redakce | Články / Seriály | 11.09.2024
Timmi, spoluzakladatelka festivalu a labelu Řehole, je hudebnice, skladatelka a vokalistka, která spojuje meditativní podkresy a podmanivé vokály, přičemž čerpá inspiraci ze spirituálních a náboženských tradic celého světa. Na Lunchmeatu uvede premiéru audiovizuálního projektu Lithospheres ve spolupráci s vizuálními umělci Darjanem Hardim a Tomášem Martinkem.
Co tě inspirovalo k hudebnímu stylu, který hraješ?
Mojou inšpiráciou je hudba, ktorá sa mi páči, pri ktorej mám zimomriavky, alebo ku mne nejak prehovára a môže to byť aj nepatrné… aj keď je napríklad stará alebo som ju počúvala v šestnástich rokoch. Inšpiruje ma vlastne všetko okolo mňa, hlavne príroda, jej striktnosť a prísnosť a zároveň nežnosť, cyklickosť a komplexnosť. Nič sa tam nedá skryť alebo sa tváriť, že je to inak. Prírodu vnímam ako stelesnenú pravdu. Taktiež ma inšpirujú zdanlivo nezlučiteľné kontrasty a protiklady.
Čím se bavíš/živíš vedle hudby?
Som fotografka a natáčam videá. Fotím v inštitúcii, ale aj ako freelance, a mám svoju prácu rada. Mimo nej trávim čas v domácom štúdiu alebo v prírode. Mám celkom rada skalné lezenie, pretože sa tam dá spojiť čas strávený v prírode a zároveň čas strávený športom a mentálnym tréningom.
Co je nejhoršího na hraní bez kapely?
Keď hrá človek sám, tak je na seba odkázaný, častokrát aj produkčne a logisticky, pretože množstvo gearu, ktoré obnáša liveko v jednej osobe, je väčšinou podobné ako napríklad v tandeme a človek si s tým musí nejak poradiť- sám. Zároveň nemá mentálnu podporu, pokiaľ sa jeho blízki alebo kamoši nemôžu dostaviť na koncert. Toto vnímam ako nevýhodu. Niekedy sa cítim sama, pokiaľ hrám na mieste, kde vôbec nikoho nepoznám.
Co bezpečně rozhodí tvoji pozornost?
Detský plač, hlasné rozhovory ľudí na verejnosti, motorkári, sanitky.
Bez jakého jídla a pití by se neměla obejít žádná koncertní backstage?
Pokiaľ vôbec nejaký backstage je k dispozícii, a nielen pre headlinera, tak určite aspoň ovocie.
Za co utrácíš peníze/čas, co se týče hudby?
Určite najviac za vinylové dosky, kazety, sem-tam nejaký nový gear a merch kapiel, ktoré sa mi páčia.
Jak bys charakterizovala současný svět ve třech větách?
Súčasný svet je tak trochu dosť šialený. Občas, vlastne väčšinou, sa cítim nepatrične a nerozumiem mu, občas mi pripadá ako ilúzia plná megalomanskosti a nenásytnosti.
Svet, v ktorom žijeme, je tiež cyklický, ale zároveň neponaučený z vlastných chýb, ktoré sa neustále opakujú. Vnímam naše odpájanie od prírody a hodnotím to ako nie veľmi prospešný fakt pre našu existenciu v prostredí, ktoré sme si takto vytvorili.
timmi
Instagram
živě: Lunchmeat Festival
23.–29. 9. 2024
Praha
web festivalu
foto © se svolením timmi
redakce 05.10.2024
Jeden z veteránů evropské festivalové scény letos slaví úctyhodné šedesáté narozeniny. Který že? Kam vyrazit za hudbou, edice jazzová.
redakce 02.10.2024
Mappa funguje jako zvuková kartografie a spekulativní cestopis, zaměřující se na vytváření nepředvídatelných zvukových situací.
redakce 01.10.2024
Průlet těmi největšími zážitky z týdne, kdy město pulzuje jiným tepem.
redakce 01.10.2024
Ředitelka festivalu Music is povídá o tom, co chystají a na co se těší.
redakce 27.09.2024
Vozí k nám zajímavé zahraniční projekty, ale pečlivě mapují i tuzemskou scénu, kterou se pak zase snaží posílat ven. Mladí ladí nejen jazz.
redakce 25.09.2024
Také zjistíme, jaké koncerty ho nadchly v poslední době, na co se těší a kam na nejlepší obědy.
redakce 23.09.2024
Z původních pokojových producentů remixujících hvězdy jako Dua Lipa jsou horká jména ostrovní scény. Brzo i u nás.
redakce 16.09.2024
Jsou známí svými výbušnými koncerty, o čemž se budeme moci brzy přesvědčit. Zatím se naladíme playlistem od klávesáka Doriana Dumonta.
redakce 13.09.2024
Předposlední víkend v září bude nachystán hudební program pro knižní veletrh autorských a uměleckých publikací LITR.
redakce 08.09.2024
"Filmař a hudebník Sunik Kim vydal v poslední době dvě ohromující alba, Potential a Tears of Rage. Jsou to naprosto nekompromisní, zahlcující kompjůtrový bouře," říká Tarnovski a solí dál.