Články / Reporty

Almost like in Almost Famous

Almost like in Almost Famous

waghiss666 | Články / Reporty | 18.02.2014

Pokud zvládnete vidět domácí kapelu plus minus desetkrát a ze dvou metrů od mikrofonu opakovaně plakat, pokaždé v jinou chvíli, je vymalováno. A pokud koncert dělá jeden z autorů Prolomit Ledy, není co řešit. Nakonec i třetí vystupující může příjemně překvapit.

Zvukovému pultu vládl Shusta a souboj s vyzyvateli Illegal Illusion vyhrál. Sám jsem byl překvapený, jak hlučný a bolavý, ale zároveň srozumitelný zvuk zněl tak malým klubem. Krk Matějova telátka cestuje směr východní china častěji než Botova obvázaná pravačka, pódium je malé, a oči přesto neví, na čem ulpět. Autopilots navádí ke zněžnění křupavou kytaru a řezavý hlas, čemuž se obrovský činel vzepře. V protisměru, ale do stejného cíle: Škubalova středu. Stane se to vždycky, jen jindy, a tentokrát slzné kanálky uvolní refrén Fingerprints. Ten, co by strčil do kapsy kdejakou hopsandu, jen by nesměl být tak nahlas. Je na posluchači, zda najde pod rachotem krásu, oni neuhnou ani o krok. Nejhlasitější bubeník je stejné klišé, jako že je Bowle chameleón, ukažte mi ale jiného mastodonta, co zvládá ve švihu od hlavy pustit paličku a ještě dohrát přechod. „OK, máme tu jeden cover. A nebude to ten co znáte, hehe…“ Nasadit helmu. Konečně! Jestli totiž existuje kapela, jejíž skladbu by si Ill Ill mohli na pár momentů přivlastnit, nepasuje mi sem dnes večer nikdo líp než Page Hamilton.

Social Party. Zvukovka, šíleně groteskní nápěv Znám jednu starou zahradu a šup z pohádky do bolesti. To neřve nikdo vzadu, to řve basák, v agonii tříská do strun a mikrofon nepotřebuje, zato bubeníkovi se šiknou všechny. U ťukání dohání chybějící šťávu a koule Crack, jeho kytarová hra na slepou bábu s potem v očích plodí jeden parádní riff za druhým, i když všechny v odstínech černé nebo ještě temnější. Poděkuje a omlouvá se za nevydanou desku. A pak už mi znovu štěká do tváře a odér piva z jeho dechu spolu s nehraným tančením umocňuje špínu a tma. Když je hlad, musí umění stranou. Poprvé za svůj život jsem svědkem využití kvákadla na něco jiného než blbosti a onanie. Koncerty jsou lepší než deska, teď už taky potvrzuju a doufám, že Godzilla, Knight Rider & Terminator ve finále nezmění název. Proč taky?

Přání Argonautů bylo „hrát obyčenskej rock, žádný složitosti, prostě jednoduchý pisničky, který každýho chytnou u srdíčka“. A já jásám. Jaké to bylo bez nového bubeníka Jardy netuším, s ním to ale má tu správnou sílu. Takovou, až padají činely. Stoner rock je vždycky fajn, texty česky, jen hlasy přehlušují hrubým zvukem zabalené písničky. Funguje to doma i z pódia. Pískot v uších ustává a já si broukám refrény až do rána. „Konečně bigbít, do piči!“

Info

Illegal Illusion + Social Party + Argonaut
15. 2. 2014
Plan B Hardcore Café, Ostrava

foto © Kuba Olejníček

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Nenalezeny žádné záznamy.

Hranice komplexnosti (Caroline Shaw + Attacca Quartet)

Jan Starý 21.10.2021

Naštěstí i tyto variace mohou být skutečně silné, jak se ukázalo ve druhé půlce večera, kdy se ke kvartetu připojila Shaw v roli zpěvačky...

Přiškrtit, povolit, explodovat (Squid)

Akana 21.10.2021

Squid jsou neurotičtí a výbušní tak akorát, aby vám to nezačalo být nepohodlné, a soustředěně ukáznění jen do té míry, aby nebyl důvod k nařčení z hráčské exhibice.

Unsound 2021: To nejlepší

David Čajčík, Jan Starý 21.10.2021

Letošní Unsound se potýkal s méně viditelnými omezeními, v důsledku kterých byl kratší, skromnější a méně členitý. Ale měl svoje jasné, dynamické vrcholy.

Jazz přede dveřmi filharmonie (Jazz Goes to Town)

Jiří Vladimír Matýsek 17.10.2021

Jazz Goes to Town rád prošlapává nové cesty. Otázka je, jestli je to cesta objevitelská, nebo jde jen o slepou uličku v dalším vývoji přehlídky.

Zničit a přetvořit (Jazz Goes to Town 2021)

Jiří Vladimír Matýsek 16.10.2021

Další dva festivalové dny daly divákům zabrat. Dramaturgie se tentokrát pustila do poněkud náročných vod – což ale není nikterak špatně.

Progrese a tradice (Jazz Goes to Town 2021)

Jiří Vladimír Matýsek 14.10.2021

Podstatnou změnou byl dominantní syntezátor a také černý humor, který se odrážel v názvech skladeb i groteskní hudbě. Proklatě dobré a nesmírně intenzivní...

Výlet k hraniciam hluku. A trochu ďalej. (Hluková mystéria 2021)

Lucia Banáková 22.09.2021

Občas sa mi zdá, že všetko v Ostrave je zvláštne vyvážené ako napríklad tá tvrdá práca divokou zábavou...

Na maximum (Mighty Oaks)

Anna Kubínová 11.09.2021

Zatímco sérií prvních skladeb si tak trochu testují atmosféru a starají se především o to, aby se koncert rozběhl, postupně se uvolní.

Duchovní obroda barokem a jazzem (Svatováclavský hudební festival 2021)

Veronika Mrázková 09.09.2021

Blažíková má andělský hlas, je mistryní koloratur a strofické skladby rytíře Adama Michny z Otrokovic jsou v jejím podání přístupné a srozumitelné.

Zahradní slavnost aneb Sharpe 2021

Michal Pařízek 06.09.2021

Sharpe byl slavností, v níž se nadšení a zaujetí pořadatelů násobilo s radostí návštěvníků, což přineslo jiskřivý ohňostroj zážitků. Tady jsem doma, mohl bych být.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace