Články / Reporty

Film a živá hudba: Velezrada vs. Alphones (amen)

Film a živá hudba: Velezrada vs. Alphones (amen)

Jakub Šilhavík | Články / Reporty | 30.07.2016

Letošní podoba sekce Film a živá hudba na Letní filmové škole v Uherském Hradišti se zaměřila na ranou éru sci-fi a poskytla více než kdy jindy příležitost velkému množství relativně neznámých hudebních formací. Ukázkovým příkladem byla instrumentální dvojka Alphones, která do programu sekce přibyla až na poslední chvíli, ale předvedla do detailů promyšlený doprovod bez nejmenší chyby.

Němý film Velezrada z roku 1929 se zabývá dodnes aktuálním tématem střetu dvou velmocí, které si navzájem hrozí vyhlazením, zatímco v pozadí tahají za nitky chamtivé zbrojařské firmy. Nejedná se však ani zdaleka o tradiční sci-fi napěchované spoustou futuristických propriet jako vesmírné lodě, laserové zbraně nebo cestování v čase. Děj filmu se naopak odehrává v tehdy nepříliš vzdálené budoucnosti 50. letech, kdy zdařile předpovídá vývoj světa a technologií. Právě naprostá uvěřitelnost a absence nechtěně humorných pasáží je jednou z nejsilnějších zbraní tohoto snímku.

Hudební doprovod stejně jako film začínají zprvu nenápadně, kdy se decentně prolíná basa, lehké údery bicí a několik elektronických zvuků. Jakmile se však zjeví sugestivní vize bombardování newyorských mrakodrapů a kapela spustí mathcoreový nářez, dostaví se ono pověstné mrazení v zádech. Podobně emociálně vypjatých momentů předkládá film ještě několik, kdy vrchol představuje davová scéna na letišti, na kterém statečné ženy oděny v bílém brání vzlétnutí stíhaček. Vzhledem ke stopáži krátce přes hodinu, snese dynamika filmu srovnání i se současnou produkcí.

Vážné pacifistické vyznění snímku naštěstí odlehčilo také několik vtipných vsuvek. Jako píseň míru byla zvolena Lennonova hymna Give Peace A Chance a do posledního místa zaplněné kino si vystřihlo sborový zpěv. Něco takového můžete zažít pouze na Letní filmové škole.

Info

Film a živá hudba: Velezrada vs. Alphones
Velezrada / High Treason (Maurice Elvey, 1929)
29. 7. 2016 Kino Hvězda, Uherské Hradiště
www.lfs.cz

foto © Karolína Tomečková

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Kryštof Kočtář 02.04.2024

Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.

Paprsky v mlze (Bohren & der Club of Gore)

Kryštof Kočtář 31.03.2024

Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.

Dvě světla na konci deště (Kaleida + Viah)

Tomáš Jančík 28.03.2024

I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.

Swag a dechberoucí sexappeal (Annet X & NobodyListen)

waghiss666 24.03.2024

Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.

Mezi chaosem a soustředěním (The Ex)

Akana 24.03.2024

Pří ohlušujících noiseových náletech se především Hessels s Moorem svíjeli se svými nástroji s takovou bezuzdností, až to bylo o strach.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace