (Boskovice, Kaštan): Mám své jistoty

redakce 03.06.2019

Na Bílou horu si znovu našly cestu kapely z temných sklepů i popového výsluní, a to zdaleka nejen ty domácí. Tradiční klub Kaštan proživá obrození, Tonda Kocábek je u toho.

Markéta Fantová (Pražské Quadriennale): Vystavovat divadelní zážitky a neztratit přitom identitu

redakce 31.05.2019

Rozhovor s uměleckou ředitelkou Pražského Quadriennale o vystavování současné scénografie a udržování identity scénografické profese. Živé umění, živý prostor.