Články / Reporty

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý | Články / Reporty | 12.04.2024

Pražské trio Dukla vydaním nového albumu Stejný lepší rozbehlo intenzívnu tour po Česku a Slovensku. Koncertom v domácom MeetFactory oficiálne pokrstili hotovú prácu a o dva dni neskôr v sprievode rapera Ankiho, producenta Aid Kida a Tasyy prileteli ako gripen, respektívne Bolt odohrať širokú ponuku skladieb do brnenského Kabinetu múz.

Z plnej účasti nadšený Anki štartoval minimalistickými trapovými beatmi a čistými vokálmi popohnal zúčastnených, ktorý sa okamžite zapojili do refrénov. Popri rytmických hi-hats a jemných kľudných melódií raper priblížil publiku svoj svet plný práce, trpezlivosti a malých radostí. Sympatie vyvolal skromným postojom. Priestor bol pre opis bežného života v Prahe, žiadne nadnesené pretvárky ani prehnané sny. Cloud rapové beaty prešli na rytmy klubovej tanečnej hudby a k ozvene refrénov sa pridal pohyb. Ku koncu predviedol svoj rapový prednes aj Lukáš Mayen na feate v pesničke Love.

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly. Výjav pripomínajúci rave klub vystihoval náladu obohateného zvuku nového albumu a koncert Dukly odštartovala úvodná Tutto Passa. Z pozadia syntezátorov Jáchyma Krohe vyčnievala basgitara Jozefa Hradílka a Lukáš Vydra pokračoval, v duchu spolupráce pred koncertom, rapovým prednesom. Vynovený kabát repertoáru Stejný lepší priniesol zmenu ešte väčším využitím elektronických prvkov a inšpiráciou moderného rapu.

Staršia tvorba známa gitarovým popom utkaným zo žánrov new wave, post-punk, ktorá častokrát odkazuje na staré české piesne k táboráku, tentokrát prirodzene koexistovala s pridanou hodnotou tohtoročného vydania a atmosféra sa dokázala prispôsobiť nálade a intenzite zvolenej hry. Gitarovým piesňam svedčili svetlá zvýrazňujúce obrysy kapelníkov, ktorý vytiahli aj pesničky z nostalgie postaveného albumu Honza, alebo z EP Moře vnitrozemí, v ktorom prvýkrát vo veľkom upustili od strunových nástrojov a dali možnosť k dominancii syntezátoru. S ústupom hmly prišiel čas na obľúbenú zamilovanú IP Pavlova a úplnú pohodu, vďaka ktorej spieval celý klub Holku se psem. Počas nej Anki opäť použil svoju schopnosť zvýšil hype na maximum. Tak ako pri predchádzajúcom vystúpení nebol priestor pre plávanie v oblakoch. Nohy pevne na zemi, bežné starosti bez ťažkých existenčných otázok dali možnosť k oddychu a prijemnej nálade.


fotogalerii z koncertu najdete tady

Na zamotanie hlavy prišiel až B2B set s Aid Kidom a Tasyou, ktorí spoločne za mixážnymi pultmi uvarili pre síce už menšie, ale nadchnuté publikum mix klubovej hudby, experimentu a ambientu. Napriek komplexnejšej ponuky zvukov a kompozícií ostal pocit z predchádzajúceho nedotknutý a interpreti zachovali groove v podobnom duchu.

Večerom sa niesla pohoda a ani vyťaženosť vypredaného koncertu neuškodila, práve naopak. Publikum poznalo mnoho pesničiek naspamäť a nehanbilo sa zapojiť. Každý mal priestor pre oddych s Ankim od každodennej súťaže pózy, od ťažkých existenčných úvah u Dukly, alebo k rozjímaniu nad hudbou s Aid Kidom a Tasyou. Na koho sa so vstupom nedostalo, nemusí mať strach. Dukla plánuje priletieť stíhacím boltom do Brna ešte v druhej polovici apríla.

Info

Dukla + Anki + Aid Kid & Tasya
10. 4. 2024 Kabinet múz, Brno

foto © Tamara Šejnová

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Temné prapory unavených těl (Lunchmeat Festival 2024)

Filip Peloušek 30.09.2024

Už příprava scény pro finální set v Concert Hall dávala tušit nápor na všechny smysly – fukary na listí, roztrhaná plátna a temné prapory.

Poměry techna a pisoárové rubriky (Lunchmeat Festival 2024)

Filip Peloušek, Dominik Polívka 29.09.2024

Jak byly první dvě noci pod Veletržákem ve znamení dystopie a pozvolného zániku civilizace, tak sobotní noc posouvá dění do chladné mechanické budoucnosti, kde jsou lidé pouhou vzpomínkou.

Když není tak zle (Berlin Manson + Fvlcrvm)

Klára Řepková 29.09.2024

Adam Dragun jen občas mezi skladby zařadí proklamace, které mají podtrhnout úzkostlivé vyznění nahrávky o „východoevropské verzi pozdního kapitalismu“.

Staří maséři, dřevěná podlaha a to další (Lunchmeat Festival 2024)

Dominik Polívka, Jarda Petřík 28.09.2024

Kdo čekal, že program do druhé ranní ryze postávací/posedávací, toho 33EMYBW vyvede z omylu během prvních minut svého frenetického živáku.

Žalozpěv za vše, co je krásné (Big|Brave)

Marek Hadrbolec 27.09.2024

Kanadská čtveřice sice několikrát nabídne záchranné lano v podobě melodie nebo silnějšího motivu, nikdo ale nemá vůli se ho chytit a nechat se vytáhnout zpět na světlo.

Prchlivé, trvalé okamžiky (Lunchmeat Festival 2024)

Dominik Polívka, Kristina Kratochvilová 27.09.2024

Přebíhám rozkopanou silnici k Veletržnímu paláci, který se na další čtyři večery, a brzká rána, stane mnohým druhým domovem. Mám skluz...

Hypnóza, potom tranz (Sýček + Oswaldovi)

Jakub Veselý 27.09.2024

Ďalšie skladby napredujú bez pauzy a dlhé repetičné pasáže nehlásia koniec. Je to jeden celok, ktorý omamuje poslucháčov.

Tři, čtyři, pět… (WWW Neurobeat)

Veronika Tichá 25.09.2024

Z nové desky, na jejíž vydání spustili WWW crowdfundingovou kampaň, úspěšnou po pár dnech, nezaznělo živě nic, nicméně dvojice Anděrových předvedla...

Když androidi tančí (Louis-Philippe Demers & Bill Vorn present Inferno)

Jarda Petřík 25.09.2024

Jsou to právě tyhle kontakty a propojení napříč AV festivalovou scénou, které v budoucích letech posunou Lunchmeat festival co do prezentovaných projektů výrazně dopředu.

Bez dechu s dechem (Katarina Gryvul & Alex Guevara)

Jarda Petřík 24.09.2024

Po čekání na dostatečně silnou mlhu se rozsvítí intenzivní bílá světla a uprostřed prostoru před projekčním obdélníkem se pozvolna zhmotní postava Katariny Gryvul.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace