Články / Reporty

Elekce – záslužná, ale bez patřičné odezvy

Elekce – záslužná, ale bez patřičné odezvy

Jakub Béreš | Články / Reporty | 08.06.2015

V sobotu proběhl v pražské MeetFactory třetí ročník festivalu Elekce, který se zaměřuje na mladé tuzemské elektronické umělce. Heslem letošního ročníku byla spolupráce, a tak se na hlavním pódiu představili pražský producent Aid Kid spolu s Murder Bear Doug a zpěvačkou Irou Mimosou nebo Tom Holič + HRTL.

Mimo hlavní dění ve velkém sálu si organizátoři připravili venkovní stage, na které byl k vidění například P h a r a o h - ten bavil návštěvníky během čekání na headlinery, kteří měli půl hodiny zpoždění. Skvělý mix deep housu s prvky minimalistického techna zněl do prázdného prostoru, protože většina návštěvníků byla teprve na cestě. Zajímavým zpestřením bylo promítání filmů a diskuze s hudebníky moderovaná Jonášem Zbořilem, členem kapely Sundays On Clarendon Road (která se mimo jiné představí na Full Moon stagi během Colours of Ostrava).

Festival dává prostor i projektům, které se pohybují na hraně elektronických žánrů, tudíž jsme mohli vidět moravskou indie elektronickou sestavu Fred Madison. Jedná se o jeden z objevů Rádia Wave, který má slibnou budoucnost. Jejich největší předností je uvolněný a bezstarostný zvuk, kterého umí dosáhnout i během živého hraní. Hráli s lehkostí, jenž přivolávala letní náladu, o níž měl, mimo jiné, tenhle (jednodenní) festival být. Správnou festivalovou atmosféru dodal i stánek nového pražského bistra Hot God, který mění klasické párky v rohlíku na pokrm hodný sdílení na instagramu.

Vrcholem večera bylo vystoupení trojice v čele s Aid Kidem. Nešlo o recyklaci starých písní, ani o předělávky z nedávné desky, ale o vytvoření nového materiálu speciálně pro Elekci. Dle jejich slov by jim bylo líto skladby nezahrát znovu, takže budou další společná vystoupení – a že je na co se těšit. Minimalistické alternativní elektro je doprovázeno melancholickými, anglicko-francouzskými vokály Iry Mimosy a celá tvorba lehce připomíná poslední dvě desky Lenky Dusilové s Baromantikou, jejíž písně Aid Kid v minulosti remixoval. Rozdíl je v důrazu na jemnou elektronickou linku, zpěvaččin zpěv ji tady pouze podkresluje. Rušivým elementem bylo pestrobarevné světlo, které v první polovině setu utopilo muzikanty i s decentní dekorací. Klidnému vystoupení nehrálo do karet ani místo v line-upu - trio dohrálo kolem půl dvanácté a v pozdní hodině většinu diváků téměř uspal.

O rychlé probuzení se postaral další headliner, brněnské duo Tom Holič + HRTL a jejich hravý písňový set. Živost mu dodávaly Tomovy vokály nebo trumpeta, které spolu s odlehčeným soundem vytvářely alternativu k minimalistickým vystoupením. Tady nešlo o klasické djování, i když k tomu vyzněním nebylo daleko. Z velkého sálu se zábava přesunula do divadelní místnosti, kde z oblaku dýmu prosvítala pouze malá červená dekorace nad hlavami djů. Svůj temný set tu odehrála i dvojice muzikantů z Českých Budějovic Trojan Horses se svým hitem Trojan Night.

Organizátorům se podařilo na jednu noc sjednotit tuzemské naděje alternativní elektronické scény. Ty se, stejně jako celý festival, za pár let vyvinuly a jsou schopné konkurovat zahraničním interpretům, kteří vlivem malých promotérských skupin přijíždějí do metropole čím dál častěji.

Info

Festival Elekce 2015
6.6. 2015 MeetFactory, Praha
foto © Kateřina Motýlová

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Rezignace v nejlepším smyslu slova (Still House Plants)

Alžběta Sadílková 28.04.2024

Koncert Still House Plants se odehrál jen pár dní poté, co si jejich nejnovější deska na serveru Pitchfork vysloužila označení Nejlepší nová hudba.

Panorama války nad městem (Mayssa Jallad)

Filip Peloušek 28.04.2024

Příběh vyprávěný mezi písněmi je temnější a temnější. Oči mi jen těkají mezi drobnou zpěvačkou naprosto ponořenou do hudby a panoramatem města za ní.

Zpěv odkvétajících slunečnic (White Ward)

Marek Hadrbolec 25.04.2024

Nový prostor brněnské Melodky obehnaný bílými kachličkami má navíc osobitou, mírně surrealistickou atmosféru.

Vpít se do ocelové hory (Deena Abdelwahed)

Michaela Šedinová 23.04.2024

Je sobota večer, ale sál kina Přítomnost je jako vždycky tak trochu v bezčasí. Loňská deska Jbal Rrsas tuniské producentky Deeny Abdelwahed je taky mezi časy a světy.

„Keď sa niečo páči všetkým…” (Berlin Manson)

Marek Hadrbolec, Veronika Vagačová 21.04.2024

Slovenští bojovníci za sociálně spravedlivou společnost a postpunk smíchaný s rapem vzali během malé české tour útokem nejprve vyprodanou Prahu a druhý den Brno.

Mezi hukotem velkoměsta a ptačím zpěvem (Shida Shahabi, BITOI)

Alžběta Sadílková 21.04.2024

My promlouváme k prostoru, prostor promlouvá k nám. Součástí oslav 40. narozenin Atria Žižkov byl i víkendový dvojkoncert pod taktovkou Heartnoize promotion.

Ve zvukové krajině labyrintu Faunu (Faun festival)

Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024

Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace