Ema Klubisová | Články / Reporty | 16.10.2022
Na post-hudbu som sa tešila od minulého roka. Vtedy mali výborný koncert v brnenskej Huse na Provázku, ktorého energiu priniesli s možno ešte väčšou intenzitou na pódium Kabinetu múz. Chalani koncert venovali Jurajovi a Matúšovi, ktorí sa deň predtým stali obeťami útoku v bratislavskom queer priestore Tepláreň za to, kým sú. V znamení odsúdenia extrémizmu a nenávisti ďalej zazneli tekná a pokračovala cesta do práce přes Nuselák a späť.
Post-hudba znamená elektropopová fúzia textárskeho umenia Dominika Zezulu a producenta Tomáša Havlena. Ich tvorba je ako ozvučená hra s vnútornými monológmi o samote, medziľudských vzťahoch alebo mestskej jednotvárnosti. Posledný album Svět na konci roku nula stelesňoval existenciálnu apatiu a izoláciu, v ktorej sme všetci počas kovidu boli a možno stále trochu sme. Prehováralo to pred rokom a prehováralo to aj v piatok. O to viac v komornej sále, ktorej veľkosť lepšie konzervuje zážitok a stiera hranice medzi divákom a umelcom. Basy išli celým telom, svetlá kongeniálne reagovali na atmosféru na stagi.
Na post-hudbe baví ich zvuk. Zvedavé, deštruktívne a opäť nanovo budujúce sa beaty. Hudobne minimalistické, no silné, organické a pekne upriamujúce na texty, takže vlastne celkom vybalansované. Táto chémia je cítiť hlavne na živákoch, hudobne aj osobnostne, je zážitok pozorovať úprimnú synergiu a radosť z vystupovania. Zezula sa počas svojich tancov hádzal na zem a pri inštrumentálnej časti Synkáču zavrtel bokmi. Často sa objímali, narážali do seba, rozprávali sa s nami. Vraj majú brnenské publikum najradšej. Myslím, že to je vzájomné.
post-hudba
14. 10. 2022 Kabinet Múz, Brno
foto © Tyn Týna
Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024
Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...
Julia Pátá 15.04.2024
Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...
Kryštof Kočtář 13.04.2024
Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.
Jakub Veselý 12.04.2024
Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.
Dominik Polívka 08.04.2024
Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.
Marek Hadrbolec 08.04.2024
Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.
Kryštof Kočtář 02.04.2024
Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.
Kryštof Kočtář 31.03.2024
Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.
Tomáš Jančík 28.03.2024
I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.
waghiss666 24.03.2024
Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.