Jiří V. Matýsek | Články / Reporty | 19.11.2016
Druhý den jedenadvacátého ročníku šumperského festivalu Blues Alive představil vyrovnanou skupinu účinkujících, všichni útočili na nejvyšší kvalitativní mety. A publikum, kterého oproti pátku značně přibylo, si všechna vystoupení náležitě užili a po zásluze odměnili. Až se jeden bál, jestli to ten starý kulturák vydrží...
O domácích The Bladderstones, kteří večer odstartovali, ještě uslyšíme. Kapela, v níž se setkává mladá krev – virtuózní kytarista Tomáš Frolík – s hráčskou zkušeností – Johnny Jůzl z Jablkoně – předvedla muzikantsky vybroušenou, strhující show, která bavila, drtila živelnou energií i pohlcovala v éterických instrumentálních pasáží.
Zpěvačku s mocným hlasem Shaun Booker doprovodil na kytaru John Del Toro Richardson, který své blues kořenil špetkou latiny a v tandemu s Shaun Booker publikum spolehlivě roztančil. Slovenská stálice na Blues Alive, zpěvačka Silvia Josifoska, se stala nejvějším překvapením druhého dne. Přijela s projektem Blues Laboratory, kde spojuje zdánlivě nespojitelné, tedy blues s tepající elektronikou, zeefektovanými kytarami a předtočenými smyčkami. A světe div se – fungovalo to tak dobře, že místy nezbývalo, než jen zírat s otevřenou pusou a uznale pokyvovat hlavou. Vystoupení Silvie Josifske bylo hypnotickým zážitkem. Publikum, byť se do sálu trousilo pomaleji, to patřičně ocenilo, nejeden návštěvník chtěl poslouchat i déle.
Po experimentální části večera přišel v jeho závěru zase návrat k tradičnějším formám. Jak Duke Robillard, tak po něm Slam Allen se vydali cestou klasicky střižené bluesové muziky s nezbytnou dávkou odvazového rock’n‘ rollu. Oba hráli jako o život a plný sál měli okamžitě na lopatkách. U Slam Allena potěšila trojice výletů do repertoáru Rolling Stones, skvělá komunikace s publikem a mocný, hutný sound, Duke Robillard čaroval kytarovým mistrovstvím i nezdolným entuziasmem.
Oba dva zkušení muzikanti byli skvělou tečkou za fantastickým druhým dnem festivalu. V Domě kultury se končilo lehce po půlnoci, hudba ale zněla Šumperkem, jak je tady dobrým zvykem, ještě dlouhé hodiny. Na tradičním místě, v pivnici Holba (dříve u Dřevařů), se na skromném pódiu při jam session vystřídali mnozí z účinkujících, vytvářejíce neobvyklá spojení v téměř nepřetržitém proudu muziky.
Blues Alive 2016:
The Bladderstones (cz), Shaun Booker & John Del Toro Richardson (us), Silvia Josifoska And Blues Laboratory (svk), Duke Robillard (us), Slam Allen (us)
18. 11. 2016, Dům kultury, Šumperk
foto © Radim Malíček
Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024
Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...
Julia Pátá 15.04.2024
Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...
Kryštof Kočtář 13.04.2024
Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.
Jakub Veselý 12.04.2024
Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.
Dominik Polívka 08.04.2024
Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.
Marek Hadrbolec 08.04.2024
Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.
Kryštof Kočtář 02.04.2024
Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.
Kryštof Kočtář 31.03.2024
Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.
Tomáš Jančík 28.03.2024
I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.
waghiss666 24.03.2024
Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.