Články

Sziget 2018, ďeň druhý: V mužskej réžii

Sziget 2018, ďeň druhý: V mužskej réžii

Daša Vasiľová | Články | 10.08.2018

Štvrtkové sprístupnenie A38 stage prinieslo hneď niekoľko zaujímavých mien. Dáni WhoMadeWho, ktorí sa predstavili ako prví, poslúchli varovné spoty k vrcholiacim horúčavám a fľašou šampanského si pravidelne dopĺňali pitný režim. To, že fľaška neskôr poslúžila Tomasovi Høffdingovi pri hre na basu, bolo len jedným z mnohých dôkazov inštrumentálneho umenia a experimentátorstva tohto tria. Odviazanosť hudobníkov vyvrcholila spevákovou návštevou v publiku a manévrom s horiacou sviečkou.

Na vlne otvorenosti voči obecenstvu sa nieslo aj vystúpenie Oscar and the Wolf z Belgicka. Excentrickosť speváka Maxa Colombieho, trúfalé tanečné kreácie a neustála komunikácia s publikom boli len jednými z mnohých dôvodov, prečo sa v priebehu koncertu poloprázdna hlavná stage takmer zaplnila a dav si to užíval minimálne tak ako hudobníci na pódiu. Zvláštne spojenie atmosferických vokálov, electro popu, synthu a ťažkých beatov za súčasného ponechania snilej nálady bolo pozitívnym prekvapením.

fotogalerie z druhého dne festivalu tady

K Bonobovi by som rada našla originálnejší prívlastok, než že bol skvelý, no celkom očakávane potvrdil rolu favorita druhého hracieho dňa. Vizualizácie s prírodnými motívmi sa perfektne dopĺňali s orchestrálnym zvukom. Práve orchestrálne aranžmá, ktorému dal Simon Green vyniknúť, kým sa sám často držal v ústraní, dodalo celému vystúpeniu na veľkoleposti. Spočiatku pokojnejší trip hop sa postupne pretransformoval do tanečnejšej elektroniky s dominantnými bubnami a vokalistka Szjerdene sa niekoľkokrát v pravej chvíli objavila na scéne. Celé spojenie s prvkami world music sadlo k festivalu tohto rozmeru.

S nádejou, že v A38-čke ešte stihneme väčšiu časť vystúpenia Cigarettes After Sex, som rýchlo vkĺzla do obrieho preplneného stanu, kde som rozoznávala v dyme zahalené siluety členov americkej ambientnej kapely. Nedotiahnuté akustické nastavenie, ktoré už niekoľkokrát na tejto stagi aj v minulosti sklamalo, bolo len prvým znepokojením. Po prvej piesni to kapela viac než pol hodinu pred plánovaným koncom koncertu, nevedno prečo, zabalila, po čom razom nastal hromadný presun tisícov poslucháčov. Nešťastné zaradenie pred jedného z najväčších ťahákov festivalu tak spôsobilo, že CAS sa apelu zo strany obecenstva nedočkali.

Masová akcia v podobe vystúpenia Gorillaz pôsobila pomerne rozpačito a bola umocnená o mnohé nepríjemné skúsenosti z rozbujareného davu. Prvá časť koncertu nemala jasné smerovanie a celá početná zostava dopĺňaná o hostí pôsobila chaoticky a neumožnila kapele vyniknúť po hudobnej stránke, vrátane autentického hlasu Damona Albarna. Pozitívom hostí boli živo odspievané rappové pasáže. Predstavenie, ktoré v úvode predstavovalo diskotéku bez ladu a skladu, sa časom pozmenilo na príjemnú pripomienku starších vecí s projekciou ikonických animovaných videoklipov v pozadí.

Info

Sziget 2018
8. – 15. 8. 2018, Budapešť, Maďarsko

foto: Tomáš Valda

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Žebříčky Full Moonu: objev roku 2019

redakce 17.01.2020

Kdo se prohnal po hudebním nebi jako kometa a koho určitě velká budoucnost teprve čeká? Objevy roku podle redakce Full Moonu.

10 + 1 = Barbora Beps Pokorná (Beps’n’Johnnies)

redakce 16.01.2020

Barbora Pokorná z temné kytarové úderky Beps’n’Johnnies před křtem debutové desky Bare Bones poskládala seznam deseti songů, které ovlivnily její hudební dospívání.

Žebříčky Full Moonu: videoklip roku 2019

redakce 16.01.2020

Některá muzika je fajn, když prostě jen zavřete oči, a na některou se i dobře dívá. Nejlepší klipy podle redaktorů Full Moonu.

Karel Spěšný (Festival krátkých filmů Praha): Témata, která hýbou světem

redakce 15.01.2020

Příběhy nepoddajných žen z oblasti Amazonie, filmy reflektující tvorbu švédského režiséra Ingmara Bergmana, kraťasy sekce La Quinzaine z Cannes a fůra dalšího. Rozhovor.

Žebříčky Full Moonu: song roku 2019

redakce 15.01.2020

Hraje vám v uších celý den, týden, dokonce, i když vám nehraje v uších nic. Redaktoři Full Moonu hledali zásadní songy roku.

Preview: Eurosonic 2020

David Čajčík 14.01.2020

Jsou festivaly pohodové, jsou festivaly stresující. Francouzský black, britský soul i post-punk. Nudit se nebudeme.

Žebříčky Full Moonu: album roku 2019

redakce 14.01.2020

Nečekané, očekávané, plné emocí, syrové i surové. Redaktoři Full Moonu i jejich blízké okolí rekapitulují hudební rok 2019.

Žebříčky Full Moonu: kapela roku 2019

redakce 13.01.2020

Redaktoři Full Moonu opět rekapitulují svoje hudební zážitky a v tradiční bilanční soutěži se můžete ohlédnout s nimi.

10+1 = Hannes Fröhlich (Ogrom Circus)

redakce 13.01.2020

Hannes Fröhlich přijede na konci ledna se svou kapelou Ogrom Circus do Prahy i Brna. Kapelník téhle psychadelické smečky sepsal Full Moonu seznam svých oblíbených hitovek.

Ponor do minulosti i současnosti taneční scény (808 State)

Jaroslav Myšák 12.01.2020

808 State jsou na nové desce jednoznačně jistější v dříve prozkoumaných oblastech. Skladby, které nevybočují ze zavedených postupů, mají na desce kvalitativně navrch.