redakce | Články / Profily | 14.04.2019
„V Austrálii je veliká country scéna, nebo spíš dvě scény: oficiální, odporně naleštěná podle amerického pop country vzoru, a pak ta druhá, temnější, ovlivněná outlaw country. Ta naše,“ říká i o svých přátelích Cash Savage, a tak se letos australský Divoký západ vrací do Ostravy. The Kill Devil Hills pochází z australského Fremantlu a takhle epicky se pojmenovali nikoli podle města v Severní Karolině, které se díky vhodnému podnebí stalo místem prvních letů bratří Wrightů, ale podle názvu kapitoly v knize amerického kritika Greila Marcuse, věnované Dylanovovu albu Basement Tapes.
Původně cowpunkové trio založil zpěvák a kytarista Brendan Humphries, který spolu s budoucími členy hvězdných The Drones začínal v polovině devadesátých let ve skupině the Gutterville Splendour Six. Původní trojice se postupem času rozrostla o další tři členy a smutnou mandolínu z debutu Heathen Songs (2004) střídala s každou další deskou čím dál větší dravost. „Děláme čím dál hlučnější alba a zpěvy už nejsou tak falešné,“ vtipkuje Humphries o hudebním vývoji kapely. Jak bobtnalo nástrojové obsazení, posouval se i její zvuk.
S druhým albem The Drought se tehdejší bubeník Steve Gibson posadil za kopák, přibylo svéráznosti a s žánrem spjaté drzosti. Následovníka s výstižným názvem Man, You Should Explode z roku 2009 už produkuje starý známý Burke Reid, producent podepsaný pod nahrávkami DZ Deathrays nebo Courtney Barnett, ale i zmíněných The Drones, a podtrhuje tak osobitou směs outlaw country, folku i blues, všechno pod rockovou střechou ve středním tempu. Snad zatím největšího ohlasu ze strany médií se dostalo předposlednímu albu In on Under Water, když jej britský deník The Guardian zařadil mezi 10 zásadních nahrávek australského undergroundu. „Nahráváme svoje desky potmě, proto jsou temné. Jednoduchý trik, paradox světla a zvuku. Ale zase bych to nepřeháněl, vždyť skoro 95 % západního umění staví primárně na tématech sexu a smrti. V tom tkví zeitgeist všeho, co děláme, s tím se těžko bojuje. Ale současná laciná produkce mě osobně znepokojuje mnohem víc než moje pochmurné texty.“ Držte si klobouky a zvedněte se od saloonového baru, zazní mýty a balady pro staré kovboje a zhýralé pistolníky, kteří přivezou stále aktuální album Pink Fit.
The Kill Devil Hills
fb interpreta
Živě:
Colours of Ostrava 2019
17. – 20. 7. 2019 12:00
Areál Dolní Vítkovice, Ostrava
fb událost
Karel Veselý 07.01.2021
David Kořínek (Rafani) současnou hudbu sleduje se stejným zájmem jako umění a to mu dává šanci oba světy, které se v mnohém ovlivňují, zodpovědně srovnávat.
Jakub Šíma 07.01.2021
Prošel cestu, na které dokázal dát hlas lidem z okraje společnosti, aktivizoval je a nabídnul vzory, s kterými se mohli ztotožnit. Grime.
mxm 06.01.2021
Někdy v jednadevadesátém kdosi zazvonil za dveřmi v paneláku uprostřed hornického sídliště... Maxim týrá paměť v rubrice Kult. Michael’s Uncle.
redakce 06.12.2020
Comebacky jsou módou i prokletím posledních let. Jeden takový budeme mít na Full Moon stage na Colours. A bude to nejvíc.
redakce 05.12.2020
Strhující koláž, křišťálově čisté melodie i výbuchy surového hluku. Máte rádi Sonic Youth?
redakce 04.12.2020
Lonker See si zakládají na neustálém překvapování posluchačů i sama sebe, své dobrodružné kompozice staví na improvizovaných základech. Vyzkoušíme na nadcházející Full Moon Stage.
redakce 03.12.2020
Neúnavný taneční beat a angažované a buřičské texty, to je čtvrtá kapela naší Full Moon Stage.
redakce 02.12.2020
Radost z hluku. Srbská formace Repetitor představuje to nejlepší z bělehradské alternativní rockové scény.
redakce 01.12.2020
Chvílemi na riviéře z černobílého francouzského filmu, chvílemi na bláznivé vesmírné stanici. Seznamte se s druhou kapelou Full Moon Stage.
redakce 30.11.2020
Health představují dokonalé ztělesnění konceptu ‚ubavit se k smrti‛. Hysteričtí, umělí, prázdní a nehorázně zábavní.