Bára Vondrášková | Články / Recenze | 21.01.2014
The Spectre of Corporatism: Starship Shaped Schnitzels from Planet Breadcrumbs Are Attacking a Giant Tree Monster Who Has a Vagina And Holds Hitler Hostage. Touto hromadou divných slov pojmenovali Hentai Corporation své první dlouhohrající album. Tedy zdánlivě divných slov - myslím, že komukoliv, kdo se kdy zúčastnil některého z koncertů pražských bláznů, bylo po přečtení názvu desky okamžitě jasné, o kterou kapelu se jedná. A to i po prohlédnutí obalu desky, jehož autory jsou grafici Jiří ARBE Miňovský a Daniel Kurz, kde poletují řízky, antidepresivní pilulky, kapky všelijakých tělních tekutin a kde se dá najít kupříkladu i dřevěný náhrobní kříž s nápisem "Krajčo". Album tak zvenku i zevnitř přetéká vším, čemu se na koncertech Hentai Corporation nedá vyhnout. Třeba vysvětlivkám k intimnímu životu Adolfa Hitlera. Nebo bradavkám. Nebo utahování si z mainstreamových hvězd. Nebo (hlavně) neobyčejně dobré muzice. A tak dále...
Hentai Corporation byli vždycky originální, a to včetně textů, a z nové desky už je víc než jasné, že nebudou z těch kapel, které vydrží chvíli na výsluní a pak upadnou v zapomnění. Je to jasné už od úvodní Ethereal Prayer, kde se úderný metalový riff střídá s jeho temnou, najazzlou variací a nakonec s ještě ostřejší a útočnější pasáží. Při poslechu ani nevím, jestli mám chuť schoulet se někam do kouta a kochat se tím dokonale temným a plným zvukem, mlátit hlavou, dokud mi neodpadne, anebo si to pustit ještě jednou (desetkrát). Podobně je na tom i nečekaná a chvílemi skutečně až něžná balada Lost in Tensions? nebo třeba Tragedy of Uncle Hitler, pojednávající o Hitlerově lásce k Evě a o jeho zoufalství z toho, že od ní nedostane vše, po čem touží ("Adolf my dear, Adolf my sweet/ conquer more countries for me!/ then I'll agree, then I'll agree/ with all that you will do with me").
Na druhé straně jsou tu pak veselejší (a o to zběsilejší) skladby jako Equilibristic Brides, ke které byl natočen snad jeden z nejkontroverznějších a nejsrandovnějších videoklipů vůbec, nebo Goblin Love. Tady už jde o afrodiziakum, vzbuzující touhu skočit rovnou do kotle pod podium a nechat se udupat. Celý skvost uzavírá nejlepší cover Pražského výběru, jaký kdy kdo nahrál - Zubatá s pěkně ostrou, nablýskanou kosou.
Hentai Corporation se podařilo něco, co v našem tuzemském klubovém rybníčku není tak úplně obvyklé: dobýt jedno z nejvyšších míst bez jediné dlouhohrající desky. Debut vydali právě ve chvíli, kdy už jej napjatě očekávali nejen fanoušci, ale i některá média. A to, že je nechali tak dlouho čekat, se vyplatilo - především díky hudební vyspělosti a zralosti, a to jak skladatelské, tak i zvukové. Zatímco z předchozích demo nahrávek, EP a singlů máte pocit, že je to všechno prostě k***a dobrej nářez, nové album je navíc mnohem temnější, hlubší a promyšlenější. Těžko hledat jedinou slabší část.
Hentai Corporation - The Spectre of Corporatism: Starship Shaped Schnitzels from Planet Breadcrumbs Are Attacking a Giant Tree Monster Who Has a Vagina And Holds Hitler Hostage (vlastní náklad, 2013)
http://hentaicorp.cz
Filip Peloušek 25.03.2024
Jejich pojetí rocku s prvky gothic punku nedává moc prostoru pro jednoduchou zaměnitelnost.
Jiří V. Matýsek 10.03.2024
Hudba tu plyne s fantastickou lehkostí, při pozornějším poslechu ale jasně vyplývá komplexnost, s níž se musel opavský kytarista vyrovnat.
Dan Sywala 19.02.2024
Ke slunné Makarské se blíží nevyzpytatelná tma. To je výjev, který bych přál cestovatelům, kteří se spokojí s prvoplánovým strávením letní dovolené.
Jiří V. Matýsek 16.02.2024
Leaving of Liverpool nebo na Dylanovu Maggie’s Farm odkazující skladba Maggie’s Ship jsou příjemným oťukáváním nových teritorií.
Dušan Šuster 12.02.2024
Left field je defenzívna bejzbalová pozícia a hráč, ktorý ju zastáva, býva vraj najosamelejším na ihrisku.
Veronika Tichá 25.01.2024
Deska je mixem nostalgických stesků i veselí v podobě melancholických balad, bedroom popových lovesongů nebo rychlejších kytarovek.
Jaroslav Myšák 23.01.2024
Už předchozí deska projektu Metro Riders, za kterým stojí švédský hudebník Henrik Stelzer, pracovala se zvukovým prostředím, který si asociujeme s filmy osmdesátých let.
Eva Karpilovská 19.01.2024
Flat Worms na albu Witness Marks v krátkých a úderných písních skvěle pracují s doplňujícími se nástroji a efekty.
Veronika Vagačová 16.01.2024
V porovnaní s predchádzajúcimi albumami vidno posun, Babie leto v podzemí je mierne serióznejšie, vyspelejšie.
Mária Karľaková 28.12.2023
Adichie poznáme ako bojovníčku za práva žien skrz knihy Feminizmus je pro každého a Milá Ijeawele aneb Feministický manifest v patnácti doporučeních.