Články / Reporty

Melt: Nekompromisní kouzla

Melt: Nekompromisní kouzla

Jakub Béreš | Články / Reporty | 18.07.2017

Poloostrov Ferropolis má svá vlastní pravidla, díky kterým se mu daří ze všech festivalů v okolí nejlépe odtrhnout návštěvníka od každodenní reality. Jedním z nich je maximální pohodlí a kapacita dvacet tisíc lidí. Dále pak dostatek záchodů, stinných míst, pitné vody zdarma, placení bezhotovostní páskou nebo autobusy neustále pendlující mezi areálem a stanovým městem. Ani ten na Meltu nefunguje pouze jako místo na přespání, ale tvoří jej několik improvizovaných osad, ve kterých se přečkává do prvních větších koncertů kolem osmé. Mimo to v něm nalezneme kromě stánků s jídlem i pláže, taneční stage nebo sámošku se všemi důležitými věcmi, na které se při balení zapomíná.

Honne a NAO - ze dvou představitelů britského městského soulu více zaujala druhá zmíněná zpěvačka z východního Londýna, její černošský hlas totiž nabídl větší rozmanitost než vokalisti, které si přizvalo producentské duo Honne. Stejně tak NAO předvedla i větší zápal a to hned od první písně, když doslova přitančila s velkým úsměvem na rtech a roztočila své dlouhé husté černé vlasy do rytmu dokonale sehrané kapely. Té se zase skvěle dařilo převádět chladnější elektronické R&B na veselý funk a dostat návštěvníky do varu už kolem půl osmé.

To Warpaint přišly na stage v klidu a se sklenicemi vína. Jak v nich tekutiny ubývaly, tak se stupňovaly omamné kytarové smyčky, které vygradovaly v půlce setu skladbou Elephant. Set tvořil poctivý průřez celou diskografií včetně závěrečné Love Is to Die a roztančené New Song, během níž se decentní jednobarevný stage design tvořený čtyřmi okenicemi proměnil v duhovou kaskádu. Čtyřčlenná dívčí skupina předvedla skvělou show, ale na rozdíl od Samphy ničím nepřekvapila. Jeho vystoupení bylo na sto deseti procentech od úvodní Timmy’s Prayer až po závěrečnou, dvakrát nastavovanou Blood on Me. Samphův silný hlas se honosně nesl nad klavírem, samply i rozdováděnou kapelou a vyzněl ještě intenzivněji než na nahrávkách. Show navíc překvapila i svižností a hravostí, obzvláště pak v momentu, kdy se celá kapela včetně hlavního protagonisty postavila za bicí a po pomalejší části nachystali diváky na energický závěr.

fotogalerie z druhého festivalového dne tady

Největším a naštěstí jediným zklamáním byl dj set Jona Hopkinse, který ani po půlhodině nepřinesl žádný moment, který by napověděl, kdo je zrovna za pultem. Takže Zebra Katz. Ten po pomalejším úvodu zahodil paruku a hned skočil mezi lidi, kde odehrál většinu koncertu. Vedle osvědčených hitovek jako Last Name Katz překvapil rapper novou skladbou produkovanou Hudsonem Mohawkem. Nejtemnější, nejnamačkanější a zároveň nejupřímější show festivalu na ploše pár metrů mezi kontejnery se stala největším překvapením druhého dne.

Bonobo a jeho organické vystoupení přilákalo k hlavní stagi nejvíce diváků i přesto, že o kus dále předváděli svá nekompromisní kouzla Bicep a Tale of Us. Bonobo jako jediný ze všech producentů dokázal povznést svoji produkci na omamný audiovizuální zážitek. Melodické a meditativní plochy střídaly odkazy k africkému i asijskému folklóru, během nichž se na velkém plátnu promítaly záběry noční krajiny. Ta pak ve velkém finále s hitovkou Kerala vzplála ohněm a ukončila poslední uklidňující zážitek před přeplácaným setem Modeselektor.

Info

Melt! Festival 2017
14. – 16. 7. 2017 Ferropolis, Německo
www.meltfestival.de

foto © Filip Kůstka

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Billie! Kuřecí! Eilish! Nugety!

redakce 21.08.2019

Billie vypálí největší hitovku hned zkraje, dívky ještě mladší než zpěvačka vřeští, až přehluší soundsystém – divím se, že zapomenou na breakdown v půlce písničky.

Hip Hop Kemp 2019: Trueschoolová orientace

redakce 19.08.2019

Ustálená dramaturgie generuje ustálená očekávání a něco, co lze označit jako programové bloky. Nejlepší koncert festivalu přitom můžete zažít kdykoli.

Dobrš bylo (Dobršská brána 2019)

redakce 19.08.2019

Moje předsevzetí bylo jasné: jet někam, kde jsem ještě nebyla. Ideálně na malý festival s netradičním line-upem, buď v horách nebo u vody. Výběr se tím dramaticky zúžil...

Sázky na (ne)jistotu aneb Top 5 Hip Hop Kemp 2019

redakce 18.08.2019

Přebíhal jsem od jedné stage ke druhé a za den stihl i deset koncertů. Při dotazu na nejlepších pět se každý dlouze zamyslel...

Čiže relax, aj búrka (Grape 2019)

redakce 13.08.2019

Tento rok som sa na letisko dostavila po dlhšom čase strávenom na juhu Anglicka, čiže samotný príchod do rodnej krajiny bol trochu kultúrnym šokom...

Aká krajina, taký Katapult. (Brutal Assault 2019)

redakce 11.08.2019

Ve vydatném dešti ale zmokla jak festivalová brožura, tak program na klíčenkách rozdávaných u vstupu. Moderní doba? Je třeba šířit poselství a čokoládovou radost.

Ztlumte ty světla, prosím. (Brutal Assault 2019)

redakce 10.08.2019

Někdo vyslyšel moje fňuky? Říkají, že třetí den bývá kritický, díry v line-upu a vedrem podpořená únava svádí k experimentu.

Their bodies are open (Brutal Assault 2019)

redakce 09.08.2019

Koncert Daughters byl definitivní. Zhudebněná cesta devíti kruhy pekla k absolutnímu zešílení a excentrický projev frontmana Alexise Marshalla, totální paralýza jedovatým potem.

Umírat budu za úsvitu! (Brutal Assault 2019)

redakce 08.08.2019

Dovolenková očista hlukem? Klišé se nevyhneme, obzvlášť na akci, který Google mapy vtipně značí jako Festival Nechutného Napadení. Brutal Assault 24, den první.

... a stejně to bylo málo (Beseda u Bigbítu 2019)

redakce 07.08.2019

Tváře, které jsem tu noc viděla já byly na správné straně. A vezmu-li v potaz fakt, že členové Algiers i australských Kill Devil Hills, o kterých ještě bude řeč, zůstali…