Veronika Viková | Články / Recenze | 08.09.2022
Gleb Veselov, raper původem z Ruska, je na scéně od roku 2009 a do povědomí posluchačů se dostal hlavně díky albu Lavička Pimpin‘ (2017). Staví na žánrech jako grime nebo drum’n’bass a právě jeho beaty a flow mu pomáhají odlišit se od rapových kolegů. Na novince Big Boy FM najdeme jak věci, na které jsme u Gleba zvyklí – typické d’n’b beaty, rychlý rap a texty o vlastním životě, tak i nové prvky, jako třeba více melodických podkresů, což je příjemné osvěžení.
Gleb rap v tracku Homie Rap personifikuje, je to jeho „největší parťák“: „S tým chorym bastardom som videl všetky festy a kluby/ kvôli nemu som sa bavil s pofidérnymi ľuďmi/ striedali sme spolu skupiny a divné bandy…“ Hudební minulosti se věnuje i v tracku Big Boy FM, i tady rapuje o tvůrčí krizi, o momentu, kdy si uvědomil, že se musí odlišit od ostatních a najít svůj vlastní styl.
Na desce najdeme pouze jeden featuring, a to v tracku MC Erik & Barbara. Tu si pozval zpěvačku Nataliu Hulejovou, která se po jeho boku v minulosti už objevila, na albu Anarchia od rapera Sameye. Hulejová je zpestřením, podobně jako zakomponování slovenské klasické hudby - v tracku Na skalách remix byla použita skladba Krásne je v Tatrách od Dušana Pálky, Glebův rap tu doplňuje beat od VibeChiefa. Tato kombinace album ozvláštňuje a přidává mu na zajímavosti.
Album se textově příliš neliší od předchozích, opět se objevují hlavně témata týkající se jeho osobního i profesního života, tvorby a jeho antihype postoje. Beaty, které už tradičně produkoval Komander, rovněž nepřekvapí, tedy až na melodičtější momenty. Gleb si uchovává svůj rukopis i nápaditost, ale svůj stín nepřekračuje. Může to být dost, nemusí to být málo. Do příště.
Klára Šajtarová 14.05.2024
Tvorba Doodseskader je jako palimpsest odhalující nové vrstvy s každým dalším poslechem. Tady se překračují hranice žánrů, tady uchvacují zdánlivě neslučitelné elementy.
Fí Poláchová 05.05.2024
Na předchozí nahrávce se snažili posluchače pobavit experimentováním s různými žánrovými prvky, kdežto u Saviors se vrátili k punkrockovým kořenům, hutným kytarovým riffům a intenzivním bicím.
Tereza Bartusková 30.04.2024
Z internetového blogu, zaměřeného na chicagskou hudební scénu, vytvořil jeho zakladatel Cole Bennett během jedné dekády Lyrical Lemonade, jak ho známe dnes.
3DDI3 27.04.2024
Zack Overkill je klasický noirový protagonista, který zahání depresi vzpomínkami na staré dobré časy a užíváním silných drog.
Viktor Hanačík 17.04.2024
Je to deska designovaná spíš pro klubové soundsystémy a podzemní parkety, ale obstojí i pro introspektivní poslech.
Martin Šinkovský 14.04.2024
I když autoři textu opakovaně tvrdí, jak složitě se jejich práce vysvětluje a obhajuje, skutečností je, že základní pravidla a kompetence jsou jednoduché a logicky vyvoditelné.
Matej Žofčín 09.04.2024
Od konceptu zdanlivo upustil, upustil aj od unikátného frázovania, ostali len spievavé refrény a téma lásky, ktorá je však omnoho plytkejšia ako na debute.
Tereza Bartusková 01.04.2024
Deska vypráví nejen o lásce, ale i o smutku nebo touze po nedosažitelném, vděčnosti, a především o minulosti, nad kterou čas od času lpíme všichni.
Veronika Vagačová 29.03.2024
Dvaja interpreti známi zo svojich vlastných projektov v rámci alternatívnej scény sa nedávno spojili pri albume Decision Paralysis.
Filip Peloušek 25.03.2024
Jejich pojetí rocku s prvky gothic punku nedává moc prostoru pro jednoduchou zaměnitelnost.