Anna Mašátová | Články / Reporty | 18.11.2014
Před třemi lety coby předskokani Within Temptation, vloni jako tahák trutnovského festivalu a letos už sólo v Praze. Belgičtí Triggerfinger budí trochu rozporuplné pocity. Na jednu stranu skvostná image, ze které jdou holky do kolen, muzika pevně zakořeněná v sedmdesátkovém rocku, na druhé straně bourání hitparád coverem popstar Lykke Li, I Follow Rivers. Přidejte nejrůznější kolaborace, třeba se Selah Sue, a především vliv producenta Slayer, S.O.D. či Oasis Grega Gordona a mišmaš je dokonán. Každý z trojice navíc vychází z jiného hudebního prostředí - kytarista a zpěvák Ruben Block z rockabilly a country, bubeník Mario Goossens z heavy metalu a basák Paul Van Bruygstegem z blues a rocku. V současné době jsou Triggerfinger na turné ke čtvrtému řadovému albu By Absence of the Sun, která vznikala v losangeleském studiu Sunset – kde ostatně nahrávali třeba Led Zeppelin, Ringo a mnozí další, bylo tedy na koho navazovat.
Jak se fešáci vypořádají se strahovskou Sedmičkou, bylo otázkou dne. Překvapivě jim malý, tmavý, vydýchaný a upocený prostor padnul jako ulitý. Trojice si tu našla už i skalní fanoušky, zpívávající slovo od slova, v Čechách ostatně k rocku a hard rocku inklinujeme, není se co divit. Triggerfinger aparaturu ani uši příchozích rozhodně nešetřili, kousek za kouskem setlist gradoval a uváděl kotel před pódiem v nadšení. Nedá se říct, že by byli Belgičané bůhvíjak novátorští, naopak. Nicméně i když na starší muziku navazují, nejedná se o retro bez hlavy a paty. Jejich show mají vtip a říz. A především jsou to skvělí a po sedmnácti společných letech dokonale sehraní muzikanti, dokonale pracující s davem.
Na své si v případě Triggerfinger přijdou hlavně kytaristé, Blockova kolekce kytar vizuálně okouzluje i nezasvěcené, staré Fendery budí stejnou pozornost jako jeho sexy patka. Dost prostoru dostaly novinky z poslední desky, na závěr nemohl chybět song I Follow Rivers, který Ruben propojil s deklamací textu od Rakušáka Falca – Jeanny bohužel málokdo poznal, nechápavých pohledů bylo nepočítaně.
I když jsou v Belgii číslem jedna, Triggerfinger dobře vědí, že na budování fanouškovské základny musí makat. Dle prodeje merche se jim to daří na výbornou, s každým se vyfotí, prohodí slovo, vzorně komunikují na sociálních sítích. Uvidíme, kam se jejich sláva na internacionálním poli rozroste. Našlápnuto mají více než dobře.
Triggerfinger (bel)
14. 11. 2014, 007 Strahov, Praha
foto © Tomáš Moudrý
Jakub Veselý 06.05.2024
Počas koncertu Ctib prezentoval myšlienku o skutočnej definícii punku, polemiku o o význame životného štýlu, ktorý nedefinuje len tvrdá hudba.
Marek Hadrbolec 02.05.2024
Raein se před Kabinetem Múz pomyslně svlékají donaha a dávají se všanc. Lidi se nedočkavě chytají cizích slov a známých melodií.
Eva Karpilovská 29.04.2024
Britský písničkář Declan McKenna se po dvou letech vrátil do Prahy, s rozrostlou kapelou zahrál tentokrát v prostorném holešovickém klubu SaSaZu.
Alžběta Sadílková 28.04.2024
Koncert Still House Plants se odehrál jen pár dní poté, co si jejich nejnovější deska na serveru Pitchfork vysloužila označení Nejlepší nová hudba.
Filip Peloušek 28.04.2024
Příběh vyprávěný mezi písněmi je temnější a temnější. Oči mi jen těkají mezi drobnou zpěvačkou naprosto ponořenou do hudby a panoramatem města za ní.
Marek Hadrbolec 25.04.2024
Nový prostor brněnské Melodky obehnaný bílými kachličkami má navíc osobitou, mírně surrealistickou atmosféru.
Michaela Šedinová 23.04.2024
Je sobota večer, ale sál kina Přítomnost je jako vždycky tak trochu v bezčasí. Loňská deska Jbal Rrsas tuniské producentky Deeny Abdelwahed je taky mezi časy a světy.
Marek Hadrbolec, Veronika Vagačová 21.04.2024
Slovenští bojovníci za sociálně spravedlivou společnost a postpunk smíchaný s rapem vzali během malé české tour útokem nejprve vyprodanou Prahu a druhý den Brno.
Alžběta Sadílková 21.04.2024
My promlouváme k prostoru, prostor promlouvá k nám. Součástí oslav 40. narozenin Atria Žižkov byl i víkendový dvojkoncert pod taktovkou Heartnoize promotion.
Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024
Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...