Články / Reporty

White Lies odhodili svoji instantní depresi

White Lies odhodili svoji instantní depresi

Vojta Chmelík | Články / Reporty | 22.11.2013

Sychravé počasí listopadového státního svátku připravilo atmosféru pro koncert temné indierockové party z Londýna. Do Prahy se White Lies vrátili po více než dvou letech v rámci turné ke své letošní desce Big TV. O tom, že jejich český fanouškovský zástup je více než početný, svědčil k prasknutí naplněný Lucerna Music Bar a kvůli dlouhým frontám neměli všichni to štěstí stihnout i předskakující losangeleské duo In the Valley Below. Já slyšel jen dvě poslední písně, jejich chytlavý kytarový pop stavějící na skvěle sladěném dvojhlasu mužského a ženského vokálu vytvořil v sále příjemnou atmosféru, úkol předkapely.

Po slabé půlhodince čekání se na pódiu objevila hlavní hvězda večera – White Lies. Přivítáni bouřlivým potleskem otevřeli koncert titulním singlem z první desky a pravděpodobně největším hitem dosavadní kariéry To Lose My Life. Ten, kdo odolal a nezačal se zpěvákem Harrym McVeighem zpívat od začátku, podlehl při stadiónovém refrénu, který následovala celá Lucerna. Tato nálada se pak nesla většinou koncertu, nejen, že melodie White Lies jsou chytlavé a sugestivní, ale většina návštěvníků znala všechny texty bezpečně slovo od slova. Poměrně překvapivý tah vystřelit jeden z největších nábojů hned na začátku vyšel perfektně. Následovala první ochutnávka z nové desky There Goes Our Love Again, při které propukla mohutná světelná show, za kterou by se nemuseli stydět Pink Floyd v nejlepších letech.

Pryč zdá se být image (nebo póza?) temných gotických Joy Division současnosti, Harry byl po celou dobu koncertu vysmátý jak lečo a každým gestem i výrazem ve tváři dával najevo, že si pražské vystoupení upřímně užívá. Celý koncert odzpíval bez jediné falše, s čímž kdysi míval problém, a co víc, úsměv byl občas ke spatření u obvykle zasmušilého baskytaristy Charlese Cavea s rasputinovskou bradkou. Sestavení setlistu se nedalo prakticky nic vytknout. White Lies odehráli vyvážený výběr písní z nové desky proložený největšími hity ze dvou předchozích alb, zařadili i povedený, nicméně trochu vlažněji přijatý cover Princeovy I Would Die 4 U. Základní set uzavřeli druhým singlem Death z debutu, podle předpokladů jako první přídavek zazněla titulní píseň z novinky Big TV a celý koncert zakončila skladba Bigger Than Us, která zafungovala tak skvěle, že musela dojmout i samotnou kapelu.

Škoda malého prostoru Lucerna Music Baru, který byl namačkaný tělo na tělo. Kdo se nedostal do hlavního prostoru a skončil pod balkónem, měl smůlu nejen kvůli nedostatku výhledu, ale především kvůli roztříštěnému zvuku. White Lies by si příště, které snad přijde brzy, zasloužili jiný sál (třeba Roxy by jim slušelo). Jinak připravili (nejen) českému publiku, ale očividně i sami sobě skvělý zážitek.

Info

White Lies (uk)
17. 11. 2013, Lucerna Music Bar, Praha

foto © kurabeznohy

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

For k-punk 2021: postkapitalistické touhy

Mia Kordová 07.02.2021

Čtyřhodinový zážitek odstartoval Tim Lawrence videem nazvaným What is post-capitalism? Oslava života a díla britského kulturního teoretika Marka Fishera.

Galerie Průchod: veřejný výstavní prostor pro nikoho

Minka Dočkalová 21.01.2021

Umělci z Brna uspořádali vernisáž „pro nikoho“. Ve veřejném průchodu domu na Údolní nainstalovali velkoformátové grafiky.

Eurosonic Noorderslag 2021: Možnosti tu jsou

Aneta Martínková, su, Jakub Béreš, David Čajčík 18.01.2021

Přesun kultury na síť pokračuje. V online prostředí proběhl během minulých pár dní i největší a nejrespektovanější evropský showcase festival.

Vpřed! (Move Fest)

Veronika Mrázková 14.10.2020

"Za Hitlera se pálily knihy, dnes se na Facebooku skrývají nevhodné komentáře." Co je nevhodné? Hned první večer došlo na českou premiéru kusu Brave New Life.

Zvláštní magie (Jazz Goes to Town)

Jiří Vladimír Matýsek 11.10.2020

Může mít jazz punkovou energii? Může unést do jiných dimenzí? Může uspávat? Drtit sonickou stěnou? Samozřejmě. All That Jazz!

Takhle bude vypadat jazz budoucnosti? (Jazz Goes to Town 2020)

Jiří Vladimír Matýsek 09.10.2020

Navzdory okolnostem i letos - už po šestadvacáté - kráčí Hradcem Králové jazz. Tentokrát se táže: Kam směřujeme? Otázka vskutku aktuální...

Mezi Smetanou a music clubem (Bez ambicí)

Michaela Šedinová 09.09.2020

Ve skvělém prostředí – venkovní Smeták stage stála u Smetanova domu a vnitřní v industriálním klubu Kotelna.

Setkání v sadu: Sedmá pečeť, rok nejtemnější (Pelhřimovy 2020)

Václav 04.09.2020

Posledních několik let jsem měl pochybnosti o přínosnosti celé akce. Proč dělat něco, čeho je v Čechách nyní dosti. Hluboce jsem se mýlil.

Něco nadčasového (Tata Bojs & Filharmonie Brno & „mladí Mozarti“)

Adéla Polka 04.09.2020

Funguje to. Nenásilně a vkusně.

Darkshire v jeskyni skrývá budoucnost

Vadim Petrov 01.09.2020

Nová vlna dnb. Tady nejde o formality v rámci jednoho žánru, ale o estetiku nastupující generace.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace