redakce | Zprávy / Nové desky | 29.09.2016
Projekt Jupiter 08 - Archeology of Slavic Electronic Sound si na svá ramena naložil neobvyklé břemeno v podobě představování a propagování projektů minulých hudebních generací, které ve své době vykazovaly kvalitu, avšak z politických důvodů neměla možnost expendovat za hranice směrem na Západ. Svůj respekt k tehdejším umělcům projevuje prezentací jejich projektů, které interaguje s počiny dnešních hudebníků. Cílem však nemá být návrat nebo prolnutí obou období, ale rozvoj tradice elektronické hudby, která je často nešťastně spojována s "marasmem spartakidání doby".
Výsledkem spolupráce hudebního labelu Endless Illusion a grafického designera Jana Horčíka (Heavyweight) je první LP legendární kapely z 80. let Omnibus, které právě vychází v podobě dvou-vinylu. Jeho vydání doprovází i magazín, jehož náplní je exkluzivní rozhovor se zakladatelem kapely, Jardou Zajptem. Druhý rozhovor poskytl zástupce současné tuzemské scény DJ Whydie?, známý především jako tvůrce hudebních akcí zaměřujících se na žánry wave/synth (RARE).
Skupinu Omnibus založil Jarda Zajpt s Petrem Dikanem v roce 1979. Byli spolužáci na Elektrotechnické průmyslovce a tak jim elektronika byla velmi blízká. Dikan postupně sestrojil několik zvukových zařízení (klávesy Šílený Fridrich a generátor VSD), které obsluhoval při natáčení, ale i na koncertech. Zajpt, který byl v té době výrazně ovlivněn tvorbou Briana Ena a Roberta Frippa z King Crimson, hrál na kytary s použitím různých efektů, přednatočených pásků, jednoho a více propojených magnetofonů. V letech 1980 - 1982 vznikla první deska Israels. O pár let později (1985) vznikla skupina Rhythmus, která existovala od podzimu 1984 do jara 1986. Zajpt vyměnil kytaru za klávesy a do skupiny přišel Pavel Zvolenský, který programoval a obsluhoval automatické bicí. Trio doplnil Martin Bauer na basovou kytaru.
Vinyl je možné objednávat už nyní na e-shopech Juno Records, Clone.nl, deejay.de, aj. Magazín bude k dispozici na vybraných místech v Praze a webu www.endless-illusion.com.
redakce 20.05.2024
Prostřednictvím éterických trav, japonských perkusí, tranceových syntezátorů a mlžné sirény zprostředkovává velikost i marnost snahy stát se jiným, než jsem.
redakce 15.05.2024
Žánrově doširoka rozkročené album propojuje vokál Vojtěcha Váchy i snivé aranže, které jsou pro Branko’s Bridge tak typické.
redakce 14.05.2024
Ve spolupráci s badfocusem natočil už dříve dva singly a v přípravě na debutové album se nashromáždilo i několik skladeb.
redakce 13.05.2024
Pestré beaty od chillovejších lo-fi produkcií až po úderný boombap, hravé texty a inšpiratívne spolupráce.
redakce 13.05.2024
Deska obsahuje třináct skladeb, většina z nich je nových či novějších, jen na úvod alba zní pár písniček, z nichž některé pamatují ještě 90. léta a formaci Sen Vesen.
redakce 12.05.2024
Zvláštnosťou inštrumentálneho albumu sú aj texty - sonety ku každej skladbe.
redakce 10.05.2024
Druhý díl s názvem Indigem je věnován opět básnířkám, ale tentokrát výhradně českým.
redakce 07.05.2024
Název Unravel odkazuje k vývoji kapely a naplňování potenciálu všech hudebníků, nástrojů a hudebních motivů i procesu odkrývání vrstevnatosti skladeb a emocí.
redakce 06.05.2024
Klubový boyband s nejaktuálnějším sound designem ohledávající žánrové mutace UK garage, reggaetonu, Baile funku či anime soundtracků.
redakce 04.05.2024
Jako kdyby Penguin Cafe Orchestra (producent Brian Eno) utvořilo fúzi s českým folkem 80. let a začalo tvořit písničky opatřené poťouchlými texty těžícími z tradice nonsensu i „malých témat“.