gaga | Články / Reporty | 12.12.2017
Novozélandští Die! Die! Die! nejsou v České republice neznámým jménem. Poprvé do zdejších vod zabrousili v roce 2013, kdy vystoupili na festivalu Creepy Teepee, od té doby zajíždí téměř pravidelně. A v Kabinetu Múz to vypadalo, že se jim tu opravdu líbí.
Předkapelou jim byla brněnská formace Ette Enaka, která v roce 2017 vyhrála soutěž 1band2play a jejich nová deska vyjde co nevidět. Koncert se skládal převážně ze songů z posledního EP Back to Square One. Kapela hrála zjevně srdcem i duší vloženými do každého riffu a úderu, ale jejich roztančené postpunkové melodie se míjely odezvou. Publikum přijímalo set vlažně a naléhavost, která z tria proudila, nakazila sotva ty těsně u pódia. To se změnilo ve chvíli, kdy zahráli dravější verzi songu Oh, Shit, Baby, která je původně z repertoáru formace De Mood, předešlé kapely kytaristy a zpěváka Aleše.
Pak přišel čas Die! Die! Die! a atmosférickou melodičnost Ette Enaka vystřídal hluk, chaos a bordel. Die! Die! Die! se povedlo zahrát průřez celou tvorbou a všemi rekordně rychle natočenými alby od Promise! Promise! až po poslední Charm. Offensive. Škoda, že nepředvedli víc melodičtějších kusů z desek Form, Harmony a S W I M, ale to je otázka osobních priorit, takhle šlo o jeden z nejhlučnějších a nejenergičtějších živáků, jaké jsem kdy viděla.
fotogalerie z koncertu tady
Na pódium přišli, jako by tam ani nepatřili, ve chvíli, kdy většina lidí byla ještě na baru. Koncert odpálili peckami People Talk a Blinding z alba Promise! Promise! a pak už nebylo úniku. Smršť, která se valila z repráků, byla chvílemi až nezdravá a prodlévat u beden se nedalo, stejně jako odejít. Narozdíl od zpěváka Andrewa Wilsona, který strávil na pódiu pouze dobu bezpodmínečně nutnou a pohyboval se pod ním, basák a bubeník setrvávající na svých místech představovali zdánlivou jistotu v rozbouřeném moři punk-noisového chaosu. Set bez varování ukončil song Ashtray! Ashtray!, ten, který ničí hlasivky a vyhazuje s pískajícíma ušima na dlažbu před klub. Cestu domů z chaosu si musel najít každý sám.
Die! Die! Die! (nz) + Ette Enaka
6. 12. 2017 Kabinet Múz, Brno
Alžběta Sadílková 28.04.2024
Koncert Still House Plants se odehrál jen pár dní poté, co si jejich nejnovější deska na serveru Pitchfork vysloužila označení Nejlepší nová hudba.
Filip Peloušek 28.04.2024
Příběh vyprávěný mezi písněmi je temnější a temnější. Oči mi jen těkají mezi drobnou zpěvačkou naprosto ponořenou do hudby a panoramatem města za ní.
Marek Hadrbolec 25.04.2024
Nový prostor brněnské Melodky obehnaný bílými kachličkami má navíc osobitou, mírně surrealistickou atmosféru.
Michaela Šedinová 23.04.2024
Je sobota večer, ale sál kina Přítomnost je jako vždycky tak trochu v bezčasí. Loňská deska Jbal Rrsas tuniské producentky Deeny Abdelwahed je taky mezi časy a světy.
Marek Hadrbolec, Veronika Vagačová 21.04.2024
Slovenští bojovníci za sociálně spravedlivou společnost a postpunk smíchaný s rapem vzali během malé české tour útokem nejprve vyprodanou Prahu a druhý den Brno.
Alžběta Sadílková 21.04.2024
My promlouváme k prostoru, prostor promlouvá k nám. Součástí oslav 40. narozenin Atria Žižkov byl i víkendový dvojkoncert pod taktovkou Heartnoize promotion.
Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024
Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...
Julia Pátá 15.04.2024
Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...
Kryštof Kočtář 13.04.2024
Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.
Jakub Veselý 12.04.2024
Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.