Články / Reporty

Když teče krev: Chelsea Wolfe vs Russian Circles

Když teče krev: Chelsea Wolfe vs Russian Circles

Zdeněk Malinský | Články / Reporty | 16.10.2013

Před koncertem byly dohady, kdo komu bude předkapelou. Russian Circles jsou asi známější, a tak i z logistických důvodů bylo lepší a logičtější, když koncert začala Chelsea Wolfe.

Během hypnoticky opalizujícího vystoupení střídala dva mikrofony, elektrickou i akustickou kytaru (obě pochopitelně černé), skladby z aktuálního alba Pain Is Beauty prokládala staršími kousky. Líčením i nasvícením vyvolávala dojem, že i její oční bělma jsou černá, a kdyby jí z očí začala téct krev, ani by mě to nepřekvapilo. Ke konci setu na chvíli opustila pódium a nechala instrumentálně vyniknout kapelu, pak ještě společně zahráli dva kousky, aby přídavek zahájila sama s akustickou kytarou, a pak naposledy zahráli dohromady.

Po nedlouhé přestávce vynucené drobnou úpravou pódia nastoupili Russian Circles. Vzhledem k délce skladeb nebyl setlist příliš dlouhý, začali 309, plynule přešli na Harper Lewis, zazněl i Mládek a Deficit. Na konci setu přišla na pódium Chelsea Wolfe a společně spustili Memorial, první zpívanou skladbu Russian Circles. Po krátké “podkreslové” mezihře zahráli jako přídavek Youngblood a to bylo vše. Na nové desce trošku přitvrdili, ale ponechali si vlastní zvukovou i hudební tvář, zároveň jdou více do hloubky. Skladby jsou propracovanější, což předvedli i naživo, takže už ne post-rock, ale inteligentní instrumentální metal s prvky minimalismu.

Potěšila délka více než hodinových setů, pochválím i bohatý “stánek se suvenýry”, to už se dneska moc nevidí. Asi deset druhů triček, mikiny, odznaky, nášivky, plakáty a grafické listy a především nosiče: Memorial (oficiálně vyjde až 29. října) na CD i vinylu, starší tituly na kompaktu, podobně i Chelsea Wolfe. Nakupoval jsem.

Info

Russian Circles (usa) + Chelsea Wolfe (usa)
12. 10. 2013, MeetFactory, Praha

foto © Kryštof Havlice

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Minulost v 16mm, současnost v Brně (Brno 16)

redakce 19.10.2019

Jak jsem se kdysi rozhodovala podle programu, dnes je pro mě důležitější celková atmosféra a socializační aspekt. Brněnská šestnáctka.

Síla představivosti (Laura Mvula)

redakce 17.10.2019

Všem jistě utkvělo její konstatování, že s orchestrem měli před koncertem jen jednu společnou zkoušku, což přirovnala k tomu, mít první sex a hned po něm dítě.

Staré vs. zastaralé: The Mystery of Bulgarian Voices ft. Lisa Gerrard

redakce 17.10.2019

S bohorovným úsměvem Buddhy a pompou Marie Antoinetty sice působila všelijak, její vokální charisma ale konečně dalo setu jasný charakter.

Intimita pro odcizené (Frankie Cosmos / Lina Tullgren)

redakce 14.10.2019

„The world is crumbling and/ I don’t have much to say,“ zpívá v písni Moonsea, která mi připadá důvěrně známá...

Příchod smutného Ježíše (Nick Murphy)

redakce 14.10.2019

Murphyho repertoár překypuje zajímavými hudebními řešeními a výpravami do různých hudebních žánrů, ale tentokrát mu trochu chyběla šťáva.

Jazz Goes to Town podruhé: Jazz bez klišé

redakce 13.10.2019

Možná se ve své představě snobského fanouška jazzu pletu, ale jestli (vůbec) nějací jezdí do Hradce Králové na Jazz Goes to Town...

Suverenita a zároveň zraniteľnosť (Lingua Ignota)

redakce 12.10.2019

Neviem, či ma niekedy prestane fascinovať tá úprimnosť, drásavá krása, monumentálnosť a zároveň intimita...

Jazz Goes to Town: Vládci chaosu (se saxofonem)

redakce 12.10.2019

Festival neskromný v line-upu. Nemá tendenci vozit vyložené jazzové superhvězdy, staví na kvalitě a neotřelých spojeních.

Krátká i dlouhá půlhodina ve finské sauně (Lunchmeat Festival 2019)

redakce 08.10.2019

Představení Cateriny Barbieri nabídlo zasněné arpeggio plochy, ale i pulzující basy v kombinaci s environmentálně laděnou projekcí. Ale bylo toho mnohem víc: detroit techno, gabba, dekonstrukce i hlavolamy.

Lunchmeat 2019, letos s koninou

redakce 08.10.2019

Bludiště zvuků a světel, paprsky a plochy křižující prostor, pohled do neznáma a fascinace nalezeným. Objevování, kreativita, posouvání toho, co chápeme pod taneční hudbou.