Články / Rozhovory

Vstupní prohlídka: Walter Schnitzelsson

Vstupní prohlídka: Walter Schnitzelsson

redakce | Články / Rozhovory | 24.05.2019

Slovenští indie rockeři Walter Schnitzelsson vydali začátkem roku album Sugar Kids Won't Stop Screaming, se kterým objíždějí kluby, ale už se chystají na festivalovou sezónu, na pódia United Islands, Pohody, Grapeu. A taky na podzimní turné, během kterého navštíví krajiny domácí i zahraniční, a to nejen coby základní trio Jozef Rezník (kytara, zpěv), Miro Michale (bicí) a Jakub Joštiak (basa), ale posíleni o speciálního koncertního člena, jehož totožnost zatím tají.

Co tě inspirovalo k hudebnímu stylu, který hraješ?
Miro: Vyrastal som medzi punkáčmi a aj hudba v tej dobe bola prevažne gitarová, čiže asi toto spojenie zapričínilo, že niesom raper. Škoda.
Jozef: Ja neviem. Asi to bol proces a pri tomto žánri som sa zasekol? Ale skôr to bude iba tou gitarou.
Jakub: Asi to, že som do toho šiel s ľuďmi, ktorí chceli naozaj robiť hudbu a baviť sa pri tom. To, čo z toho vzniklo, je mix vplyvov a videnia hudby nás troch.

Čím se bavíš/živíš vedle hudby?
Miro: Stále sa hľadám.
Jozef: Zvukom. Baví ma mix a produkcia hudby a zvuku pre videá.
Jakub: Mám normálne full-time job, som tak trocha kancelárska krysa haha. A keď si práve neodkrúcam tých osem pracovných hodín alebo nerobím na hudbe, tak sa motám okolo motoriek.

Co je nejhoršího na hraní v kapele/hraní bez kapely?
Miro: Najhoršie je asi cestovanie... a keď si niekto v dodávke prdne a neprizná sa...
Jozef: Pri hraní je to asi ponorka v kapele a bez kapely asi príliš veľa volného času.
Jakub: Niekedy je celkom zložité zladiť harmonogramy jednotlivých členov. A najhoršie na hraní bez kapely je asi to, že mi to veľmi rýchlo začne chýbať.

Co bezpečně rozhodí tvoji pozornost?
Miro: Keď mi počas hrania náš manager Kuxo ukáže spoza pódia prostredník a ja mu ho neviem v tej chvíli opätovať, lebo hrám. Po pesničke to už neni smiešne.
Jozef: Nemôžem povedať.
Jakub: Veľa hluku.

Bez jakého jídla a pití by se neměla obejít žádná koncertní backstage?
Miro: Koložvárska kapusta vždy poteší.
Jozef: Bez čistej vody a signature modelu Joe Trendy Coca Cola.
Jakub: Pizza Caprese a dobrý čaj!

Za co utrácíš peníze/čas, co se týče hudby?
Miro: Bubny, hlavne príslušenstvo, to je prosto spotrebák. Aj peňazí, aj času.
Jozef: Hovorí sa, že hudobné štúdio je jedna veľká diera, kde iba miznú peniaze. Som na pol ceste, aby som to zistil.
Jakub: Jednoznačne efektové krabičky. Aj keď ich v našej kapele nepoužívam veľa, prešlo mi ich rukami už mnoho, a stále sledujem, kde kto s čím novým prišiel a ako sa dajú využiť.

Jak bys charakterizoval současný svět ve třech větách?
Miro: Na túto otázku neviem odpovedať. Neprecestoval som toho toľko, aby som ho mohol charakterizovať. No ten môj svet je pekný. Je plný lásky a tá je v mojom svete a živote najdôležitejšia. Ooooooo…
Jozef: Neviem, asi by to bolo na debatu, neviem, čo konkrétne myslíš. Ja osobne sa snažím nepanikáriť a byť v klude.
Jakub: Dnešný svet nepraje ľuďom, ktorí sa nevedia alebo nechcú prispôsobiť jeho šialenému tempu. Veci sú určené na rýchlu konzumáciu, všetko je na predaj, čo bolo včera nové, je dnes už staré a not cool. Práve kvôli tomu je veľmi ťažké nájsť vo veciach skutočnú hodnotu a zachovať si vlastnú tvár.

fotografie z loňského setu na festivalu Grape najdete tady.

Info

Walter Schnitzelsson
web interpreta

Živě:
United Islands of Prague 2019
31. 5. - 1. 6. 2019
Karlín, Praha
fb událost

Pohoda Festival 2019
11. - 14. 7. 2019
letiště Trenčín, Slovensko
fb událost

Grape Festival 2019
9. - 10. 8. 2019
letiště Piešťany, Slovensko
fb událost

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Ivan Hronec (Edison Filmhub): Nemáš kino, nemáš pravdu

redakce 25.06.2019

V pražské Jeruzalémské ulici se zkraje června otevřelo nové kino Edison Filmhub, pročež jsme se zeptali ředitele Film Europe Ivana Hronce.

Hradby Samoty: Priestor pre každého, ale našťastie nie pre všetkých

redakce 24.06.2019

Hradby Samoty, to není zrovna normální festival, a to jak lajnapem, tak umístěním i celkovou myšlenkou. Víc nám řekla dvojka z pořadatelského týmu.

Vstupní prohlídka: Timbertwig

redakce 24.06.2019

Timbertwig mají za sebou jedno EP, ale písniček je více, jinak by taky nemohli koncertovat po Evropě.

Broněk Slezák, Jana Fryzelková (MišMaš party): Pro nás je to přelomový ročník

redakce 19.06.2019

Mišmaš párty je ideální příležitost zkusit i něco, co je daleko za hranicemi, které si většina umí představit. To je snad princip festivalu, ne?

Cash Savage: To, že jsem žena, neznamená, že jsem máslo

redakce 18.06.2019

V diáři australských The Last Drinks, kteří jsou známí divokými koncerty, jsou tři neobvyklé tuzemské štace. Rychlé otázky a ještě rychlejší odpovědi Cash Savage.

Jiří Moravčík (Czech Music Crossroads, Colours of Ostrava): Příběhy přibývají každý den II.

redakce 17.06.2019

V první části rozhovoru jsme se s ním bavili zejména o showcasech obecně a jejich vnímání v tuzemském prostoru, v druhé části se rozletíme po world music.

Jiří Moravčík (Czech Music Crossroads, Colours of Ostrava): Příběhy přibývají každý den (část první)

redakce 10.06.2019

S Jirkou Moravčíkem nejen o festivalech, africké hudbě či relevanci termínu world music, ale také o tom, že „duši hladící hudby“ se jen tak nezbavíme.

Pořadatelská: Jan Bartoš (Prague Music Performance)

redakce 07.06.2019

Prague Music Performance je mezinárodní festival a institut zaměřující se na organizování koncertů i interpretačních kurzů sólové hry i komorní hudby. Zpovídáme zakladatele a šéfa Jana Bartoše.

Tonda Kocábek (Boskovice, Kaštan): Mám své jistoty

redakce 03.06.2019

Na Bílou horu si znovu našly cestu kapely z temných sklepů i popového výsluní, a to zdaleka nejen ty domácí. Tradiční klub Kaštan proživá obrození, Tonda Kocábek je u toho.

Markéta Fantová (Pražské Quadriennale): Vystavovat divadelní zážitky a neztratit přitom identitu

redakce 31.05.2019

Rozhovor s uměleckou ředitelkou Pražského Quadriennale o vystavování současné scénografie a udržování identity scénografické profese. Živé umění, živý prostor.