Zdeněk Malinský | Články / Reporty | 16.10.2013
Před koncertem byly dohady, kdo komu bude předkapelou. Russian Circles jsou asi známější, a tak i z logistických důvodů bylo lepší a logičtější, když koncert začala Chelsea Wolfe.
Během hypnoticky opalizujícího vystoupení střídala dva mikrofony, elektrickou i akustickou kytaru (obě pochopitelně černé), skladby z aktuálního alba Pain Is Beauty prokládala staršími kousky. Líčením i nasvícením vyvolávala dojem, že i její oční bělma jsou černá, a kdyby jí z očí začala téct krev, ani by mě to nepřekvapilo. Ke konci setu na chvíli opustila pódium a nechala instrumentálně vyniknout kapelu, pak ještě společně zahráli dva kousky, aby přídavek zahájila sama s akustickou kytarou, a pak naposledy zahráli dohromady.
Po nedlouhé přestávce vynucené drobnou úpravou pódia nastoupili Russian Circles. Vzhledem k délce skladeb nebyl setlist příliš dlouhý, začali 309, plynule přešli na Harper Lewis, zazněl i Mládek a Deficit. Na konci setu přišla na pódium Chelsea Wolfe a společně spustili Memorial, první zpívanou skladbu Russian Circles. Po krátké “podkreslové” mezihře zahráli jako přídavek Youngblood a to bylo vše. Na nové desce trošku přitvrdili, ale ponechali si vlastní zvukovou i hudební tvář, zároveň jdou více do hloubky. Skladby jsou propracovanější, což předvedli i naživo, takže už ne post-rock, ale inteligentní instrumentální metal s prvky minimalismu.
Potěšila délka více než hodinových setů, pochválím i bohatý “stánek se suvenýry”, to už se dneska moc nevidí. Asi deset druhů triček, mikiny, odznaky, nášivky, plakáty a grafické listy a především nosiče: Memorial (oficiálně vyjde až 29. října) na CD i vinylu, starší tituly na kompaktu, podobně i Chelsea Wolfe. Nakupoval jsem.
Russian Circles (usa) + Chelsea Wolfe (usa)
12. 10. 2013, MeetFactory, Praha
foto © Kryštof Havlice
Minka Dočkalová 02.04.2021
Součástí výstavy je kolekce pomalovaných obalů od pizzy. Využití odpadního materiálu ilustruje Vykypělův obvyklý způsob práce, jejíž jádro tkví v procesu tvorby.
David Čajčík, Michal Pařízek, su 25.03.2021
Jaké to je dívat se čtyři dny po nocích na kapely, filmy a moudré diskuze? Přinášíme report z online festivalu SXSW.
Minka Dočkalová 11.03.2021
Umělci byli konfrontováni s tím, jak jednoduché je dostat se z rubriky Kultura do sekce Zločiny a soudy - prostřednictvím této situace na vlastní kůži prověřili vratkou hranici mediálního prostoru.
Mia Kordová 07.02.2021
Čtyřhodinový zážitek odstartoval Tim Lawrence videem nazvaným What is post-capitalism? Oslava života a díla britského kulturního teoretika Marka Fishera.
Minka Dočkalová 21.01.2021
Umělci z Brna uspořádali vernisáž „pro nikoho“. Ve veřejném průchodu domu na Údolní nainstalovali velkoformátové grafiky.
Aneta Martínková, su, Jakub Béreš, David Čajčík 18.01.2021
Přesun kultury na síť pokračuje. V online prostředí proběhl během minulých pár dní i největší a nejrespektovanější evropský showcase festival.
Veronika Mrázková 14.10.2020
"Za Hitlera se pálily knihy, dnes se na Facebooku skrývají nevhodné komentáře." Co je nevhodné? Hned první večer došlo na českou premiéru kusu Brave New Life.
Jiří Vladimír Matýsek 11.10.2020
Může mít jazz punkovou energii? Může unést do jiných dimenzí? Může uspávat? Drtit sonickou stěnou? Samozřejmě. All That Jazz!
Jiří Vladimír Matýsek 09.10.2020
Navzdory okolnostem i letos - už po šestadvacáté - kráčí Hradcem Králové jazz. Tentokrát se táže: Kam směřujeme? Otázka vskutku aktuální...
Michaela Šedinová 09.09.2020
Ve skvělém prostředí – venkovní Smeták stage stála u Smetanova domu a vnitřní v industriálním klubu Kotelna.