waghiss666 | Články / Reporty | 25.01.2017
Zařekl jsem se, že do Barráku už nevlezu. Důvody? Nepochopení. Tohle místo v pravěku garantovalo skvělý zvuk a neadekvátní návštěvnost na koncertech kapel, co už se k nám nikdy nevrátí. Nehodlám slovíčkařit, marketing je mi disciplína cizí – už jsem viděl viděl plakát na koncert s fotkou jiné kapely a věrný slogan „poprvé v Ostravě“ přepisuju na „sbohem, naposled“. Nejsem promotér, sám jsem se nechal zmást popiskem akce: druhý projekt Scotta Kellyho?
Dej mi telefon.
Přelom roků paradoxně nepatřil jenom Neurosis, jak by se dalo čekat. Podobně jako u Converge mě fascinuje ta nekonečná potřeba překračovat stíny, bourat hranice a lámat přes koleno všechno pevné, mrazit tekuté a neztratit ksicht, nezapomenout tvář otců za zrcadlem. A byť letmý průlet programu Sedmičky velel Na kopec!, nedělní pasivitu jsme nakonec vyměnili za domácí prkna, s fotrama v (plešatém) čele.
Tak se prej vlezem.
Polykám vlastní aroganci, škytám strach, že se pozvracím. S tím supportem jsme se nepochopili, což bych původně shrnul pohádkovým klišé O pozdním příchodu, jenže tu posedáváme zbytečně brzo, napjatí, co přijde. „My jsme München Konflikt a pocházíme z umělecké fakulty, proto se to celé možná jeví jako performance.“ První koncert by se neměl uspěchat, což potvrdil sám vrchní černokněžník, když ani nedošel k baru a doplazil se schovat zpátky do backstage. Iluminátský trojúhelník na zádech mikiny z merch stolku pojí slzy. Smíchu, dojetí, strachu, v tomhle pořadí. Díky za odvahu, Ty víš, o čem mluvím. Domácí už obsazují první lajnu, jdu do středu, zase. Zapomínám roky formování, mléko setřené z brady plešatým fousem, doživotně zásadní desky z autorádia na cestách z koncertů a zpátky. Další poprvé kurví jedině bariéra ticha mezi tlakem a kostrou, neubráním se. Všechno dává smysl, i kdyby jenom nám, a Scott Kelly si nezapomněl pochvalovat. Sparkler už pomaleji nikdo nezahraje. Pohřbili mě pozpátku. Je to legální?
Stage se vylidnila. Už dlouho mě nerozsekal dědek v podpatkách a křiváku. Tupá elektronika nepatří do rádia, splétám pojmy dohromady a na konci je zrezlý bič a zvony rozhoupané antihmotou. Debatu o after DJ setech utnul právě Sanford Parker, s kolegou za stolem a bez prostoru na potlesk. Pomlčky mezi jmény. Psychopati! Ve dvou se lépe utahuje smyčka kolem hrudního koše, zrcadla proti sobě postavila až kytara. Dvě věže zvrásněných balvanů, bratři z podsvětí božstev. Improvizovaná genocida. Zamlžený recitál A Thorn to See naživo dýchá ještě hlasitěji, kouř se rozestoupí, slovy se odjakživa neplýtvalo. Hraju podle pravidel. Žádní rukojmí. Eklektická psychopatologie versus živelný rituál. Už dost keců. Musím stisknout jednu prošedlou ruku, musím si zasloužit jediný úsměv. Kde jste, mí bratři, dneska v noci? Scott Kelly a jeho poslední projekt.
Až budu starý, chci být starý jako on.
Mirrors for Psychic Warfare (usa) + Sanford Parker (usa) + Illegal Illusion
22. 1. 2017 Barrák, Ostrava
foto © Verghityax
Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024
Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...
Julia Pátá 15.04.2024
Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...
Kryštof Kočtář 13.04.2024
Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.
Jakub Veselý 12.04.2024
Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.
Dominik Polívka 08.04.2024
Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.
Marek Hadrbolec 08.04.2024
Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.
Kryštof Kočtář 02.04.2024
Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.
Kryštof Kočtář 31.03.2024
Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.
Tomáš Jančík 28.03.2024
I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.
waghiss666 24.03.2024
Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.