Články / Sloupky/Blogy

Za Dürerem a Caravaggiem do Vídně aneb přes mobily k obrazům a grafikám

Za Dürerem a Caravaggiem do Vídně aneb přes mobily k obrazům a grafikám

Barka Fabiánová | Články / Sloupky/Blogy | 07.01.2020

Do Vídně se jezdí nejen na vánoční trhy, ale mimo sezónu zejména za uměním. Začátek roku byl ve znamení dvou končících výstav. V Umělecko-historickém muzeu se nabízí poslední možnost navštívit výstavu obrazů Caravaggia a sochy Berniniho, dvou významných barokních umělců. Více než šedesátka exponátů nezahltí a nabízí zajímavé srovnání obou mistrů se svými následovníky. Jasně, o výstavu je velký zájem, ale k tomu, abyste se nemuseli mačkat v davech před obrazy, slouží časové vstupenky na přesně stanovenou dobu. Taky jen pro tuhle výstavu byla prodloužena otevírací doba. Připočteme-li k tomu vkusně a přehledně udělanou brožuru, můžeme hovořit o jedné z výstav roku.

Výstava renesančního mistra Albrechta Dürera byla ve Vídni k vidění po šestnácti letech a tak i zájem o ní byl enormní. Bohužel den před koncem výstavy, tedy 5. ledna, bylo téměř nemožné, se přes návštěvníky mávající audioprůvodci a mobily probojovat k obrazům a grafikám mnohdy malých rozměrů. Výstava jinak nabídla poměrně ucelený pohled na Dürerovo dílo, včetně detailních skic. I když originál Růžencové slavnosti, jeden z klenotů, zůstal v bezpečí Národní galerie v Praze, k vidění toho bylo dost. Jen by se asi hodila lepší organizace a více informací k samotné výstavě.

A jeden tajný tip na závěr, v MUMOKu (Muzeu moderního umění) probíhá až do 13. dubna výstava Im Raum die Zeit lesen, ucelený průřez evropskou modernou první poloviny 20. století. Našinec zajásá, protože kromě Kupky je zde k vidění i několik dalších na Moravě a v Česku působících umělců (Otto Gutfreund, Adolf Loos, Otto Erich Wagner a další). Kurátoři si dali záležet i na celkovém interiéru vystavy, který ne náhodou připomíná barevné kompozice Pieta Mondriana.

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Full Moon 10: Editorské tipy Maxima Horovice

redakce 02.04.2020

Deset let časopisu je dlouhá doba, za kterou vzniklo vážně obrovské množství textů. Aby nezapadly, připomínáme u příležitosti narozenin ty, které nějak utkvěly našim editorům. První Maximův výběr, poslužte si.

Šejkr na doma: Seattle rulez!

Michal Pařízek 02.04.2020

Sub Pop oslavuje třicet dva let na scéně masivní slevou, která běží od včerejška do poloviny dubna a v jejich katalogu je toho na výběr opravdu spousta.

Art Side of the Moon (na doma): Kreativní tenzi ani virus neochromí (II.)

Petra Juráčková 02.04.2020

Posledně jsem představila některé zahraniční galerie a muzea, které umožňují virtuální náhled do svých sbírek či expozičních prostorů. A tady pár tipů na domácí nabídku.

Full Moon 10: Frontstage #25

apx 01.04.2020

Apaččin editorial v k Full Moonu #25. Dáváme k přečtení online v rámci Maximova editorského výběru toho nejzábavnějšího za deset let časopisu.

Šejkr na doma: Sami v kině

Michal Pařízek 01.04.2020

Já jsem trochu asociál, takže zatím dobrý,“ píše mi kamarádka a rozhodně není sama. Čím dál častěji mě ale napadá, co tohle sociální vytržení s lidmi udělá...

Anime na doma: Čarodějka Kiki, sousedé Jamadovi i tanuki

Karel Veselý 01.04.2020

Nejvyšší level zasvěcení je zhlédnutí všech krátkometrážních filmů promítaných exkluzivně v Muzeu Ghibli v tokijské čtvrti Mitaka.

Šejkr na doma: Nepříjemný doušek?

Michal Pařízek 31.03.2020

Dubnové číslo v tiskárně, co dále? Teaser na květnové číslo, pan Metnar i Bitches Brew.

Na doma: Krása v opakování

Aneta Kohoutová 31.03.2020

Na internetu probíhá hluboká těžba lidského potenciálu, ale mně se zrovna chce prostě jenom být.

Šejkr #60: "My long view’s blurry by snow, streaming cast and tones..."

Michal Pařízek 30.03.2020

Dneska jen pár slov, o to více písniček. Taky jste si všimli, že hudbu posloucháme jinak, když je člověk o samotě?

Videohry na doma: Opakovaním k dokonalosti

Jonáš Sudakov 30.03.2020

Keď počúvam ľudí po tridsiatke s leskom v očiach opisovať, ako sa im pohyb pretáčania kaziet ceruzkou vryl do svalovej pamäte, môžem iba zaplakať.