Články / Reporty

Audiovizuální vesmír Maxe Coopera

Audiovizuální vesmír Maxe Coopera

Jiří Mališ | Články / Reporty | 16.03.2018

V Kodani vypukl filmový festival CPH:DOX a kdo se nedostavil na zahajovací gala, měl možnost strávit večer v opojení smyslů pod bičem-magionem Maxe Coopera. Osmatřicetiletý irský bioinformatik, který rafinovaným přístupem k elektronice okouzluje publikum už osmým rokem, se pořád veze na vlně alba Emergence z roku 2016. Do malého sálu hudebního domu Vega přivezl rovněž aktuální EP World Passing By, ale hlavně vizuální show.

Role supportu se stejně jako posledně ujal dánský světoběžník Bwoy De Bhajan, DJ, který se mimo jiné podílel na prvním bhútánském hudebním festivalu, a jihoasijské vlivy byly v jeho setu znát. Diváky nejvíce roztančila kolaborace s kodaňským DJem Rumpistolem, ale kombinace letní exotiky s nekompromisním basovým tuc-duc se příliš nezdržela. Po příjemných třiceti minutách si začal prostor připravovat Cooper, mladý dánský talent sklidil vřelý potlesk a spousta diváků se kolem něj shlukla, jakmile sešel do publika.

Po krátké pauze se světla v sále znovu ztlumila a obecenstvo se zatajeným dechem očekávalo první vizualizaci. Cooper ale nikam nechvátal a začal zlehka se skladbami z nového EP. Harmonické melodie kolébaly, ale vše bylo jen o připravení smyslů na to, co mělo přijít. Tři projektory začaly promítat skrze diváky na všechny strany a nikdo nevěděl, kam se dívat dříve. Pracoval s tolika samply a efekty, že většina se ztrácela v chaosu a zdánlivé abstrakci, než se chytla libozvučných čtyřdobých taktů. Na programu dne byly i lekce hudební symetrie, hledání smyslu ve změti dříve neslyšených zvuků, to vše za pomoci audiovizuálních vodítek inspirovaných mikrobiologií - extáze pro oči i uši.

Když ale ani po hodině nezazněly neznámější hity z Emergence, začalo mi vrtat hlavou, jak dlouho se tu ještě zdržíme. Nikdo nečekal, že se Cooper vytáhne s téměř dvouapůlhodinovou show. Kolem jedenácté se zaplněný sál začal vyprazdňovat, což dalo více prostoru hipsterům s vzezřením Devendry Banharta. Ti před pódiem rozjeli rave party, pro kterou jim bylo servírováno industriální techno z větších hloubek Cooperova repertoáru. Závěrečné sedmiminutové prolévání mezi remixy skladby Trust, doprovázené psychedelickými vizuály, dokonale shrnuly celý večer.

Mimořádný výkon Maxe Coopera, který demonstroval, že i kdybyste před něj dali dvě velryby, hejno vrabců a stádo hyen, zorganizoval by je do synchronizovaného tance hodného olympijského entrée.

Info

Max Cooper (ie) + Bwoy De Bhajan (dk)
14. 3. 2018 Lille Vega, Kodaň

foto © Joseph Miller

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Nenalezeny žádné záznamy.