Jáchym Krohe | Články / Reporty | 03.08.2013
OFF festival je každoroční zárukou nejenom existenciálních zážitků na pokraji života a smrti, ale především perfektního line-upu, čehož si všimli mimo jiné i na Pitchforku, kde Off zařadili mezi 20 nejzajímavějších světových festivalů.
První festivalový den byl jako tradičně poznamenaný hektickou orientací po katovických suburbiích, nekonečnou řadou na lístky a druhou nekonečnou řadou na směnění bonů, což je jediné festivalové platidlo. Pak už zbývá jen prodrat se davem Poláků, kteří všichni bez výjimky nekompromisně dodržují hipsterský dresscode, a dostat se k hlavní stagi na koncert brooklynských Woods. Přestože se areál teprve začal plnit a před touhle folk-rockovou čtveřicí postával jen menší hlouček fanoušků, Woods si zahráli na největšího headlinera a se sálající energií přehráli skoro celé poslední album, loňské Bend Beyond. Všechny dvouminutové vály se naživo dočkaly trojnásobné stopáže.
Hned po prvním koncertě přišlo dilema, zda vidět Cloud Nothings nebo Soft Moon. Vyhrál oaklandský neo-post-punk, jak svůj projekt označuje jeho zakladatel Luis Vasquez, a ukázala se to být správná volba. Přestože slunce ještě nezapadlo, zpocený stan přecpaný skákajícím davem a horkým vzduchem se postaral o odpovídající atmosféru. Soft Moon je sice sólo projekt, Vasquez si ale na pódium přizval bubeníka a kytaristu a předvedli hypnotizující hodinový set temného tranceu obaleného noisem, který Vasquez místy prokládal sólem na bonga.
Páteční program se rozjel pomalejším tempem a stihl jsem už jenom poslední koncert, všemi očekávané Smashing Pumpkins, kteří pro mě byli zatím jediným zklamáním. Billy Corgan zřejmě nebyl úplně ve formě, celý set působil monotónně a bez energie a nezachránil to ani cover Space Oddity od Davida Bowieho. Následná cesta domů, která se protáhla až do rána a zahrnovala návštěvu Myslovic, kde se v minulosti nacházel areál festivalu, by zasloužila samostatnou reportáž. Po apokalyptickém pátku naštěstí přijde sobota nabitá jmény, které nemůžou zklamat, od odpoledních Metz až po půlnoční Austru. Zatím je ale potřeba někde ve stínu nasbírat energii do zásoby a večer být alespoň na dvou místech zároveň.
OFF Festival 2013
2. 8. 2013, Katovice (pl)
Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024
Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...
Julia Pátá 15.04.2024
Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...
Kryštof Kočtář 13.04.2024
Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.
Jakub Veselý 12.04.2024
Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.
Dominik Polívka 08.04.2024
Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.
Marek Hadrbolec 08.04.2024
Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.
Kryštof Kočtář 02.04.2024
Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.
Kryštof Kočtář 31.03.2024
Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.
Tomáš Jančík 28.03.2024
I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.
waghiss666 24.03.2024
Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.