Články / Reporty

Nebezpečně povědomí Godsmack

Nebezpečně povědomí Godsmack

Jiří V. Matýsek | Články / Reporty | 11.06.2019

Na americké rockery Godsmack, kteří svého času pomrkávali po stylech jako nu-metal či postgrunge, jsme čekali dlouho. Největších úspěchů dosáhli na přelomu milénia, tehdy si sáhli i na nominaci na Grammy. Zenit už ovšem mají dávno za sebou, dnes žijí ze staré slávy a svůj poutavý hardrock nyní hrají na místech, která jsou pro mnoho Američanů „divokým východem“. Tohle všechno ale bylo osazenstvu Velkého sálu Lucerny – prostoru poněkud naddimenzovaného, na balkony se vůbec nepouštělo a o davu se dalo mluvit maximálně ke zvukaři – ze srdce jedno.

A oddané fanoušky skupina z Massachusetts rozhodně nezklamala. Devadesátiminutovou show, do níž vměstnali čtrnáctku skladeb, odehráli s nadšením a nezbytnou energií, kterou dodával zejména nepřehlédnutelný bubeník Shannon Larkin. Taky jim pomohl velmi dobrý zvuk, který, na rozdíl od předskokanů The.Switch, pustil ven i zpěv do takové míry, že byl alespoň rámcově srozumitelný.

fotogalerii z koncertu najdete tady

Trumfy drží Godsmack v rukou dva. I po více než dvaceti letech na scéně stále umí napsat sakra hitovky – zářezy z aktuální desky Bulletproof či When the Legends Rise budiž důkazem –, navíc zpěvák Sully Erna je umí prodat. Se vší rockovou manýrou, velkými gesty, hecováním publika a obžerně protahovanými úvody a závěry skladeb. Kouká se na to i poslouchá se to dobře. Jenže když pak před přídavkem zařadili cover The Beatles Come Together, který se proměnil ve finále zeppelinovské Stairway to Heaven, bylo zřejmé, že Godsmack jsou vlastně jen jedni z mnoha a toho skutečně svého, osobitého mají jen pomálu.

Na deskách i na koncertě byla řada momentů, kdy zněli až nebezpečně povědomě: sborové halekačky už tu byly tisíckrát, riffy ani melodie nepřekvapí, není těžké předvídat, co se v songu bude dít dále. Godsmack mají, přese všechnu poctivost vloženou do svého úsilí, tu smůlu, že si je snadno spletete. Čili: dobrá práce, podařená premiéra, ale…

Info

Godsmack (us) + The Switch
10. 6. 2019 Velký sál Lucerny, Praha

foto © Pavels Dunaicevs

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Ztracené zvuky (claire rousay)

Julia Pátá 27.05.2024

Moje pozornost se přesune na jméno Elliotta Smithe. Místy je překrývá bledě modrý fender, který jemnými arpeggii a ojedinělými akordy objímá ambientní podkres.

Pečlivě organizovaný chaos (RuinsZu)

Kryštof Kočtář 26.05.2024

„Na cos to sakra přišel? Už zvukovka mi málem urvala hlavu!“ vítal mě před koncertem RuinsZu v Paláci Akropolis známý. Tedy alespoň myslím.

Fantasy v kulisách hororu (Jeden kmen + Ďyvina + Budeč)

Kryštof Kočtář 21.05.2024

Drnčivé legato niněry, bezpočet fléten sytících sál tančivým pískáním, ale také všemožné samply a moderní elektronika. V nové Melodce.

Vibrující kosti (Bell Witch)

Marek Hadrbolec 20.05.2024

Ticho nikdy není tak hlasité, jako když Jesse Shreibmann zkříží paličky nad hlavou před dalším úderem do bicích.

Jak v Motownu nezestárnout (Danny Brown)

Michal Smrčina 19.05.2024

Show je vizuálně strohá, blikačky, nic moc navíc, Brown má specifické charisma a pozornost poutá sám o sobě.

Punkom slobode na stope (Chorobopop)

Jakub Veselý 06.05.2024

Počas koncertu Ctib prezentoval myšlienku o skutočnej definícii punku, polemiku o o význame životného štýlu, ktorý nedefinuje len tvrdá hudba.

Skrýt se v tygřím obleku (Raein)

Marek Hadrbolec 02.05.2024

Raein se před Kabinetem Múz pomyslně svlékají donaha a dávají se všanc. Lidi se nedočkavě chytají cizích slov a známých melodií.

Nothing Works (Declan McKenna)

Eva Karpilovská 29.04.2024

Britský písničkář Declan McKenna se po dvou letech vrátil do Prahy, s rozrostlou kapelou zahrál tentokrát v prostorném holešovickém klubu SaSaZu.

Rezignace v nejlepším smyslu slova (Still House Plants)

Alžběta Sadílková 28.04.2024

Koncert Still House Plants se odehrál jen pár dní poté, co si jejich nejnovější deska na serveru Pitchfork vysloužila označení Nejlepší nová hudba.

Panorama války nad městem (Mayssa Jallad)

Filip Peloušek 28.04.2024

Příběh vyprávěný mezi písněmi je temnější a temnější. Oči mi jen těkají mezi drobnou zpěvačkou naprosto ponořenou do hudby a panoramatem města za ní.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace