Eliška Zamouřilová | Články / Recenze | 29.11.2016
Nashvillský rockový band Kings of Leon vydal sedmou studiovku WALLS aka We Are Like Love Songs. Kapela složená ze tří bratrů a jednoho bratrance skládala songy v losangeleském nahrávacím studiu, kde vznikala i jejich počáteční tvorba. Z WALLS sálá jinakost, Kings of Leon za pomoci producenta Marka Darvse (Coldplay, Arcade Fire) více experimentovali. A změna jim prospěla.
Úvodní Waste a Moment změnu nenaznačuje. Je cítit podobný drive a nadupaná energie jako v případě Sex on Fire z desky Only By the Night, která je jednou z nejúspěšnějších v kariéře Kings of Leon. Reverend zaujme svou vtíravostí, když jeden sampl provází skladbu od začátku do konce a vybrnkávání elektrických kytar společně s vokály Caleba Followilla vyplaví řádnou dávku endorfinů. Chytlavost je mimořádná, stejně jako u dalšího povedeného tracku Around the World, který se zasekl v rockových šedesátkách, stejně jako v popových mělčinách. Followill tvrdí, že svět, ve kterém žijeme, je popově orientovaný a že není prostor pro rock, jaký dělají. Proto chtějí být takoví, aby je lidi vnímali, aby je začali poslouchat.
Píseň Over se paradoxně vrací k jejich kořenům, do doby, kdy s hudbou začínali. Je rockovější, kytarovější, chraplavější a taky upřímnější, Followill se v ní vyrovnává se svou závislostí na alkoholu a s pobytem v léčebně. Druhá část nahrávky mění volume i rychlost. Opouští divokost a dostavuje se lehčí agonie v podobě songů Conversation Piece nebo Muchacho s latinskými rytmy a perkusemi. Pár dojáků k nim prostě patří. A pokud nezanechalo šrám na srdci předchozích jedenáct skladeb, stejnojmenná Walls to jistí.
Kings of Leon na novém albu prokázali talent na méně vlezlé rádiové hity, které mají potenciál dostat se na vrchol hitparád. WALLS je směskou sentimentality, baladického přednesu a našlapaného pop-nezávislého rocku, který se má kam vyvíjet. Těžko říct, jestli posunem za hranice rocku neztratí fanoušky, ale možná najdou nové, dychtící po světě, kde Followillové dostanou svůj prostor.
Kings of Leon – WALLS (RCA Records, 2016)
www.kingsofleon.com
Viktor Hanačík 17.04.2024
Je to deska designovaná spíš pro klubové soundsystémy a podzemní parkety, ale obstojí i pro introspektivní poslech.
Martin Šinkovský 14.04.2024
I když autoři textu opakovaně tvrdí, jak složitě se jejich práce vysvětluje a obhajuje, skutečností je, že základní pravidla a kompetence jsou jednoduché a logicky vyvoditelné.
Matej Žofčín 09.04.2024
Od konceptu zdanlivo upustil, upustil aj od unikátného frázovania, ostali len spievavé refrény a téma lásky, ktorá je však omnoho plytkejšia ako na debute.
Tereza Bartusková 01.04.2024
Deska vypráví nejen o lásce, ale i o smutku nebo touze po nedosažitelném, vděčnosti, a především o minulosti, nad kterou čas od času lpíme všichni.
Veronika Vagačová 29.03.2024
Dvaja interpreti známi zo svojich vlastných projektov v rámci alternatívnej scény sa nedávno spojili pri albume Decision Paralysis.
Filip Peloušek 25.03.2024
Jejich pojetí rocku s prvky gothic punku nedává moc prostoru pro jednoduchou zaměnitelnost.
Jiří V. Matýsek 10.03.2024
Hudba tu plyne s fantastickou lehkostí, při pozornějším poslechu ale jasně vyplývá komplexnost, s níž se musel opavský kytarista vyrovnat.
Dan Sywala 19.02.2024
Ke slunné Makarské se blíží nevyzpytatelná tma. To je výjev, který bych přál cestovatelům, kteří se spokojí s prvoplánovým strávením letní dovolené.
Jiří V. Matýsek 16.02.2024
Leaving of Liverpool nebo na Dylanovu Maggie’s Farm odkazující skladba Maggie’s Ship jsou příjemným oťukáváním nových teritorií.
Dušan Šuster 12.02.2024
Left field je defenzívna bejzbalová pozícia a hráč, ktorý ju zastáva, býva vraj najosamelejším na ihrisku.