Marek Hadrbolec | Články / Reporty | 09.03.2024
Několik slov díků, pár kapek čisté vody a vhození desky do publika. Hotovo, kdo přišel kvůli křtu, může jít domů. Thulsa nedává gestům velkou váhu, má valivé kytarové riffy a potřebu tlačit je dál. Tím skutečným aktem křtu se tak stává odehrání všech sedmi skladeb z debutového alba Přikryti stíny.
Nebýt Banána u mikrofonu, zůstává Thulsa na pódiu téměř nehybná. Její hudba oscilující někde mezi stonerem, crustem a hardcore punkem se však zastavit odmítá. Duní, rezonuje klubem a rozkývává hlavy přítomných. A jak se kapela pod rudými reflektory skladbu za skladbou rozpaluje, publikum je stále neklidnější a jeho reakce na riffové zaklínání intenzivnější.
Základem Thulsy jsou pevné kytarové podpěry, pozornost se ale upírá zejména na známou tvář frontmana. Banán je ve formě a gesty diriguje dění kolem, v závěru si dokonce bere na pomoc bubenickou paličku. A přestože mikrofon zůstává na konci setu nepoškozený, staré časy se ozývají, a to v podobě omotávání kabelu těsně kolem hlavy i kultovních vertikálních plivanců.
Večer otevírají Hever: skupina, která dál odmítá hrát písničky. Jejich set je mixem hardcorových kytar, tvrdých bicích a křičených názorů, které frontman Kizo v několika prvních skladbách diktuje zpod černé kukly. Na silné melodie ani breakdowny není čas, Hever ohlodávají hardcore až na kost. Díky jejich přesnosti a tomu, že je v Kabinetu Múz slyšet každé drnknutí struny, to funguje skvěle.
Co naopak příliš nešlape, jsou Antisocial Skills, kterým se prostě nedaří přitáhnout pozornost. Svižné punkové skladby trojice sice pěkně odsýpají, ale na pódiu ani v uších se neděje nic, co by udělalo větší dojem nebo se dokázalo zavrtat do paměti. Podobné je to i při závěrečném setu Concussa. Kapela disponuje vrchovatou porcí hrubého, d-beatového arsenálu a v několika momentech, kdy se do rychlých bicích přidá téměř zvířecí křik a hluk jde až na hranici únosnosti, působí opravdu dobře. Větší část setu je ale odehraná příliš na sílu a tak trochu strnule.
Rozpačitost z některých hostů nic nemění na tom, že Thulsa křtem hravě překonala laťku očekávání, kterou jim nastavil věhlas vlastních členů. Tahle pětice byla trpělivá a vytrvalá. Riff za riffem stavěla v Kabinetu svůj chrám a přihlížející zvědavce proměnila intenzivním kázáním v zapálené uctívače.
Thulsa + Concussa + Antisocial Skills + Hever
7. 3. 2024 Kabinet múz, Brno
foto © Marek Hadrbolec
Marek Hadrbolec 25.04.2024
Nový prostor brněnské Melodky obehnaný bílými kachličkami má navíc osobitou, mírně surrealistickou atmosféru.
Michaela Šedinová 23.04.2024
Je sobota večer, ale sál kina Přítomnost je jako vždycky tak trochu v bezčasí. Loňská deska Jbal Rrsas tuniské producentky Deeny Abdelwahed je taky mezi časy a světy.
Marek Hadrbolec, Veronika Vagačová 21.04.2024
Slovenští bojovníci za sociálně spravedlivou společnost a postpunk smíchaný s rapem vzali během malé české tour útokem nejprve vyprodanou Prahu a druhý den Brno.
Alžběta Sadílková 21.04.2024
My promlouváme k prostoru, prostor promlouvá k nám. Součástí oslav 40. narozenin Atria Žižkov byl i víkendový dvojkoncert pod taktovkou Heartnoize promotion.
Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024
Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...
Julia Pátá 15.04.2024
Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...
Kryštof Kočtář 13.04.2024
Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.
Jakub Veselý 12.04.2024
Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.
Dominik Polívka 08.04.2024
Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.
Marek Hadrbolec 08.04.2024
Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.