Anna Mašátová | Články / Reporty | 24.07.2013
Kompromisy jsou občas nutné, v případě hudebních akcí obzvláště. Asi každému se stalo, že se jeho oblíbené kapely překrývaly, takže musel oželet větší či menší část koncertu. Ale jak vyřešit dilema mezi festivaly? Babo raď. Rozhodnout se mezi Colours of Ostrava a Folkovými prázdninami je Sofiina volba, která má naštěstí díky časovému rozptylu „folkovek“ elegantní řešení. Z osmidenní přehlídky toho nejlepšího z (nejen) world music scény zbývá po příjezdu z Ostravy ještě šest dní.
Letošní ročník s podtitulem „O lásce a lidské náklonnosti“ dokonale vystihuje jedinečnou, až rodinnou atmosféru zdejšího festivalu. Návštěvníci se navzájem zdraví na ulici, společně se o pauzách vrhají na horu škvarkové pomazánky s cibulí, a především tráví noci u táboráku v kempu, mnohdy společně se samotnými vystupujícími.
Pondělní večer s folkem a tangem zahájilo kladenské Zrní, vystřídané pro potěchu dětí divadlem Krasohled s andersenovskou pohádkou O Malence. Slovenské trio Triango představilo svět vášnivého tanga, kde samozřejmě nemohlo chybět Libertango Astora Piazzoly. Na šramlu uBer! si ještě mnozí olizovali prsty od škvarkovky, až to vypadalo, že při bloku britské hvězdy večera Sama Leeho a jeho přátel pracoval více žaludek. Reakce na Leeho mnohdy drsnější vtipkování byly s porovnáním s ostravským setem vlažné. Nesmělost byla nakonec překonána, nejednu náměštskou domácnost už teď zdobí jeho debutové album Ground of It's Own.
Posledním vystoupením noci byl hudebník a karikaturista Kemel, poté se většina publika přesunula k ohni. Spontánní jam session Zrní s britskými hosty trvalo téměř do rozbřesku a kdoví, možná cestou domů zpíval některým slavík, o kterém Lee vyprávěl v jedné ze svých písní anglických kočovníků.
Folkové prázdniny
22. 7. 2013, Náměšť nad Oslavou
foto © Barka Fabiánová
Marek Hadrbolec 05.06.2024
První z koncertů v Kabinetu Múz se mění v generální zkoušku a test krizového managementu americké trojice, technika totiž jinak precizní kapele škodí, kde jenom může.
Helena Konvalinová 03.06.2024
Pro první večer programu Prague Offspring, který je věnovaný soudobé hudbě, zvolilo Pražské jaro elegantní sál DOX+.
Julia Pátá 27.05.2024
Moje pozornost se přesune na jméno Elliotta Smithe. Místy je překrývá bledě modrý fender, který jemnými arpeggii a ojedinělými akordy objímá ambientní podkres.
Kryštof Kočtář 26.05.2024
„Na cos to sakra přišel? Už zvukovka mi málem urvala hlavu!“ vítal mě před koncertem RuinsZu v Paláci Akropolis známý. Tedy alespoň myslím.
Kryštof Kočtář 21.05.2024
Drnčivé legato niněry, bezpočet fléten sytících sál tančivým pískáním, ale také všemožné samply a moderní elektronika. V nové Melodce.
Marek Hadrbolec 20.05.2024
Ticho nikdy není tak hlasité, jako když Jesse Shreibmann zkříží paličky nad hlavou před dalším úderem do bicích.
Michal Smrčina 19.05.2024
Show je vizuálně strohá, blikačky, nic moc navíc, Brown má specifické charisma a pozornost poutá sám o sobě.
Jakub Veselý 06.05.2024
Počas koncertu Ctib prezentoval myšlienku o skutočnej definícii punku, polemiku o o význame životného štýlu, ktorý nedefinuje len tvrdá hudba.
Marek Hadrbolec 02.05.2024
Raein se před Kabinetem Múz pomyslně svlékají donaha a dávají se všanc. Lidi se nedočkavě chytají cizích slov a známých melodií.
Eva Karpilovská 29.04.2024
Britský písničkář Declan McKenna se po dvou letech vrátil do Prahy, s rozrostlou kapelou zahrál tentokrát v prostorném holešovickém klubu SaSaZu.