Tereza Tůmová | Články / Reporty | 05.04.2014
„Ještě jsem neviděl, že by se někomu líbil drum’n’bass a v životě neměl jointa.“ Hm. Pro sichr se nažhavím zbytkem kafe od snídaně a beru směr Lucerna. Tak jsem tady, no, už jsem viděla narvanější koncerty. Přitom promo bylo obrovský, psalo se přece, že Shapeshifter vyprodávaj arény tam u nich, na Novým Zélandu. Zatím nikdo netančí, takže DJs Stanzim & AHz asi nebudou největší šlupka. Hrát se stejnou vervou, jako se tady lidi fotěj na oscarovej selfie styl, bude to větší pařba. Koukám, co publikum, vidím conversky jedny, druhý, vansky, lodičky s imitací hadí kůže a kšiltovky, hlavně kšiltovky! Nicméně už odbyla desátá a pětice je tady, lidi jásaj. První dva songy utečou a půl hodiny je pryč, aplaus je okamžitý, ale pořádný vzrušení nastává až se songem Diamond Trade z posledního alba Delta, vyšlo loni a podle reakce fans si říkám, že se povedlo.
Rychlost beatů, ohromující zvuk, po kterém mi ještě dlouho píská v uších, synchronní světelný efekty, všechno sedí a umocňuje excitovanou atmosféru masy těl v pohybu. Rozsvítit naplno celej klub po každým kousku je násilný a zbytečně to ruší. Frontman P Digsss prohodí pár slov, přidá díky a jede se dál. Kapela si koncert užívá stejně jako publikum, úsměvy a taneční kroky na pódiu se roztáčí spolu s jásáním davu.
Většinu setu tvoří skladby z poslední desky, v návaznosti na tour minulého roku. Shapeshifter do Prahy přijeli s nadšením, jde o jejich třetí vystoupení u nás: „I'm not just saying it when I say the Czech Republic is our favorite place to visit and play.“ To je hezký, ale neříká to skoro každej?
Je pěkně těžký soustředit se na zpěv frontmana, efekty ho tlumí, ale během songu Twin Galaxies si všímám i emocí a vůbec, to je můj favorit. Těší mě, že se dostane i na kytaru a rockovější songy, jako je Giving Up the Ghost, ovšem u vytržení jsem při saxofonových sólech a nejsem sama. Jemnější poloha je příjemným protikladem dunivýho rytmu a dá šanci mobilizovat energii. Po hodině a půl se totiž nekončí, P Digsss se na podium vrací téměř okamžitě. S elánem skáče, zběsile rozpažuje a burcuje k jekotu.
Překvapeně uznávám, že i drum’n’bassový koncert mě dostal, bavit sebe i publikum byl zjevně cíl. Mnohem líp by ale k téhle k atmosféře seděla festivalová stage, třeba v červenci na betonovým letišti, nesmrděla by tam tráva. I když, ta páchne asi všude.
Shapeshifter (nz)
3. 4. 2014, Lucerna Music Bar, Praha
foto © Čestmír Jíra
Jakub Veselý 06.05.2024
Počas koncertu Ctib prezentoval myšlienku o skutočnej definícii punku, polemiku o o význame životného štýlu, ktorý nedefinuje len tvrdá hudba.
Marek Hadrbolec 02.05.2024
Raein se před Kabinetem Múz pomyslně svlékají donaha a dávají se všanc. Lidi se nedočkavě chytají cizích slov a známých melodií.
Eva Karpilovská 29.04.2024
Britský písničkář Declan McKenna se po dvou letech vrátil do Prahy, s rozrostlou kapelou zahrál tentokrát v prostorném holešovickém klubu SaSaZu.
Alžběta Sadílková 28.04.2024
Koncert Still House Plants se odehrál jen pár dní poté, co si jejich nejnovější deska na serveru Pitchfork vysloužila označení Nejlepší nová hudba.
Filip Peloušek 28.04.2024
Příběh vyprávěný mezi písněmi je temnější a temnější. Oči mi jen těkají mezi drobnou zpěvačkou naprosto ponořenou do hudby a panoramatem města za ní.
Marek Hadrbolec 25.04.2024
Nový prostor brněnské Melodky obehnaný bílými kachličkami má navíc osobitou, mírně surrealistickou atmosféru.
Michaela Šedinová 23.04.2024
Je sobota večer, ale sál kina Přítomnost je jako vždycky tak trochu v bezčasí. Loňská deska Jbal Rrsas tuniské producentky Deeny Abdelwahed je taky mezi časy a světy.
Marek Hadrbolec, Veronika Vagačová 21.04.2024
Slovenští bojovníci za sociálně spravedlivou společnost a postpunk smíchaný s rapem vzali během malé české tour útokem nejprve vyprodanou Prahu a druhý den Brno.
Alžběta Sadílková 21.04.2024
My promlouváme k prostoru, prostor promlouvá k nám. Součástí oslav 40. narozenin Atria Žižkov byl i víkendový dvojkoncert pod taktovkou Heartnoize promotion.
Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024
Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...