Články / Recenze

Zpověď rebelky elektropopu (Tove Lo)

Zpověď rebelky elektropopu (Tove Lo)

Veronika Svrčinová | Články / Recenze | 14.11.2019

Divoké klubové rytmy, svůdné texty o drogách, vášnivých vztazích a bohémském životě. To byla Tove Lo, kterou jsme znali. Čtvrté album Sunshine Kitty ale přináší zcela odlišné vibrace.

Na hraně popu a elektropopu Tove Lo balancuje už od vydání prvního singlu Love Ballad v roce 2012. Když o rok později prorazila do rádií s hitem Habits a remixem Stay High, bylo jasné, že si spoustu posluchačů omotá kolem prstu. I když fanoušci ji znají spíše jako královnu večírků, lascivních textů a pokleslých mravů, Sunshine Kitty ukazuje vystřízlivění a mnohem dospělejší pohled. Sebedestruktivní nádech posledních dvou alb byl poznamenán vyčerpávajícím vztahem, který zpěvačka nedávno ukončila. A právě tahle zkušenost nejspíše stojí za přechodem od party songů k osobní zpovědi a mnohem hlubšímu emocionálnímu prožitku.

Ve třinácti skladbách nahradila tuctové elektropopové rytmy propracovanější strukturami, v nichž kombinuje hravé rytmy a dynamické předěly (Glad He’s Gone) nebo samplování a vrstvení vokálů. Snaží se neopakovat monotónní melodie, navíc odkrývá mnohem větší hlasový rozsah, který nabývá temnějších zabarvení nebo chrapláku (Bad as the Boys). Za zmínku stojí spolupráce s Kylie Minogue, hip hoperem Doja Cat, finskou zpěvačkou Almou nebo producentem Jax Jonesem, kteří skladbám přidávají na rozmanitosti. Například Are You Gonna Tell Her o románku se zadaným mužem nebo skladba Jacques se v některých částech přibližují svým frázováním spíše hip hopu, přesto si ponechávají ráz tanečního popíku.

fotogalerie z koncertu v LMB zde

Kočka na přebalu i v názvu desky má symbolizovat několik životů současných popstars – i když zakopnou a spadnou, skončí na všech čtyřech. A několik životů si Lo prožila i ve svých vztazích, které jsou stejně jako dříve hlavním tématem všech písní. Ať už byly s muži nebo ženami, ať už byly dobré či špatné, reflektuje jejich světlé i stinné stránky. V jednotlivých kouscích si můžeme všímat různých rozpoložení – vyrovnávání se s rozchodem (žárlivá Really Don’t Like You a Bad as the Boys nebo vyrovnanější Glad He’s Gone), myšlenkové pochody člověka v komplikovaném vztahu od počátečního zamilování se (Sweettalk My Heart, Stay Over) přes vystřízlivění (Shifted) až k touze najít trvalejší vztah (Anywhere You Go). Poprvé ale zpěvačka odkrývá i svou žárlivost a malou sebedůvěru (Mateo, Come Undone, Mistaken). Aby se ale úplně nevytratila její mladická divokost, objeví se i pár jednohubek (Are You Gonna Tell Her, Jacques, Equally Lost).

Je to pořád elektropop, ale už nestaví na prostě líbivých a opakovaných melodiích. Tentokrát si Tove Lo s hudbou vyhrála, přidala dynamiku, složitější kompozice, hlubší texty a přiblížila se tak k žánrově rozmanitější Ellie Goulding nebo Seleně Gomez.

Info

Tove Lo – Sunshine Kitty (Island Records, 2019)
web interpretky

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Pozvolný sestup do nekonečné noci (Serotonin Michela Houellebecqa)

Jiří Zahradnický 13.12.2019

Dříve přitažlivý Florent-Claude Labrouste se tak v šestačtyřiceti začíná proměňovat v malátného impotentního tlouštíka, jehož hlavní zálibou už není sex, ale...

Barevné spektrum Hiromi

Karolina Veselá 06.12.2019

Kolosální Rhapsody in Various Shades of Blue skrývá další písně – objevuje se motiv z Coltraneovy Blue Train a středovou část zabírá rocková balada Behind Blue Eyes od The Who.

Téma smrti a konečnosti (Pixies)

Jaroslav Myšák 28.11.2019

Vykročení mimo tradiční pole působnosti na sebe strhává pozornost, přesto některé skladby působí nedotaženě.

Smutek, co vám udělá radost (Wilco)

Jakub Lang 25.11.2019

Wilco dokázali vyzdvihnout meditativní stránku vlastní tvorby, která je více nebo méně přítomná po celou jejich pětadvacetiletou existenci.

Baterie temných nomádů (Koonda Holaa)

Jiří Vladimír Matýsek 24.11.2019

Koonda Holaa je stvoření z jiného časoprostoru, který tím naším jen tak mimochodem proplouvá, vyzbrojen jen kytarou a baterií efektů.

Třikrát a dost? (Temples)

Veronika Myšková 20.11.2019

Hot Motion uvádí stejnojmenná písnička, která zní podobně jako předchozí singly, včetně prvků garážového rocku typických pro The Horrors či The Black Keys.

Temné stránky, chyby, pochyby i strachy (Beth Hart)

Jiří Vladimír Matýsek 19.11.2019

Finále v podobě tandemu Thankful a I Need a Hero spolehlivě patří k tomu nejlepšímu, co Beth Hart coby autorka a interpretka vytvořila.

Život přichází (The Comet Is Coming)

Jakub Koumar 18.11.2019

The Comet Is Coming si pohrávají s kosmickými zvuky a afrofuturistickým vizionářstvím Sun Ra (Lifeforce I), s nimiž si King Shabaka měl tu čest zahrát.

Promyšlená porce podzimní mizérie (The Lumineers)

Anna Valentová 05.11.2019

Skladby na albu III jsou seřazené za sebou tak, že postupně vypráví životní příběhy tří členů rodiny Sparksových, jejichž předobrazy nacházeli autoři ve svém okolí.

Vnitřní dítě Jacoba Colliera

Karolina Veselá 04.11.2019

Během následujících dvou let vydá nové čtyřalbum, projekt padesáti skladeb nesoucí název Djesse. Ten evokuje Collierovy iniciály, ale prý jde o náhodu.