redakce | Zprávy | 02.12.2021
Loňský lockdown kapelu Zrní zastavil bezprostředně před zahájením turné k novému albu Nebeský klid. Nyní jako by se důsledkem dalšího rušení koncertů situace opakovala. Právě v této chvíli Zrní zveřejňují videoklip ke skladbě 16:07, kterým dokončují příběh aktuální řadové desky.
Zrní od počátku poukazují zejména na pozitivní stránky pandemie, která jim umožnila více se věnovat svým rodinám, práci na zahradě, výletům nebo klidu o samotě. „S klukama jsme si od sebe odpočali, což nám hodně pomohlo. Přerušili jsme tim spoustu nepříjemnejch navyklejch vzorců ve vzájemnejch vztazích. Zase jsme se na sebe začali těšit a víc si vážit toho, čím si navzájem jsme,“ říká frontman Zrní Honza Unger.
U zrodu videoklipu stál nápad kytaristy Honzy Juklíka, aby každý během zákazu cestování mezi okresy natočil na mobil domácké video ke skladbě 16:07. Celkový zvuk byl až na zpěv snímaný pouze na mobil, narozdíl od verze na desce je tahle verze zcela akustická. Realizace klipu, kterým Zrní nyní uzavírají příběh posledního alba, se ale nakonec protáhla. „Kluci byli rychlí, jenom já to zasekl asi na půl roku, protože jsem měl nápad pouštět si to, co kluci nahrajou, jako projekci, a pak pouštět i sebe jako projekci. Na to jsem si nedokázal v režimu s dětma doma udělat čas. A pak se to zaseklo ještě na stříhání. Tomáš Bláha, se kterým rádi děláme, se k tomu dostal taky až po šesti měsících. Takže tenhle lockdownovej klip nakonec pouštíme do světa po roce, když se dost možná blíží lockdown další,“ dodává Unger, který se s kapelou soustředí už na přípravu sedmého řadového alba Zrní.
Zrní si už loni uvědomovali, že se nic nemusí vrátit do podoby, na kterou byli zvyklí. Že se s kapelou už třeba nebudou moci vrátit k živému hraní v té formě, aby je i nadále živilo. „Tenhle zážitek pomíjivosti byl úžasně osvobozující. V tomhle směru je pro nás koronavirus darem. Poukázal znova na to, co je podstatný. Intenzivně jsem ucejtil, že nemusim vůbec nic nikomu dokazovat, ani sobě. Vždyť si ty písničky píšu třeba jenom do šuplíku. Můžu si jen tak blbnout,“ říká Unger. V tomto nastavení Unger psal texty na desku, který by měla vyjít v příštím roce. „Cejtil jsem, že v nich nechci vůbec nic řešit, nechci je psát rozumem, ale spíš se tak nechat unášet. Tentokrát žádný řešení, žádnej mozek, žádnej aktivismus. Bude to zas jiná deska, veselejší, možná folkovější, deska s jednoduchejma písničkama o lásce. Mám pocit, že takhle nějak jsem si to představoval na uplnym začátku, když jsme před dvaceti lety kapelu zakládali. Na jaře se chystáme do studia,“ uzavírá Unger.
redakce 28.03.2024
Písničkář Džumelec odhadzuje akustickou kytaru, aby našel nový zvuk. Zlámané ručně vyťukávané beaty, "antigridová" elektronika a rytmy brazílské diaspory.
redakce 28.03.2024
Jejich muzika je experimentální a podmanivá, odvádí pozornost od reality a svádí k duševnímu putování. A přitom obsahuje rockové prvky a nechybí v ní ani humor.
redakce 27.03.2024
Kitty Florentine a badfocus se poznali v backstage tallinnského Music Weeku.
redakce 27.03.2024
Novinka New York posluchači přibližuje pocity nejistoty, které David zažíval během jara roku 2020.
redakce 26.03.2024
Čísla věnovaná filmu nejsou v historii Full Moonu ničím výjimečným, drobnohled si zasloužil už vesmír Star Wars nebo stoky Trainspottingu, nyní je na řadě planeta Arrakis.
redakce 26.03.2024
Picture This se nebojí být osobní a sdílet se svým fanouškovstvem vlastní přešlapy.
redakce 26.03.2024
Instrumentální jazz-funková formace Mezzoforte patří k tomu nejzajímavějšímu, co dal Island hudebnímu světu.
redakce 25.03.2024
Žánrově je program scény rozpřažen od euforického popu přes psychedelii, rap, africkou elektroniku až k razantnímu postpunku. Devatenáct jmen, devatenáct svébytných přístupů.
redakce 25.03.2024
Upírské trio Patriarchy se po roce vrací do Prahy spolu s novou deskou.
redakce 25.03.2024
Pestrá směs, kterou jinde neuslyšíte, od mizejících tradic po současné globální fúze, od veteránů žánru po horké novinky.